چرا از آمدن دوستم "کارملی ها" به وجد آمدند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۵/۲ کد خبر: 153018 منبع: پرینت

اگر یک تعداد مردم ازبک به دلایل تباری آگاهانه و یا کورکورانه دوستم پرستی می کنند شاید حق بجانب باشند.

این مردم فداکار ازبک بودند که دوستم بی بندوبار و بیسواد را رهبرشان ساختند دوستم هر قدر مردم خود را به فاشیزم در بدل هیچ فروخت باز هم مردم در کنار او ماندند ولی تاسف به حال کسانی است که خود را عقل عالم می شمارند و هیچ پیوند تباری، فکری و یا منافع اقتصادی با دوستم ندارند از هر دوستم پرست ازبک تبار کرده دوستم پرست تر هستند.

یکی از این گروه ها یک تعداد انگشت شمار طرفداران فقید ببرک کارمل هستند که آرمان های کارمل را در وجود دوستم بداخلاق و... جستجو می کنند. این پیروان مکتب کارمل نه منطق کارمل را دارند و نه اخلاق و نه اصول فکری کارمل را. بجای نقد سالم و منطقی با اسم مستعار توهین نامه و افتراهات به آدرس منتقدان دوستم از جمله بنده می نویسند.

دلم به این پیچاره ها سخت می سوزد من منطق و نوشته های این نقابداران مستعار نویس را می شناسم اینها خیلی نامرد، جبون و بی منطق هستند روزی اینها را افشا خواهم کرد.
اینها آمدن دوستم را جشن گرفته اند و ساده لوحانه تصور می کنند همانگونه که دوستم گلیم حکومت داکتر نجیب را به کمک گروپ کارمل و مجاهدین شمال در 1371 جمع کرد حالا بعد از برگشت از ترکیه گلیم غنی را نیز جمع خواهد کرد.

اینها باور می کنند که عطا نقش مسعود را و محقق نقش مزاری را یکجا با دوستم بازی خواهند کرد و تاریخ در حضور نیروهای آمریکایی تکرار خواهد شد چقدر این درک ساده لوحانه است! این در حالی است که دوستم یک عروسک بدست ارگ و پان ترکیزم است دوستم برای تقویت حکومت فاشیستی غنی که به بن بست رسیده آمده است نه برای پیاده کردن آرمان های مردم و یا آرزوهای فقید کارمل.

توصیه من به این دسته دلقکان دوستمی این است بجای چرند نویسی و تهمت های بی ارزش و بی اساس مردانه به میدان منطق بیایید. قلم بی رحم و عدالت پرور من هرگز از این افتراهای نامردانه نمی ترسد تا زنده ام این قلم در خدمت عدالت، برابری و آزادی قرار دارد این قلم جیره خوار و مزدور هیچ کسی نبوده و نخواهد بود. این قلم دشمن آشتی ناپذیر خاینان، جنایتکاران نظیر دوستم، گلبدین، غنی، کرزی، عبدالله و دلقکان پیرو آنان هستند و تسلیم هیچ کسی نخواهد شد.

قلم من دشمن پشتون، تاجیک، ازبک، هزاره و هیچ قومی شریف برادر افغانستان نیست اما دشمن فاشیزم، پشتونیزم، تاجیکیزم ، پان ایرانیزم و پان ترکیزم است جنگ قومی در نتیجه بازی این مکاتب تبهکار است. نقد بر دوستم به معنای دشمنی با مردم ازبک نیست همانگونه که مخالفت با هیتلر به معنای دشمنی با مردم جرمنی نیست. نقد به آدرس جنگسالار این و آن تبار به معنای دشمنی با اقوام نیست.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارمل
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   امیرزاده! کارمل ....را طوری فقید کارمل نوشتی که انگار یک قهرمان است واز قهرمان ملی فقط بنام مسعود یاد کردی واما قلم تندت و رجز خوانی هایت را فقط اختلاف ذات البینی بین دوجناح پرچمی از طرفداران نجیب ....وکارمل روباه می شماریم که هیچ ارزشی برای مردم افغانستان ندارد.چون حزب دموکراتیک خلق در کل یک گروه تبهکار است که بنیانگذار وآغاز گر تمام بدبختی های مردم کشور ما است وگرنه گلبدین تا حالا درپشاور دال میخورد وما هم این تراژیدی چهل ساله را نمی داشتیم.

