"ایتلاف بزرگ" بهترین جا برای شکار است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153113 منبع: پرینت

چرا فاشیزم فکر می کند که "ایتلاف بزرگ" بهترین جا برای شکار است؟

"ایتلاف بزرگ ملی افغانستان" که چند روز قبل اعلام موجودیت کرد ایتلاف بزرگی است از افکار و برنامه های متضاد و آشتی ناپذیر. مدیریت همچو یک سازمان در راستای هدف واحد خیلی دشوار به نظر می رسد آنچه اعضای این ایتلاف را در کنار هم قرار داده نه اهداف مشترک ملی است بلکه ناتوانی و درماندگی دستیابی به قدرت و شکایت از یکه تازی اشرف غنی و حامیان خارجی او است.

همه از عدالت و اصلاحات در نظام حرف می زنند و تعصب و قوم پرستی حکومت اشرف غنی را محکوم می کنند ولی برخی اعضای این ایتلاف خود در برتری طلبی و قوم پرستی پیرو مکتب نیوفاشیزم اند بگونه مثال انور الحق احدی رهبر سازمان "افغان ملت" یکی از تیوریسن های نیوفاشیزم در دوران حاضر است جالب این است که احدی برای دلخوشی ایتلاف چیان غیر پشتون اشرف غنی را متهم به تبعیض و تعصب قومی می کند این درحالی است که او خود باورمند به سیاست حذف قومی اشرف غنی است احدی خود از حامیان غنی در انتخابات قبلی بود ولی بخاطر کم مهری غنی برای وی در قدرت به مخالف سر سخت او تبدیل شد او همچنان یکی از مخلصان گلبدین است.

واقعیت این است که فضای برادری و رفاقت در این ایتلاف تا روز موعود یعنی معرفی یک کاندیدای واحد برای ریاست جمهوری گرم خواهد بود ولی در نخستین ساعات معرفی کاندیدای واحد مثل بسیاری از ایتلاف های قبلی مثل حباب می ترکد و هر کس به اصل قوم و تبار، محل و فرقه خود پرتاب خواهد شد.

مشکل در این نیست که چرا احدی در این ایتلاف حضور دارد، بدبختی در این است که اشخاصی مثل احدی و یا کرزی هنوز باور دارند که می توانند به نوبت بالای گرده مردم غیر پشتون از طریق چند نفر فرمانده سوار شوند که هنوز در رویای "شکستن شاخ کمونیزم و دیوار برلین" خوابند این درحالی است که شاگردان مکتب صهیونیزم شاخ و کمر خود شان را بگونه ای شکسته اند که فریادشان به کهکشان ها بلند شده است.

به باور این قلم برای فاشیزم تبهکار در حال حاضر جای بهتری از "ایتلاف بزرگ" برای سربازگیری و قربانی وجود ندارد.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
فاشیزم
نظرات بینندگان:

>>>   كليم الله همسخن
اگر واقعن اهل سواد و گفتگو هستید و می‌خواهید پدرام را با دیگر سیاسیونی که در جای خودشان محترم اند مقایسه کنید، دور نروید، دنبال نقل قول هم نگردید صرفن با یک کلیک روی یوتیوب همین سخنرانی‌های شان را بشنوید و چپ و راست زدن شان را به یاد بیاورید پاسخ معلوم است- به قول سعدی: 《تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد》با شنیدن دو بیانه از پدرام و دیگر سیاسیون قابل احترام، عیب و هنرشان آشکار می‌شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است