واکنش‌ها به اعلام موجودیت ایتلاف ملی
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۵ کد خبر: 153102 منبع: پرینت

واکنش‌ها به اعلام موجودیت «ایتلاف بزرگ ملی»؛ کرزی اعلام حمایت کرد.
به گزارش اطلاعات روز: حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین از «ایتلاف بزرگ ملی» اعلام حمایت کرده است، ایتلافی که در آن چهره‌های مطرح سیاسی و سران احزاب کلان افغانستان حضور دارند.

این ابتلاف روز پنج‌شنبه، ۴ اسد در کابل با شعار «برطرف کردن خلاهای موجود در کشور» اعلام موجودیت کرد.
حامد کرزی با نشر اعلامیه‌ ای گفته از اهداف ایتلاف بزرگ ملی که متشکل از احزاب ملی، شوراهای مردمی، جامعه مدنی و نمایندگان ولایت‌های مختلف استT حمایت قاطع خود را اعلام می‌کند.

آقای کرزی تأکید کرده که مردم افغانستان از راه تلاش‌های «این‌چنینی» می‌توانند از مداخلات دست‌های بیرونی و ایجاد نفاق میان افغانستانی ها جلوگیری کند و سبب تقویت اتحاد ملی حاکمیت ملی شوند. او افزوده: «می‌توانند با چنین تلاش‌های سبب تأمین صلح و برگزاری انتخابات شفاف در کشور شوند.»

این ایتلاف متشکل از ۳۵ حزب و جریان سیاسی است. چهر‌های چون عبدالرشید دوستم معاون اول رياست‌جمهورى، صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه و رییس جمعیت اسلامی، عطا محمد، حاجی محمد محقق معاون دوم رییس اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، احمد ضیا مسعود، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و رییس جریان سیاسی محور مردم افغانستان، انوارالحق احدی رییس جبهه نوین افغانستان، اسماعیل خان وزير سابق انرژى و آب، محمد یونس قانونی معاون اول اسبق ریاست‌جمهوری، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان، ظاهر قدیر نماینده مردم ننگرهار در مجلس و لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در مجلس در آن حضور دارند.

معرفی یک نامزد واحد در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری یکی از اهداف اصلی این ایتلاف است.
از سوی دیگر امروز (جمعه، ۵ اسد) در ولایت پکتیا علیه این ایتلاف تظاهرات برگزار شد و معترضان در شعارهای‌شان خواستار محاکمه شماری از چهره‌های این ایتلاف که به گفته‌ی آن‌ها جنگسالاراند، شدند.

تظاهرات علیه ایتلاف بزرگ ملی در ولایت پکتیا
همچنان شماری از فعالان مدنی و سیاسی در نشست خبری در کابل «ایتلاف بزرگ ملی» را شکننده می‌دانند و می‌گویند به زودی این ایتلاف از هم می‌پاشد، زیرا تمامی چهره‌های مطرح آن منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.
سید ابراهیم عماد، رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی در این نشست گفت، در انتخابات گذشته هم همین چهره‌ها چنین ایتلافی را تشکیل داده بودند، اما در زمان برگزاری انتخابات از هم پاشید و هرکدام از چهر‌ه‌ها برای به دست آوردن منافع شخصی‌شان به یک تکت انتخاباتی پیوستند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف ملی
نظرات بینندگان:

>>>   امیدوارم کرزی نامزد پیشنهادی نباشد

>>>   باید یک غیر پشتون لایق هر کس میخواهد باشد نامزد انتخابی باشد.

>>>   درین اءتلاف ملی همان چهره های رژیم گزشته ات که نام افغانستان را درصدر جدول کشور های متهم به فساد قرار دادند.1-آغای نبیل که رییس امنیت شده بود از مسایل امنیتی بطور مسلکی درمسلک وارد نبود روی مصلحت ویا وابستگی خارجی باین مقام نصب شده بود سیستم امنیتی را خراب کرد.2-دوستم محقق عطای نور ضیا مسعود احدی کسانی اند که در رژیم قبلی نشان دادند که جیب های خودرا پر کردند اولاد های خودرا بخارج روان کردند بلند مدزل ها اعمار نمودند .فساد بودنداین ها به درد مردم نمیخورند توسط مردم منفور شده اند.بمردم چه کردند؟؟؟
بااحترام عبید الله نجرابی.

