با طالبان کشتی گرفتگی هستیم
من امروز آمدم در کنار شما باشم و به خواسته شما آمدم. رفتار وحشیانه که با قومندان نظام شد در زمان طالبان چنین جنایتی با ما نشده بود که این ظالم ها کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۸    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152971 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) جنرال عیدالرشید دوستم در مراسم استقبال در قصر صدارت ریاست جمهوری شرکت کرد و از همه مردم و اقوام تشکر نمود.
در اولین جمله از صدای انفجار در کابل سخن گفت و برای مجروحان حادثه از خداوند شفای عاجل خواست.

او از تکلیف صحی خود سخن گفت و به صورت ضمنی حرف های سخنگوی ریاست جمهوری را تایید کرده افزود که حدود 15 روز تحت تداوی در ترکیه بودم و برای ادامه معاینات صحی بیشتر ماندم.

او از ملت ترکیه تشکر کرد و گفت همان عزت و احترامی که اینجا داشتم آنجا هم داشتم و ادوغان احترام داشت.

او از حادثات در شمال کشور و بازداشت قیصاری گفت که آن حرکت عادلانه نبود و با اطلاعات غلط انجام گرفته بود.

وی از حکومت تشکر کرد که از وی در میدان هوایی پذیرایی خوب صورت گرفته است.
جنرال از رجال برجسته وزارت دفاع و همه نیروهای امنیتی سپاسگذاری کرد.

وی از طرفداران خود خواست تا در انتخابات مجلس شرکت کنند و اتحاد و هماهنگی خود را حفظ نمایند.

وی از مذاکره با طالبان حمایت کرده افزود: از همه مهمتر این است که مذاکره را ادامه دهیم. این مهمتر است برای دولت و رییس جمهور و کابینه.
صلح وقتی امد دیگر خون ریزی نیست و آرامی است.
جنرال در مورد طالبان گفت که ما با طالبان کشتی گرفتگی هستیم.

وی از رفتار وحشیانه با نظام الدین قیصاری اظهار تاسف کرد و گفت که در زمان طالبان چنین جنایتی با ما نشده بود که این ظالم ها کردند.

جنرال دوستم به همه توصیه کرد که وحدت خود را حفظ کنید و من امروز آمدم در کنار شما باشم و به خواسته شما آمدم. شما تاریخی یک قهرمانی کردید و همبستگی خود را نشان دادید.

وی خواست که راه های تجارتی بندر آقینه و حیرتان و غیره را باز کنید و صبا قومندان نظام هم می آید و اگر نتوانستم او را بیارم باز پس خواهم رفت.


جنرال از همه طرفداران خود خواست که تمام دوایر دولتی و موسسات و دوکان ها همه باز شود و به مردم مزاحمت نکنید و خیمه ها را نیز جمع کنید و امشب می توانید جشن بگیرید و از سر فردا همه سرکارهای خود باشید.

در پایان افزود: به رسانه احترام دارم از من گپ نیست و عمل است چون اعتبار بین المللی ما بالا می رود و واقعیت بیان می شود به همین خاطر از شما رسانه ها تشکر می کنیم.

از همه شمال و شمالشرق و ایتلاف و همه مردم تشکر و سپاسگذاری می کنیم.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   تاجیک ها بزرگترین قدرت اجتماعی سیاسی، فرهنگی، زبانی و کادری کابل، پایتخت افغانستان را تشکیل می دهید، که طرفداران دوستم محروم از آن هستند. اما بزرگترین ناتوانی شما عدم درک از قدرت و ظرفیت اجتماعی تان است.
شاید بزرگترین امتیاز دوستمی ها حمایت پان ترکیزم و همبستگی اجتماعی باشد که شما تاجیکان محروم از حمایت ایران و تاجکستان و کشور های دیگر هستید.
بیائید با اعتماد به نفس، با استفاده از ظرفیت ها و توانایی های بزرگ خود برای داعیه عدالت طلبی تان وارد میدان شوید.
توصیه آخر من به شما اینست، درست است، که از رهبران فاسد، بیکاره و خائن خود ناراضی هستید، اما در حسرت رهبری نظیر دوستم هم رنج نبرید. خوشبخت هستید که رهبری بدنام، فراری و تبعیدی نظیر دوستم ندارید، که سالی چند بار تجاوز جنسی بر ریش سفیدان قوم خود می کند و سالی چند بار فرار می کند و این و آن فاشیست رابه نوبت به سر گرده مردمش سوار می کند.
دوستم چی گلی را بر سر ازبیکان زده ، که رهبران بیکاره و بیچاره شما نزده است؟