>>>   محترم جنرال صاحب دوستم اينقدر بيغيرت نيست كه از اشرف غني اطاعت كند اشرف غني را شناخته. اشرف غني رواني و مريض است. اينبار خود دوستم پاچا رييس جمهور مملكت ميشود بخير و تشويش هم نداشته باشيد.

>>>   Arian
امير زاده صاحب عزيز ، من پاسخ جدي تر به منتقد شما نوشتم !
من با ديدگاه شما موافقم . قلم تان نويسا باشد !

>>>   شخصيت دوستم به هـمه هـويداست و در باره او اكثريت مردم افغانستان معلومات كافى دارند و اين درست است كه او از سواد كافى برخوردار نيست مگر نميتوانيم منكر شويم كه دوستم شخصيت تأثير گذار است.
پارلمان افغانستان مرجع قانون گذارى و نمايندگان مردم در آنجا تكيه زده اند ولى با تاسف كه اكثريت مطلق شان كم سواد و يا كاملاء بيسواد هـستند .

>>>   هارورن جان که در زیر ریش انگلیس مصروفیت وکار و بار دارد، چطور می تواند بدون استشاره مالک خود قلم فرسایی کند.
هارون جان امروز کار تفرقه افکنی شغل اصلی تو شده است. تو یک دیپلومات بودی. بهتر است که اوضاع افغانستان را از علت ها به تحلیل و بررسی گیری، نه در معلول ها این بحران را کاوش بکنی. تلاش کن در روابط بین المللی اطلاع و وردد پیدا کنی و چیز های موثر به مردم و وطن بنویسی.
تمام نوشته گک هایت در مورد جنگ اقوام ساکن کشور است و بس.
و من الله توفیق
عبدالصمد رسولی
ونکوور- کانادا

>>>   كارمل يك خاين ملى ووطنفرش بود جناياتى كه وى و دار و دسته اش كرده تاريخ ٥ هرزار ساله اى افغانستان بياد ندارد دوستم هم از بقاياى شما خلقى ها و برجمى هاى لينن برست است .

>>>   محمد همایون صادقی
داکتر صاحب همه تحلیل هایت زیبا و رسا و این یکی از تحلیل های دندان شکن برای آنهایکه در چهره های گلبدینی و نجیبی ایشان عکس زننده یاد کارمل را آویزان کرده اند .
استا گرانقدر و بزرگوار کارملیست های پاک صادق و با ایمان به آرمانهای او تنها و تنها تاجیکتباران است دیگران را البته به استثنای هوداران اوزبیک ، و هزاره به با گوه سگ باید آتش زد .
همان هودار تاجیکتبارش را نام ببرید که من نیز بشناسم .
شاید یگان هودار تاجیکتبار باشد که خانه داماد اوغانتبار است که از ترس زن گاه خود اوغان میگوید و گاهی به فیصله های نوراحمد نور استاد تئوری توطئه گوش میدهند و سخنان او را نشخوار میکنند .
یکی دو تا از چنین پرچمی هودار رفیق کارمل در خانه ما هم داریم که در مقابل اوغان ها خویشتن اش را افغان میگوید حالانکه از زیشه تاجیکتبار است .
زنده یاد کارمل تاجیکتبار عدالتخواهی ، دادخواهی و آزادیخواه بود .
اینکه در کارت عضویت چرا هویت قومی اش را پشتون و برادرش تاجیک نوشتند دلیل آن این بود که پختون های حزب همسان غنی طرح ایشان چنین بود که برای همه در شناسنامه های شهروندی هویت افغان نوشته تا همه ملت شوند .
زنده یادکارمل بخاطریکه هویت های قومی درج شناسنامه ها شود خودش را پشتون گفت .
بیانیه اش در بین مردم کهندژ که در انترنت موجود است از خود مختار آستان ها و هویت های قومی رسا و آشکار بیان کرده .
او مثال میدهد" یک کارگر تاجیک ، یک کارگر هزاره ، یک کارگر افغان ( پشتون ) بک کارگر هندوباور در یک کارخانه مولدین کالای مصرفی استند چه تفاوتی حقوقی میان آنها وجود دارد که میان مردم در جامعه وجود داشته باشد "
هر کس که میخواهد زنده یاد کارمل را بهتر و خوبتر آشنا شود سخنرانی مکمل او را در کهندژ در وقت حاکمیتش بشنود که او در همانجا با وجود ایکه ریس جمهوری کشوز بود انتقال قدرت از مرکز به آستانها را اعلام کرد که در ماهیت خود روحیه فدرالی داشت که میخواست کشور را بخاطر رشد سالم و تقسیم نعمات مادی بگونه عادلانه ، پیشرفت های علمی ، فرهنگ تمدنی بارقابت های سالم میان فدرال ها را در آن سخنرانی اش وضاحت داده است .
بشنوید و در میابید که او آرزوی فدرالی شدن را داشت ، زون های تنظیم نمایندگی صدارات در مزار و دانشمند بزرگوار داکتر صاحب مسیر معاون صدراعظم بحیت ریس نمایندگی صدارات آستان های شما که در اصل صدراعظم شمال کشور بود آغاز فدرالی بود .

