اشرف غنی به دیدن احمدضیا مسعود رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۷/۴/۳۱ کد خبر: 152944 منبع: پرینت

قدرت نمایی بی سابقه جنرال دوستم و برگشت قدرتمندانه آن ارگ ریاست جمهوری را به لرزه کشیده و رییس جمهور نامنهاد، دست نشانده، دیوانه و فاسد را به مرز جنون، پناه جوی و فتنه انگیزی کشیده است.

او امروز بخاطر معذرت خواهی گناه های قدیمی اش به دربار ضیا مسعود شتافت تا با ایجاد درز و شکاف بتواند جبهه جنرال دوستم را که فعلا با قوت ملی به میدان آمده است تضعیف نماید اما انصافا استعداد رییس جمهور قابل ستایش است.

چرا که هر مشتری بدنبال سودای ارزان است. او‌ چطور شتابان برای بار نخست به دکان احمد ضیا مسعود که فروشنده خوب است و مدام در فروشات اش تخفیف را نیز در نظر می گیرد سر زد؟ چطور دهن این دکاندار با دیدن یک خریدار بد معامله از خنده کف کرد؟

من که این دکاندار را میبینم می ترسم تا سر برادرش فرمانده مسعود را نفروخته باشد! آیا با این همه درس های شیطنت غنی تروریست دیگر باز هم این مکر و حیله تاثیر خواهد داشت؟
آیا ضیا مسعود چون دکاندار سیاست بار دیگر برای فروش اش آماده خواهد شد؟ آیا اینبار باز هم قیمت اش برابر لنگ حمام حصه اول خیرخانه خواهد بود و یاچیزی بیش از آن؟

بگذار به این سوالات تاریخ پاسخ گوید!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
احمدضیامسعود
نظرات بینندگان:

>>>   اگر سمت شمال هوشیار باشند هرگز اتفاق میان تاجک، ازبک، هزاره وغیره اقوامرااز دست ندهند زودتر غنی از کیها معذرت میخواهد.
از محقق،از عبدالله ،از دوستم ویااز دیگر اقوام یا اینکه باز انتخابات است
در اواخر حکومت کرزی ،کرزی هم از دوستم
وعبدالله معذرت خواسته بود اینها همگی تیکه دارهای افغانستان استند ومزدورهای
غرب واروپا استند وفرد فرد اینکشور را لیلام کردند هرگز فریب اینجلادهارانخورید
ومن الله توفیق

>>>   یگان نفر را که آب برد، به قف دریا دست می اندازد، اما یگان نفر دیگر را که آب برد، بخاطر نجات خود، از ایزاربند کسی محکم میگیرد که خودش او را به دریا انداخته است.

>>>   احمد ضیا مسعود و اتنوارالحق ازجمله کسانی هستند که در راه چوکی سرمیدهند وهیچ هدفی هم ندارند بجز بدست آوردن چوکی !

>>>   Salam
آمدن دوستم اگر به تقويه و ادامه ى حكومت فاشيست ها ختم شود ، اين يك فاجعه خواهند بود ، در اين صورت نبودش بهتر است !
هراس ما درست همين است كه دوستم با تعهد قبلى و قبول شرط هاى امريكاى ها آمده باشد ، در اين صورت اين جفاى بزرگ در حق هوادرانش و داعيه يى عدالت خواهى خواهد بود.
تجربه ثابت كرده است كه دوستم از تاريخ كم آموخته است .

>>>   Anwar Rawi
پشت این همه شان و شکوت و دبدبه نگردید که فاشیست ها قبر جنرال صاحب را آماده کرده اند و با این تشریفات وهیاهو جنازه را با پای خودش به قبرستان می برند !فکر می کنم یکی از تپه های کابل را برای قبرجنرال صاحب اختصاص داده اند؛ می ترسم که مرگ جنرال صاحب را به گردن تاجیکها به اندازند !
آی مردم فاشیست ها را دست کم نگیرید و به قول و قرار خارجی ها فریب نخورید ؛ فاشیست ها و اربابان بزرگ دست بدست هم دارند و در تمام دسایس و توطه ها شریک می باشند !

