جشنواره سفیران جوان صلح در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۹    ۱۳۹۷/۵/۵ کد خبر: 153095 منبع: پرینت

جشنواره یک روزه صلح و همگرایی منطقه ای با حضور سفیران جوان صلح از افغانستان، تاجیکستان و پاکستان در کابل برگزار شد.

به گزارش طلوع، سفیران جوان سه کشور در زمینه تامین صلح و گسترش روابط پایدار، نظریات شان را باهم دیگر در میان می گذارند.

سفیران جوان تاجیکستان، آمدن صلح را در افغانستان وابسته به مدیریت شهروندان افغانستان می دانند و می افزایند که آنان با تلاش های فراوان و از خودگذری ها به صلح رسیده اند.

اجرای موسیقی از سوی آوازخوان های سه کشور بخشی از این جشنواره صلح و همگرایی منطقه یی است که سفیران جوان صلح تاجیکستان، پاکستان و کشور در آن اشترک کرده اند.

در این جشنوراه ده جوان از تاجیکستان، هفت جوان از پاکستان و بیست سفیر جوان صلح از سراسر کشور در آن شرکت کرده اند.

شفیقه گل، سفیر جوان صلح از پاکستان، گفت: «شمار جوانان در افغانستان و پاکستان بسیار زیاد است و اگر روی یک میز بشینند می توانند که مشکلات بین دو کشو را حل کنند.»

شایسته لنگری، جوان از افغانستان، گفت: «از طریق فعالیت های هنری و فرهنگی شان نیز جوانان می توانند روبط هر دو کشور مثبت تمام شوند.»

در همین حال جوانان تاجیکستان به این باور استند که آمدن صلح در افغانستان وابسته به اراده نیرومند شهروندان افغانستان استند و تاجیکستانیان، تلاش فراوان و ازخودگذری را برای تامین صلح در یک کشور ضروری می دانند.

عدالت میرزا، روزنامه نگار، گفت: «ما آمده ایم تا همسایه ما از صلح ما سیرآب شوند.»

عبدالله رسولی، هماهنگ کننده برنامه‌های مدیوتیک افغانستان، گفت: «با نزدیک سازی افکار و ظرفیت جوانان سه کشور برای ایجاد صدای همدلی و باور و سرانجام دست یابی صلح در افغانستان و منطقه قدم می زنند.»

بخش دیگر از این جشنواره نمایشی پدیده های فرهنگی و ساخته های دستی افغانستان برای جوانان تاجیکستان و پاکستان است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
جشنواره
نظرات بینندگان:

>>>   این جشنواره ها طعنه زدن به صلح است

>>>   جوانان هيزم سوخت صلح! بهوده وقت ارزشمند تان رو هدر ندهید، در افغانستان هر گز صلح نخواهد شد، 18 سال است همه از صلح حرف می زند، آگه صلحی در کار باشد جنگ چه میشه، پول مواد مخدر چه میشه، معدن ها چه میشه، بنام طالب و برادرش داعش چه میشه، این همه وابستگی به صلح دارد، هیچگاه صلح رو گدایی نکند بزار اون پرنده بدبخت که سال های سال در قفس طلایی با در آهنین صد کیلویی قفل شده، باشد تا خدا با آن همه عظمت خود اونو بشکند و مردم انون برده بیچاره رو ببیند و همه دست به دامان خدای صلح بشه، آیا ممکنه او قفس بشکند؟ فکر نکنم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است