بازتاب برگشت جنرال دوستم
این امریکا، انگلیس و حکومت دست نشانده بود که علیه جنرال دوستم بخاطر مخالفت او باطالب و داعش، دست به توطیه زد و تا آخر برای ادامه تبعید او تلاش نمود 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۴    ۱۳۹۷/۵/۱ کد خبر: 153008 منبع: پرینت

جنبش شمال که به همت مردم سلحشور و قهرمان افغانستان شامل اکثریت اقوام سرافراز کشور براه افتاد در تاریخ افغانستان بی‌سابقه بوده و درسهای بزرگ و اموزنده را شامل دفتر تاریخ خونین. افغانستان ساخت.
خشم ملی، آگهی ملی، اتحاد و همبستگی در خط جبهه ضد تروریستی، عظمت طلبی و شوونیستی باعث این نیروی عظیم شد و کاخ سفید و ارگ اشرف غنی را به زانو کشید!

برخی تحلیلگران آماتور مان به اراده ملی خلق‌های آزادی‌خواه و قهرمان شمال توهین نموده و آنرا مدیون لطف آمریکا می دانند.
ما شاهد هستیم که این امریکا، انگلیس و حکومت دست نشانده بود که علیه جنرال دوستم بخاطر مخالفت او باطالب و داعش، دست به توطیه زد و تا آخر برای ادامه تبعید او تلاش نمود.

قیامهای ملی و فشار مردمی و فلج ساختن بنادر، موسسات دولتی و جاده های مواصلاتی و حتی تشویش سقوط نظام عامل اصلی برگشت جنرال دوستم شد.
در مرکز این جنبش قهرمانانه اتحاد و همبستگی قومی که در خط مقابل جبهه ضد طالبی و تروریستی ایستاده اند حرف اول را گفت. ثابت ساخت که فقط و فقط این اتحاد است که می تواند شاخ فاشیسم، عظمت طلبی و شوونیسم را شکسته و حقوق و آزادی های ملی را ضمانت نماید.

این اتحاد طبیعی و برخاسته از دل تاریخ مدیون خیانتها و رفتار فاشیستی ضد ملی و تروریستی اشرف غنی احمدزی این غلام زرخرید آمریکا است.
اشرف غنی با ایجاد نظام تک قومی و فاشیستی ضد ملی و با حمایت از تروریسم و طالب در مقابل اکثریت جامعه افغانستان ایستاد و فرمان جنگ قومی را صادر نمود.

این قیامها محصول منافع مشترک و مواضع مشترک برضد طالب و داعش در افغانستان است و برای فرعونیان ارگ ثابت ساخت که دیگر فاشیسم در این وطن جای ندارد، افغانستان خانه مشترک همه اقوام کشور است، هیچ قوم نسبت به دیگری برتری ندارد و در افغانستان به غیر از زندانها جاهای دیگری هم وجود دارد که میتوان عدالت را در آنجا هاتامین کرد.

بر همه نیروهای آگاه و وطنپرست افغانستان است تا این اتحاد ملی را حفظ نموده و بقای آینده خویش و نسل خویش را ضمانت کرد.
این جنبش می تواند الترناتیو خوب در مقابل جبهات طالب و داعش بوده و مستلزم آنست که بوسیله همه نیروهای ملی و وطنپرست دفاع گردد.

هرگونه اقدام جاهلانه و تکبر آمیز و برهم زدن این همبستگی ملی که به فرمان تاریخ صورت گرفته است، خیانت بزرگ، جبران ناپذیر و نابخشودنی است!
اما جنرال دوستم باید این امانت بزرگ ملی را حفظ نماید.

جنرال دوستم نباید منافع بزرگ ملی را بخاطر کرسی و مقام های توخالی معامله نماید. دوستم باید مبارزه باطالب، داعش و هواداران آنها را دایم در سرلوح کار خود داشته و دایم با تبارز منافع بنیادی ملی از این جنبش به حیث تکیه گاه ملی استفاده نموده و اعتماد مردم را پاس دارد.

دوستم امروز با دوستم دیروز متفاوت است. او باقدرت و زور شمشیر ملت برگشته است و باید دایم این شمشیر را در مبارزات بعدی و سرنوشت ساز باخود داشته باشد!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
خاوری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است