>>>   اقای خاوری !
من سیاست را نمی دانم واز اشخاص ونام اوران کشور شناخت کافی ندارم ولی به اساس تجربه ای همین دو دهه معاصر اینقدر درک نمودم که اگر در افغانستان دو نفر بی عقل وبیتجربه وخودخواه ومغرور باشد یکی ان ضیا احمد زی است واگر یکی باشد تنها خودش میباشد
زیدالله بیگ

>>>   Raheel
امروز سخنی از بارک اوباما را شنیدم که تلویحا به دانلد ترمپ گفت:
"همه سیاستمداران دروغ میگویند، اما اگر گیر آمدند اعتراف میکنند. اما یگان سیاستمدار هرقدر گیر بیاید بازهم و بازهم دروغ میگویند."
و غنی را تنها با دروغ گفتن و به چشم مردم درآمدن سیاست میکند.

>>>   Paiez
آقای غنی داعیه دارد؛ و برای تحقق داعیه اش، دستان ماکیاولی را از پشت بسته... و برای رسیدن به اهداف قومی اش، از هیچ حقه ای رو گزدان نیست.نه حیا را به رسمیت می شناسد و نه چیر بنام شرم در قاموسش و جود دارد.. ملامت و فحش و دشنام و هر رسوایی دیگر را به جان خریده است و می خرد؛ ولی هرگز راهکار های هژمونیستی- فاشیستی خود را عوض نمی کند. از همین جاست که در اغفال حریفان سیاسی " هفته فامش" و گول زدن آنها، تاکتیک باز ماهری است. دوستم را زمانی جنایت کار جنگی می خواند؛ و زمانی از بانک رایش استفادهء سوء کرد؛ و گاهی هم در خاک سپاری امیر حبیب الله، در مقابل تاجیک ها ایستاده اش نمود؛ و یک وقتی هم، برای کشتنش سر راهش دام ماند و بعد در یک پروندهء بد نام متهمش نموده رسوای خاص و عامش کرده و بعد تبعیدش نمود؛... و بالاخره امروز که در برابر مردم کم آورده است؛ یک قدم عقب می نشیند؛ با تزویر و ریا، منحیث یک شخصیت مهم سیاسی از او استقبال می کند...
در بارهء احمد ضیاء خان که جه بگوییم؟!
احمد ضیاء خان، باید می دانست و حالا هم باید بداند که غنی در جرگهء قانون اساسی، برادر اورا( احمد ولی مسعود) را چه گفته بود؟ به او گفته بود:
اگر روزی به قدرت برسم ؛ یا به زور قوم، یا به زور خارجی و یا به هر وسیلهء دیگر، از این کشور بیرون تان می کنم...
حالامن، به یقین کامل گفته می توانم؛ که ذره ای در این نیت شومش در برابر اقوام غیر خودش، تغیری وارد نگردیده است

>>>   نرفته مزاق نکو

>>>   غني قبل از رسوائي بيشتر در فكر گريز است، و حالا ميخواهد أطراف در گير را دوباره بقدرت بياورد تا بزودي جنگ طالبان را با آنها شروع شود، چون أمريكا در پي صلح و آوردن طالبان است، و خواست طالبان همانا حكومت اسلامي شرعي است ، و غني و اطرافيانش كه از غرب و شرق آمده اند نميتوانند از اين فلتر طالب بگذارند چون رولا غني و ديگر خانم ها و مرد هاي بي ريش و بي مذهب شان فرار را ترجيح داده اند.

>>>   دروغ باور كنيد دروغ است .
جاغوري

>>>   ضیا مسعود این دفعه بچیش لوتانده لوتانده از ارگ خارجت می کنه خبرت کردم هشیار باشی بازیت نته اشرف کله قاق.
مولوی علیم باجوری

>>>   واقعا ریس جمهور درسیاست وارد است توانست تمامی جنگ سالارها واطرافیان شان رادانه دانه از صحنه سیاسی دورکردند وپلان بعدی اش انشاالله تطبیق میکند که بقایای شروفساد کاملا ازبین میرود درهدف سوم پلان سورنچیهای تبلیغاتی است که باسورنه والات موسیقی اش بخیر رخصت میشود وپول هم برایش داده نمی شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است