جنرال دوستم؛ ماندگار و جاویدانی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152973 منبع: پرینت

امروز در سپهر بلندخراسان نقطه عطف تاریخی است، هر اتفاقی بعد از این روی بدهد هیچ تأثیری در شکست و ریخت این روز تاریخی نخواهد داشت.
تاریخ، امروز را به خاطر خواهد سپرد و سخنرانی ساده و بی ریای روستا زادهٔ جوزجانان را هر گز فراموش نخواهد کرد.
از فردا هویت های ترک زبان با روحیه و اعتماد به نفس منحصر بفردی به کار و بار خود خواهند پرداخت.
ژنرال دوستم گام بزرگی در جهت احیاء هویت یکی از میراثداران اصلی خراسان برداشت.
سخنرانی امروز او سرفصل تاریخ نوین هویت های ترک زبان خواهد بود.
فاشیسم ارگ ؛ امروز چنان سیلی یی محکمی از دست فرزند متهور جوزجانان
خورده است که صدایش تا تارک تاریخ باقی خواهد ماند.
عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
خراسانی
نظرات بینندگان:

>>>   تاریخ هرگز جنایات و کشتار علیه بشریت را فراموش نخواهد کرد، جنایتکاران بدانند که تاریخ در باره انان قضاوت خواهد کرد، خطاب به بیگانگانی که نام افغانستان را خراسان می نامند این ارمان های شوم را بگور خواهید برد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   هرجه ار دلی مردم برحیزد اوجاویدانی است نه
ان کسانی که با زور میل تفن چند صباخی حکومت می کند با یک دنیا دلت وخواری می رود در تاریخ از این قضایا زیاد داریم
امیر عبدالرحمن%95 هزاره را قتل عام از هزاره ها نام نیگو برجاست از امیر عبدالرحمن خفت وخواری حتی قومش از نامش ننگش می آید در زبان ببرد.........

>>>   تاجیک ها بزرگترین قدرت اجتماعی سیاسی، فرهنگی، زبانی و کادری کابل، پایتخت افغانستان را تشکیل می دهید، که طرفداران دوستم محروم از آن هستند. اما بزرگترین ناتوانی شما عدم درک از قدرت و ظرفیت اجتماعی تان است.
شاید بزرگترین امتیاز دوستمی ها حمایت پان ترکیزم و همبستگی اجتماعی باشد که شما تاجیکان محروم از حمایت ایران و تاجکستان و کشور های دیگر هستید.
بیائید با اعتماد به نفس، با استفاده از ظرفیت ها و توانایی های بزرگ خود برای داعیه عدالت طلبی تان وارد میدان شوید.
توصیه آخر من به شما اینست، درست است، که از رهبران فاسد، بیکاره و خائن خود ناراضی هستید، اما در حسرت رهبری نظیر دوستم هم رنج نبرید. خوشبخت هستید که رهبری بدنام، فراری و تبعیدی نظیر دوستم ندارید، که سالی چند بار تجاوز جنسی بر ریش سفیدان قوم خود می کند و سالی چند بار فرار می کند و این و آن فاشیست رابه نوبت به سر گرده مردمش سوار می کند.
دوستم چی گلی را بر سر ازبیکان زده ، که رهبران بیکاره و بیچاره شما نزده است؟

>>>   دوستم با هیچ کسی وفا نمیکند و در گذشته این را ثابت ساخته است‌ شما شاهد باشید که باز هم خود و قوم خود را خواهد فروخت. ازموده را ازمودن خطاست. در جریان چهل سال، بیشترین خسارات مالی و جانی را فارسی زبانها این مملکیت متقبل شده اند.
استاد عطا و استاد محقق هوشیار باشید.

>>>   Rafe
نجیم جان یلمان. گدایی مقام و منزلت از درگاه فاشیزم قوت جنبش نیست بلکه ضعیفی و بی خبری از علم سیاست رهبران جنبش را نشان میدهد.
در کابل در امتداد سرک میدان هوایی انتحاری صورت گرفت که تعداد دادی کشته و تعدادی زیادی زخمی شدند. اما جنرال صاحب ازین شهدا یادی نکرد. برخلاف از باند غنی تشکری کرد که او را پذیرایی کرده.
این مردم بودن که او را به وطن آوردن نه باند غنی.
دروغی را که امروز جنرال دوستم در صحبت هایش گفت (او به تداوی در ترکیه رفته بود ) این درست همان دروغی است که باند غنی به مردم اعلان کردن.
حالا وقت آن رسیده که واقعیت ها را به مردم باید گفت. جنرال دوستم توسط فاشیست ها از کشور خودش رانده شده بود. تبعید شده بود. او معاون اول رئیس‌جمهور بود.
سوال درین جاست که از این به بعد چه و کدام پروگرام اقتصادی و اجتماعی برای فاریاب، شبرغان سرپل، مزارشریف ووووووو . جنگ سر چوکی و مقام و آن هم گدایی از فاشیزم مشکل کشور را حل نمی کند.
خطر آن میرود که همین جنرال دوستم دوباره به دربار فاشیست ها پناه خواهد برد و این همه مبارزات مردم سمت شمال، اوزبیک ها ترکمن ها، تاجک ها و ووو را ضریب صفر خواهد کرد. جنرال امروز از دولت تشکری کرد نه از مردم اوزبیک.