>>>   Rafe
نجیم جان یلمان. گدایی مقام و منزلت از درگاه فاشیزم قوت جنبش نیست بلکه ضعیفی و بی خبری از علم سیاست رهبران جنبش را نشان میدهد.
امروز در کابل در امتداد سرک میدان هوایی انتحاری صورت گرفت که تعداد دادی کشته و تعدادی زیادی زخمی شدند. اما جنرال صاحب ازین شهدا یادی نکرد. برخلاف از باند غنی تشکری کرد که او را پذیرایی کرده.
این مردم بودن که او را به وطن آوردن نه باند غنی.
دروغی را که امروز جنرال دوستم در صحبت هایش گفت (او به تداوی در ترکیه رفته بود ) این درست همان دروغی است که باند غنی به مردم اعلان کردن.
حالا وقت آن رسیده که واقعیت ها را به مردم باید گفت. جنرال دوستم توسط فاشیست ها از کشور خودش رانده شده بود. تبعید شده بود. او معاون اول رئیس‌جمهور بود.
سوال درین جاست که از این به بعد چه و کدام پروگرام اقتصادی و اجتماعی برای فاریاب، شبرغان سرپل، مزارشریف ووووووو . جنگ سر چوکی و مقام و آن هم گدایی از فاشیزم مشکل کشور را حل نمی کند.
خطر آن میرود که همین جنرال دوستم دوباره به دربار فاشیست ها پناه خواهد برد و این همه مبارزات مردم سمت شمال، اوزبیک ها ترکمن ها، تاجک ها و ووو را ضریب صفر خواهد کرد. جنرال امروز از دولت تشکری کرد نه از مردم اوزبیک.

>>>   Salam
دوستم امروز به هواخواهان و مردمش توهين كرد، دوستم واقعن درخور اينقدر حرمت مردمش نيست .
او امروز هر چه گفت جز چرنديات نبود .
حيف قوم بزرگ و متمدن ازبيك ، اين قوم درخور رهبر بزرگ و انديشمند است .

>>>   صفوی
هرآنچه دستور بیگانه ها باشد مجبور است همانطور عمل کنند ، زیرا آنها خط ومرز میکشند ودوستم هم مستثنی نیست.ومن سخنان شان را شنیدم بازهم همان وابستگی وبازهم همان معامله واین خود توهینی بود به آن افرادیکه قریب دوهفته باشکم گرسنه درهوایی گرم فریاد عدالت خواهی را سر داده بودند.

>>>   Khorosoni
7 uur ·
دوستم باز چون گزشته همچون سبکسراحمقانه معامله ننگین نمود ؛ وبه خون شهیدان پشت پا زد.

>>>   خوب جنرال صاحب بخير امدي
فقط يك خواهش
ميگه گل مكن كاه گل مكن ديوار بي بنياد را خدمت ....را بكن نه از اين حكومتي كم زاد را
فقط جواب ظالم را با مشت بتي نه با حرف
ميدانيم خيلي ظلم شده بس است تحمل ظلم بايد ايستادگي كرد

>>>   زنده باد همدلی هم فکری بی آلایشی ژنرال دوستم.

>>>   یک ماهی گیر است به نام اشرف غنی ، او در چنگک ای سامان ماهی گیری خود یک کرم ای بنامی نظام الدین قیصاری را بسته کرده و دیروز یک ماهی کلان ای که نام اش جنرال دوستوم است گرفتند. دیگر ماهی ها خوش شدن که این ماهی بزرگ آزاد شد ، ولی نمیفهمند که این ماهی در کدام قسمت دوچار خواهد شد.
شرق دور

>>>   چراازچنوب وجنوب غرب تشکری نکردی اندیولانت نیز بآنها کشتی گرفته بود که سرحدش درکولاب رسید این غیرت ها به یکدیگرمعلوم است

>>>   اگر قیصاری آزاد نشد با رفتن دوباره دوستم به ترکیه چه چیزی حل می شود. دوستن باید در کنار مردم خود باشد و آنان را رهبری کند. ممکن است او دیگر از کارهای سیاسی خسته شده که چنین خرف می زند. او مردم خود را نباید تنها بگذارد. رفتن به ترکیه یعنی پذیرفتن شکست و کناره گیری از هر نوع فعالیت برای خدمت به مردم.

>>>   عبدالرشیددوستم=احمدشاه مسعود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است