اگر به عواقب سیاست خطرناک کرزی می اندیشیدید...
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۵/۲ کد خبر: 153016 منبع: پرینت

یادم هست که هنوز صنف هشتم و یا نهم مکتب بودم مقاله از جناب حفیظ منصور زیر نام "عصر شاه شجاع تکرار شد" در نشریه مجاهد که جناب حفیظ منصور مدیر مسئول این نشریه بود به چاپ رسید.
ایشان در مورد ورود حامد کرزی با محافظین امریکایی و حاشیه های سیاست دورویی کرزی پرداخته بودند.
دو سه سال بعد از آن کتابی به نام "افغانستان در آتش نفت" نوشته جناب بشیر احمد انصاری به دستم رسید و عکس های حامد کرزی را با محافظین امریکایی برای نخستین بار در این کتاب دیدم.

از همان روزهای آغازین حکومت موقت با مطالعه چند جلد کتاب کرزی مداری را تا حدی شناختم و به اصطلاع عام چشم و گوشم باز شد.
چیزی که مرا همیشه ازیت میکرد این بود که شعور سیاسی مردم ما به حدی پایین بود که وقتی سخن از کرزی به میان می آمد، بدون اینکه در مورد چگونگی حمایت مالی و سیاسی امریکایی ها از کرزی و تاثیرات حضور نیروهای خارجی در اقتصاد و امنیت کشور مکثی داشته باشند، بدون آگهی میگفتند: کرزی آرامی و ارزانی را آورده.
عواقب سیاست خطرناک کرزی را کسی اهمیت نمیداد.

اشخاصی از جمع مجاهدین سابق بعد از جلسه بن و تشکیل حکومت موقت تمام امتیازات و دست آورد های که در جریان حیات آمر صاحب با مبارزات خستگی ناپذیر و دادن میلیون ها قربانی به دست آمده بود را به پای کرزی ریختند ولی از همان آغازین روزها حفیظ منصور به موضع خود تا امروز پابند ماند.
ما مردانی از این تبار و سلاله کم داریم، قدر این مردان که دل و زبان شان یکیست و از هویت تان دفاع میکنند را بدانید.

یما خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
یما
نظرات بینندگان:

>>>   تمام اینها درپی زراندوزی بودند وهستند به هیچصورت به درد ما نخورده ونه میخورد
افغان

>>>   تمام این نابه سامانی ها را کرزی سازماندهی میکند

>>>   جوانان و دانشمندان و سیاست مداران هموطن افغانستان همیشه درهرمورد وشخص مشکوک وبد گمان نباشید.حامد کرزی یک سیاست مدار مومن وهموطن افغانستان است برای وحدت ملی وصلح دائمی درافغانستان بیشتر ازهر کسی دیگر تلاش کرده ومیکند.پدر شهید و مرحوم شان عبدالواحد کرزی نیز برای آزادی افغانستان از دست رژیم برژنفزم والحاد تلاش همه جانبه نموده است.من دریک دوملاقات که با مرحوم عبدالاحد کرزی پدر حامد کرزی در خارج از افغانستان داشتم ایشان شخص مومن ،وطن دوست ومردم پرور وبدون تعصب بود که برای آزادی واستقلال افغانستان ازدست نیروی های شوروی سابق ازهیچ نوع تلاش دریغ نکرده است.خداوند متعال ایشان را بیامرزد وجنت الفردوس جای ومکانش باشد.امین ویا رب
العالمین.الحاج.ع.ناصری از آسترالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است