>>>   هنوز خيلي وقت است خراساني جان!
منتظر بروز وقايع بعدي سياسي باشيد؟؟؟؟
ما از همچو قهرمانا خيلي ها را به تجربه گرفتيم كه به مايوسي ما منجر گرديد.
حركات شطرنجي در سياست را مكر بلد نيستي!
نوروز

>>>   دوستم مگر متهم به « تجاوز جنسی» نیست؟
در دنیا هرروز ، متجاوزان به تجاوز جنسی، پس از سالیان دراز، محاکمه،تعجیز و رسوا میشوند؛ حتا روسای جمهور، وزیران ارشد؛خیلی آدم های کله گنده تر از دوستم !
اینکه از یک متهم به تجاوز در کشوری اشغال شده ، استقبال میشود؛و برای آمدنش تیر شلیک میشود و قنداق تفنگ به شهروندان خاموش، نشان اده میشود؛ چندان دور از ذهن نیست؛ اما معلوم نیست این بار خراسانی، از مداحان عبدالله عبدالله، چرا یکباره ذوق زده و هیجانی شده است؟
عالم لبیب( کارته پروان، کابل)

>>>   Salam
دوستم امروز به هواخواهان و مردمش توهين كرد، دوستم واقعن درخور اينقدر حرمت مردمش نيست .
او امروز هر چه گفت جز چرنديات نبود .
حيف قوم بزرگ و متمدن ازبيك ، اين قوم درخور رهبر بزرگ و انديشمند است .

>>>   ماندگار و جاویدانی احمد ایشچی، معاون پیشین حزب جنبش ملی، از نهادهای دولتی و جهانی می‌خواهد که عدالت را دربارۀ او بر کرسی نشانند. آقای ایشچی ادعا می‌کند که دوستم تلاش کرد که به وی تجاوز کند و به نگهبانانش نیز دستور داده بود که ۱۰ تن از آنان بر آقای ایشچی تجاوز کنند.

احمد ایشچی ادعا می‌کند که جنرال دوستم پس از لت‌وکوب و تهدید به مرگ، او را در زندان شخصی‌اش زندانی کرده بود و ۵ روز در این زندان برهنه به سر برده بود.

احمد ایشچی می‌گوید: «دست جنرال دوستم را گرفتم و روبوسی کردیم؛ از همین‌جا شروع کرد دشنام‌دادن را و گفت که من میفهمم بچه‌ات چه می‌کند و خودت چه می‌کنی؟ و گفت اگر حالی تو را (زیر پاهای اسب بیندازم) و بز کشی کنم‌ چه کرده می‌توانی و اگر بکشم‌ات که پرسانت را می‌کند. و به نفر‌هایش گفت که این را چپه کنید! آنان مرا چپه کردن و خودش پایش را روی گلویم گذاشت.»

احمد ایشچی می‌افزاید: «شاید باور نکنید! خنده‌آور است. (دوستم) گفت اول خودم این را یک لواطت کنم؛ چهار نفر دست و پای مرا گرفتند، لباس مرا بلند کردند و ۱۰ دقیقه مرا بلند و پایین کردند و گفت که سه بار تماس حساب می‌شه، عکس‌اش را درست گرفته باشین و هر وقت که گپ را نشنید (از فرمان سرپیچی کرد) فلم را نشانش بدهیم. بعد رفت و به ستار صدا کرد و گفت که به شمول خودت ۱۰ نفر با این لواطت کنید تا مقعدش پاره شود و خون بریزد، بعد خونش را عکاسی می‌کند و به من نشان دهید.»

احمد ایشچی از رییس‌جمهور و نهاد‌های دولتی و جهانی می‌خواهد که از حق او دفاع کنند.

>>>   صفوی
هرآنچه دستور بیگانه ها باشد مجبور است همانطور عمل کنند ، زیرا آنها خط ومرز میکشند ودوستم هم مستثنی نیست.ومن سخنان شان را شنیدم بازهم همان وابستگی وبازهم همان معامله واین خود توهینی بود به آن افرادیکه قریب دوهفته باشکم گرسنه درهوایی گرم فریاد عدالت خواهی را سر داده بودند.

>>>   Khorosoni
دوستم باز چون گزشته همچون سبکسراحمقانه معامله ننگین نمود ؛ وبه خون شهیدان پشت پا زد.

>>>   دوستم به عنوان یک متجاوز، یک قدرت طلب بی باک، یک ظالم بیرحم، در دنیا جاودانی شد،یک روز کمونست، یک روز مسلمان، یک روز « مجاهد»، یک روز همدست اشرف غنی دست نشانده امریکا، چه عزت و امتیازی دارد؟
آقای خراسانی، از سر سپرده گان شورای نظار و دستیار چور وچپاول داکتر عبدالله، اراجیفی را قطار میکند، گویا، مردم عقل و شعور ندارند؛
برو کلاه خودت را محکم بگیر که باد نبرد!

