تکرار مضحکه در نمایش سیرک انتخابات ملک خداداد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۷/۵/۶ کد خبر: 153108 منبع: پرینت

همانگونه که پیش بینی می شد انتخابات آینده با رقابت دو اردوگاه به راه خواهد افتاد: یکی اردوگاه غلجاییان و دیگری اردوگاه درانیان.

اردوگاه غلجاییان به رهبری اشرف غنی احمدزی با حمایت خلیلزاد و جلالی و با اشتراک داکتر عبدالله و کریم خلیلی و اتمر خواهد بود در ضمن مجددی و گیلانی هم از این تیم حمایت خواهند کرد حکمتیار نیز از این تیم حمایت خواهد کرد اما عجالتا برای گرفتن امتیازات بیشتر اندکی فاصله گرفته است.

اردوگاه درانیان به رهبری کرزی با اشتراک صلاح الدین ربانی، یونس قانونی، محمد محقق، جنرال دوستم، عطا محمد نور، سیاف، اسماعیل خان، احمد ضیا مسعود ، ظاهر قدیر و....
با گذشت زمان هنگامی که دیده شود که کاخ سفید چه کسی را بر سریر جهانبانی ملک خداداد مامور می سازد که به گمان غالب تمدید دوره کاری اشرف غنی خواهد بود شماری از اردوگاه درانیان بسوی اردوگاه غلجاییان خواهند شتافت البته با چانه زنی ها و دادوستدها و معاملات و وعده و وعیدها.

شاید اشرف غنی بکوشد اتمر و داکتر عبدالله را کنار بگذارد و بجای آنان کسان دیگری را از اردوگاه درانیان بگمارد از سوی دیگر در بازار دادوستد، اشرف غنی نهایت خواهد کوشید تا کمتر امتیاز بدهد و بیشتر وعده های میان تهی در مقابل حریفان خواهند کوشید بیشتر امتیاز بگیرند شاید در گام‌ نخست معامله ای میان غنی و دوستم صورت بگیرد اما هنوز زود است در این زمینه چیزی گفت هر چه باشد اینبار انتخابات به سادگی دوره قبل نخواهد بود.

احتمال اینکه باز هم جان کری دیگری از غیب برون آید و باز هم یک دولت وحدت ملی دیگر بسازد دور از انتظار نیست مادامی که قانون اساسی مزخرف و ضد ملی کنونی تغییر نکند و ساختار نظام اصلاح نشود سال های سال شاهد تکرار همین مضحکه خواهیم بود موضوع از ریشه تغییر خواهد کرد اگر ترامپ با پوتین بر سر مساله افغانستان کنار آمده باشند در آنصورت مساله روی کار آمدن دوباره کرزی مطرح خواهد شد.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
درانیان
غلجاییان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است