>>>   سلطنت ظاهر شاه
جمهوریت داود
جنبش خلق و پرجم کمونست
مجاهدین
طالب
تنکوکرات ها
چیزیکه فایده اش به یک شهروند رسیده بگو
بنام جنگ قدرت و تنظیم در کابل شصت هزار نفر کشته شدو دو میلیون مهاجر
دنیا ره دنیا پشتون های نزدیک به خلق و پرجم جار زدن اینه دیدن حکومت مجاهدین
هر روز محکومیت مجاهد و اشرار
اما
اما
اما
شهروند عاقل دانا
تاجک مهاجر شمالی است اینجا
هزاره مهاجر بامیانی است اینجا
پشتون مهاجر جنوبی است اینجا

در چهار سال حکومت ع وغ خبر داری چند نفر شهید چند نفر مجروح چند نفر مهاجر شده هه وجدانت جرا مورده
41 هزار نفر شهید
70 هزار نفر زخمی معلول و معیوب
5 میلیون نفر مهاجر
کی بد بوده
کمونیست
مجاهد
طالب
یا تکنوکرات نکتایی دار لنگی دار دیروز

مهدی نیمی کابلی

>>>   اولین بار که حقیقت و یک کمی ملی و بیطرف نوشتید،اغاز خوب است

>>>   وای بحال کشوری که معاون اولش تجاوزگرجنسی وسکس بازهست که حتی همجنسبازی هم میکندنمونه اش هم قومش ایشچی.
صدف ازبکی

>>>   ګلیم جمع باز ګلیم کی راچمع خواهد کرد

>>>   اګر وحشت، قتل، تجاوز، قطاع الطریقی و رذالت را از کنار دوستم دور نمایی، دیگر چیزی برایش نمی نماند! فقط همین خصائیص هولناک اند که دوستم را دوستم ساختند، این مردم چقدر حقیر اند که چون دوستم یک رهبر دارند! بدا به حال قومی که رهبرش از روی لجاجت رهبر شده است نه از روی دانش.
میهن زرغون

>>>   یگان گپای خوبش هم می گویئد تشکر ولی دل تن را خدا می داند .
خلیل اندرابی

>>>   سر اغاز بدیختی و نفاق افگنی و تفرقه اندازی هااز شروع کوتای هفت ثور ۱۳۵۷ حزب خلق و پرچم است که تا امروز کشور ما در اتش جنگ میسوزد در رسانه ها و فیسبوک هستند بعضی اشخاص خاین وطنفروش بدنام تاریخ در حالیکه حزب خلق و پرچم از هم پاشیده و دیگر در کشور ما جایگاه ندارد با انهم چند نفر خاین به وطن و ملت باقی مانده از دوران خلق و پرچم در رسانه ها بخصوص فیسبوک چلندیات را بنام کارمل خاین وطنفروش میپرانند سید عارف هاشمی و جبار قهرمان پلاستیکی که پس از فرو پاشی حزب خلق و پرچم خودش با افراد خاین اش به گلبدین پیوستند همراه با باند خاین گلبدین دستورات ای اس ای را عملی کردند ماشین الات و دارو ندار فابریکات جنگلک و افغان ترکانی و دستگاه اکسیجن و ریاست میخانیکی وزارت فوایدعامه مکتب تخنیکم قصر چهلستون را بموتر های پاکستانی در زمان جنگ های تنظیمی به پاکستان انتقال دادند حلا همین جبار قهرمان پلاستیکی خاین به ملت و کشور جاسوس کا جی بی و ای اس ای میخواهد که حزب خلق و پرچم را به رهبریت خودش دوباره احیا کند از انطریق با باداران اش استخبارات های بیرونی خدمت کند و خیانت و جنایت را تکرار به این کشور و مردم نماید لعنت به خاکفروشان خلق و پرچم غلامان بیگانه صفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است