>>>   زنده باد همدلی مهربانی، کور باد هر یکی نتواند دید به پیش به سوی وحدت یک پارچگی مردم و اقوام افغانستان.

>>>   در طول تاریخ بشر فاشیزم استبداد ظلم بمردم بیگناه شکست خورده است پشتونیزم و فاشیزم راه ظلم و استبداد انتخاب کرده است و صدفیصد شکست خفتبار و شکست مرگبار میخورد این اول کار فاشیزم است

>>>   يك تحليل واقعي و عالي

>>>   اقای یوسفزی کی با نام افغانستان مشکل داشت ؟
اگر شما میخواهید نام افغان را بر پیشانی دیگر اقوام بکوبید مشکل نیست ولی دیگران اگر حقی خواستند مشکل ایجاد میشود؟؟؟
کی شروع کننده این جنجال بود؟؟؟؟
واقعا بدون تعصب حقیقت را بگو.

>>>   اقای یوسفزی
تذکره برقی با نام افغانستان چه مشکلی داشت که شما با درج ملت وملیت ان را به جنجال کشیدید؟؟؟
همه جای دنیا نام کشور درج شده ووجا نام ملت وملیت را درج میکنند که اقای یون جنجال آفریدند
اگر قضاوت میکنی عادلانه قضاوت کن.
همین آقای پدرام تا قبل از درج نام افغان هیچ مشکلی با نام افغانستان نداشت خود شما زور گو هستید وگر نه دیگر اقوام راه مدارا را در پیش دارند.
نمونه اش همین طالبان برای چه بهانه ای شده اند برای حضور غربیها چرا دست از جنگ نمیکشند؟
تا آمریکا وناتو کشور مارا غارت نکنند.
شما پشتون ها بهتر است خود را اصلاح کنید بعد از دیگران
انتقاد کنید.

>>>   حبيب الله يوسفزي شما به نام افغانستان افتخار نكنيد بخاطريكه اين نام از طرف انگليسها بالتي اين كشور گذاشتن شده است، اما از طرفي شما حق بجانب هستيد زيرا زمامداران شما هيچ گاهي از خود شخصيت نداشتند وتوسد اجانب بالاي مردم تحميل ميشدند. شما زياد به دور برنگرديد تركي، امين، ببرك ، نجيب، مجددي، كرزي، غني و ملا عمر همه كساني هستند كه توسط خارجي آورده وبالاي اين ملت تحميل شده اند. دليل اينكه چرا يك قوم مورد حمايت خارجيهاست واضح است كه اين قوم هميشه خدمت گار بيگانها هستند تا با همايت انها بالاي اقوام ديگر حكومت نمايند. اما اين طلسم را احمد شاه مسعود شكست و به حكومت ميراثي متكي به يك قوم نقطه انجام گذاشت. اين انحصار طابيهاي خورد و كوچك ديگر هم بمرور زمان پايان يافتني است. امروز افغانستان شاهد حكومتهاي موازي است اگر اين قوم باز هم اصلاح نشوند به لجاجت و جهالت خود ادامه دهند بيشتر ازين به ذلت كشانده خواهند شد. اگر اين قوم بحد و جايگاه اصلي شان توقف نكنند موضوع تجزيه امر طبيعي خواهدشد. انزمان اين قوم خجل ميتوانند صوبه پنجم پاكستان شوند و باپشتًونهاي انسوي مرز در خدمت پنجابيهابيشتر از پيش قرار گيرند و خدمت نمايند.

>>>   کوک گریخته و قفس طلایی

>>>   عدالت جو/// هرجاه پشتون است جنگ ودرگیری سوزاندن مکتب انتحاری وانفجار رواج است

>>>   دوستم باید جواب ده هزار اسیر جنګی طالبان را که در کانتینر ها انداخت و بی رحمانه انها را کشتند، بدهد و باید در مقابل مظالم خود یعنی کشتارمردم شریف و مظلوم کابل محاګمه عادلانه شود. دوستم قهرمان نست و یک صفاحکار ، قاتل و رهزن هست و بس.

>>>   امیر موردارعبدالرحمن%95 هزاره را قتل عام از هزاره ها نام نیگو برجاست از امیر عبدالرحمن خفت وخواری حتی قومش از نامش ننگش می آید در زبان ببردخانه ظالم همیشه خراب بوده ومیباشد....
سید عصمت الله نقوی جاغوری

>>>   خراسانی!
غم خوده بخور! همیشه مثل عنصری بلخی دیګران را مداحی میکنی! مګر بیغم باش دوستم سلطان محمود غزنوی نیست که دهنت را پر کند! چای ناخورده جنګ می شه خو شما خراسانیها را خدا شرمانده! و همینطور خواهید بود!

>>>   خرساني جان پاشنهره قايم بگير كه باديت كنده نشه .جاغوري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است