ایتلاف ملی کشمکش برای قدرت و ثروت است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153120 منبع: پرینت

ایتلاف ملی بزرگ افغانستان کشمکش برای قدرت و ثروت است و حفظ قدرت و ثروت را شدت می بخشد.

بزرگترین خلای سیاسی در افغانستان اپوزیسیون سالم به نفع مردم افغانستان است از همین جهت است که هم حکومت و هم اپوزیسیون حکومت به نام ایتلاف ملی بزرگ افغانستان بیش از اینکه دغدغه مردم افغانستان را داشته باشند زیادتر برای بدست آوردن قدرت و ثروت و یا حفظ قدرت و ثروت در تلاش اند.

هم حکومت و هم اپوزیسیون حکومت چهره های آشنا برای مردم افغانستان هستند و امتحان خود را داده اند و دگر هیچ نیازی به امتحان نیست اکنون متاسفانه باید دید که بد کدام است و بدتر کدام است.

دولت کنونی به رهبری احمدزی درنظرداشت تا مطابق به تیوری کهنه و عقبگرای قرن نوزدهم با پشتیبانی خارجی ها حکومت مستحکم تک قومی و متمرکز را در افغانستان تاسیس نماید گرچه در این راه پیشرفت هایی داشته است اما به نظر می رسد که این پروژه احمدزی رو به شکست است و اکثر تحلیلگران و اندیشمندان آمریکایی به سیاستمداران آمریکایی توصیه کرده اند که از روند ملت سازی به زور در افغانستان پشتبانی نکنند.

بنابراین اگر اپوزیسیون نو تاسیس بتواند توازن قومی در افغانستان را مراعات نمایند و حکومت را تا جایی غیر متمرکز بسازند انتخاب بد نسبت به بدتر برای مردم افغانستان خواهد بود اما از حل مساله اساسی افغانستان به نفع مردم افغانستان نباید از حکومت و یا اپوزیسیون حکومت چیزی را انتظار داشت.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف ملی
قدرت
منافع مردم
نظرات بینندگان:

>>>   بلی این ائیتلاف برای کسب قدرت ، ثروت ووند گیری است بناء ناکام است وقابل قبول مردم نیز نمیباشد

>>>   كليم الله همسخن
اگر واقعن اهل سواد و گفتگو هستید و می‌خواهید پدرام را با دیگر سیاسیونی که در جای خودشان محترم اند مقایسه کنید، دور نروید، دنبال نقل قول هم نگردید صرفن با یک کلیک روی یوتیوب همین سخنرانی‌های شان را بشنوید و چپ و راست زدن شان را به یاد بیاورید پاسخ معلوم است- به قول سعدی: 《تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد》با شنیدن دو بیانه از پدرام و دیگر سیاسیون قابل احترام، عیب و هنرشان آشکار می‌شود.

>>>   هههههههههههههههه
ایتلاف کشمش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است