>>>   Farid
" ائتلاف بزرگ ملی " اگر نتواند تداوم حاکمیت قبیله محورِ " تیم تداوم " را متوقف بسازد و نتواند به پرسش های مهم امروز پاسخ دهد به پشیزی نمی ارزد . امروز مردم به آزادی واقعی ، به دموکراسی پاک و به امنیت نیاز دارند و دولت در کنش خویش ضامن امنیت نیست . امروز مردم می خواهند از فقر رهایی یابند اما دولت هیچ برنامه ی برای مبارزه با فقر ندارد . اعتیاد به مواد مخدر جان جوانان مارا می گیرد اما دولت برنامه ی مبارزه با بذر، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر ندارد . جوانان به کار نیاز دارند اما دولت و سکان داران اقتصاد کشور حدِ اقل برنامه ی اشتغال برای فارغان دانشگاه های وطن ندارند . زنان مانند گذشته زیر ستم اند . به زن ، جوان و کودک باید فکر کرد و برای آنها زمینه های زندگی مطلوب و رشد و شگوافایی را آماده ساخت .

>>>   Najib Salam
چند نفر حكومتى كه همين اكنون در پست هاى حكومتى يا خود شان و با افراد شان موقف دارند يكجا شده اند و ائتلاف كرده و گويا افغانستان را نجات مى دهند ! از اينها بايد پرسيد كه تا حال دمبوره مى زديد ويا سياست مى كرديد .
هر كى به اين مهره هاى بى هدف اعتماد مى كند ، /...بيش نيست !

>>>   تشويش نكنيد سر انتخابات اين ايتلاف به چند دسته تقسيم شده و هر كدام دنباله رو يك كانديد ميشوند. اينطور ايتلاف ها پيش از انتخابات قبلي هم شده بود بعدا از هم پاشيد. همچنان در بين اين ايتلاف چند سياست مدار جنگ انداز هم حضور دارد تا اين ايتلاف را در وخت انتخابات پارچه پارچه كند. چون اينها سر كانديد شان جور نمياييند ايتلاف خود به خود از هم ميپاشد.

>>>   پشتون فاشیست را در انتخاب پشتیبانی نکنید چون وقتی قدرت را گرفت باز همان آش و همان کاسه خواهد بود.

>>>   ما ازین ائیتلاف غیرمتجانس هرگزحمایت نمیکنیم خواهشمندیم نام این ائیتلاف را ملی نگذارند زیرا این ایتلاف مربوط چند نقرچهره شناخته شده قبلی است که قبلا اینها را تجربه کرده ایم ضرور نیست دوباره بالای ما تحمیل شوند همچنان کرزی را

>>>   چپی ها شکست خورده و رسوا بنام مبارزه با جنگسالاری و مبارزه با اخوانیزم تمام قوت خود را صرف حمایت از غنی کوچی اتمر لنگ و استانکزی و بقیه تیم او میکنند و اینکه این حلقه فاشیستی مدافع و حمایتگران طالب داعش و گلبیدین هستند را درین عقده کشایی هایشان کاملن فراموش کرده اند.
در حقیقت همین به اصطلاح جنگسالاران با شروع دوره دموکراسی حاکمیت و قانون دولت را قبول کردند و با آن تا حد خویش همکاری کردند ولی بازهم چپی ها بخاطری عقده شکست که در مقابل آنها دارند همان طالب و داعش آدمکش و انتحاری مخرب را و حامیان آنها را فراموش میکنند و تمام نیروی خود را تنها مصرف در تخریب همان به اصطلاح جنگسالاران ساخته اند، قسمیکه درین راه آکاهانه یا ناخودآگاه طالبان و داعش را و حامیان این دو چون غنی کوچی و تیم فاشیستی او را حمایت میکنند.
آیا امروز اینهای که حاکمیت دولت و قانون را پذیرفتند مشکل بزرگ کشور است یا آنهایکه سلاح بدست هنوز هم مردم میکشند آتش میزنند تخریب میکنند و انتحار و انفجار میکنند جمع حامیان آنها چون غنی و کرزی و بقیه شئونیست های گروه قومی آنها.

>>>   سران شمال از قدیم ها ....بودن و حالا هستند. شما3 نفر فعلی دوستم نور.محقق .تا روز که شما3 نفر ملاقات های خصوصی داشتید.وبا هم میخواستيد. ایتلاف .را بوجود بیاورید. و مردم هم بشما خوشبین بودن.امید وار بودن شاید شما ها یک کاری به نفعی این مملکت جنگ زده انجام دهید چون روی شما ها مردم حساب می کردند ميگفتن این3 ابر مرد وکهنه کار بلاخره سرنوشت مردم ومملکت را تعین میکنند. اما متاسفانه دوباره فریب قوم سلطه را خوردید و پیوند وپيوست را به خودتان اضافه کردید این چه کاری بود که کردید بیش از30 اجزاب فاسد و دزد یاغی که از همه این مردم نفرت دارند وگريزان هستند به خودتان ضمیمه کردید اصلا نیازی نبود که این کار را بکنید.حالا شما ها ائتلاف را تشکیل دادید از قول وپیش بینی مردم 3 ماه بیشتر دوام نمياريد.وبه زودی به هم می پاشد
( وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است