برداشت: ارتباط عکس اول را با دیگر عکس ها پیدا کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152915 منبع: پرینت


برداشت

برداشت

برداشت

برداشت

برداشت

برداشت



کد (10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برداشت
عکس
نظرات بینندگان:

>>>   خر عيسي گرش به مکه برند
چون بيايد هنوز خر باشد
نمونه آن گلبدين که مردم را حيوان خواند. اين رهبر و ديگران حجاج

>>>   حج کردن فرض است که باید وقت انسان شرایط آن را داشته باشد انجام بدهد, اما کمک به نیازمندان هم یک ضرورت است که باید با پرداخت ذکات , صدقه , خیرات وغیره پرداخت گردد. اما این هیچگاه به این معنی نیست که حج نکنید , امید است که مطلب را فرستنده این عکسها گرفته باشد
با احترام مجاهد غوری

>>>   یگان چیز راجع به کربلایا هم نوشته کنید
هادی شهر کابل

>>>   حج یک فریضه الهی است که نمی‌توانید در آن خدشه کنید. اگر کسی مستطیع شود و به حج نرود به دین یهوداز دنیا رفته است.
آنچه در مملکت جاری است چپاول سران کشور است و دزدی بی‌شمار مسئولین.
آنچه در عکس آخر است ربطی به حج ندارد، بلکه کلید را باید از کلیدداران فاسد گرفت.
مکه به عنوان قبله مسلمین باید اداره بین‌المللی از کشورهای اسلامی داشته باشد و عواید آن هم صرف فقرا شود.

>>>   تصاویر غیر اخلاقی را منتشر نکنید کمی از خدا شرم کنید

>>>   ای قوم به حج رفته کجایید کجایید
معشوق همین جاست بیایید بیایید
معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار
در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید
هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
ده بار از آن راه بدان خانه برفتید
یک بار از این خانه بر این بام برآیید
آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید
از خواجه آن خانه نشانی بنمایید
یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدید
یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید
با این همه آن رنج شما گنج شما باد
افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
حضرت مولانابلخی

>>>   اگر منظورتان این باشد که زایرین به زیارت اماکن مقدسه نروند ودر حال مردم بیچاره توجه نمایند این پیشنهاد در یک صورت معقول است هرگاه جلو دست برد زاخیل وال والکوزی ورولا غنی وابراهیم محب وعبیدالله سدوخیل وبیطار فریدون ومحمدی وقانونی وامرالله صالح و حاجی علی اکبر وحبیب گلزار وسایر دزد های مافیای گرفته شود وملیارد ها دالر باد اورده را از فاروق وردک واسد الله حنیف وسایرین واپس بگیرید ومصارف هنگفت حکمتیار را کنترول نماید وحدود ششصد مشاور ارگ وچهارصد مشاور سپیداروصدها مشاورین وزرا را بر طرف نماید ودزدهای کابل بانک مانند حسین فهیم وفیروزی وظاهر ظاهر محمود کرزی وداوی وشکریه باریکزی وحاجی پاینده والماس وحاجی واحد و حاجی نبی وحاجی سرور... را محاسبه ومجازات کنید وبرادر خلیلی وکرزی را به دادگاه بکشید وهمه کجی های موجود را راست ونابسامانی های حاکم را درست نماید بلی زایرن را نیز ممانعت کنید درغیر ان اگرهمین اش است وهمی کاسه بگذارید که چند زایر بیچاره را که از پول شخصی واز عرق جبین پول بدست اورده اند به سفر خود ادامه دهند
لالی از ننگرهار

>>>   منظورت ازين عكس ها چيست ميخواهي فرضي خداج را كه در قرانكريم ذكر شده .... من ادم اخواني و متعصب نيستم اما در برابر .... مارا به اين عرب هاي بي شعور چي ما راهي را ميرويم كه قرانكريم مارا رهنماي كرده و در ضمن مشكلات تنگ دستي بر سر هر انساني ميايد و هر شيوهگي يك سر بلندي دارد مه ايره دعا ميكنم كه خداج ستاره اي طفلك هاره به بالا ترين عرش خود ببرد و از همين به بعد ديگه تنگ دستي و پريشاني را از اين ها دور كند انشاالله و مارا خداج براه راست هدايت كند كه كور خود و بيناي ديگران نباشيم .
لالا هراتي

>>>   حجاج ما هر ساله میلیونها افغانی را به جیب اعراب شهوتران میریزند اما اطفال وطن پشت یک لقمه نان سرگردان و دربه در میگردند.
خداوند خودش هدایت فرماید.
محمدی
کابل

>>>   هیچ فرقی ندارد آنها هم مخلوق خداهستند واینها همه راخداوند متعال میبیند.

>>>   ( دل بدست آور که حج اکبر است از هزاران کعبه یک دل به تر است )
(ویا حضرت خواجه عبدالله انصار می گوید حج کردن تماشای جهان است : نان بتی که نان دادن کار مردان است )
در صورتیکه مسلمان واقعی باشی شکم این غریبان را سیر کردن هزار مرتبه ثواب آن زیاد تر است ازینکه پول خود را به جیب عیاشان عرب می ریزید .فقط بنام حج و حاجی شدن این کار صورت می گیرد .

>>>   حج در افغانستان مطلقن نا رواست این حاجیان باید به جای رفتن به حج به مردم فقیر خود کمک نمایند .
دل بدست آور که حج اکبر است ـ از هزاران کعبه یک دل بهتر است

>>>   حج يكي از بِنَا هاي اسلام است، به هر حالت براي كسي كه قدرتش را داشته باشد فرض است، و فقر مردم ديگر مربوط دولت نام نهاد اسلامي افغانستان ميشود، رهبران تنظيم هاي جهادي هفت گانه و هشت گانه بايد غم اين فقراء را بخورند، حاجي آغا محسني كه دانشگاه ميچلاند، ديگرانش ميتوانند ده مدارس شبا روزي براي اين اطفال جور كنند، سياف، رباني ، حكمتيار ، حضرت، پير، محقق، احمدزي ،،،، همه شان ميتوانند از پول دزديده ملت مرستون، يتيم خانه، پرورشگاه، موسسات كاري و غيره براي أين بيچاره ها بسازند.

>>>   بخدا نظر به این عکس هاکردم حج یکی اینها قبول نیست اینهاچشم ندارندکه بیبینند حج همینجاست چراحج نمایشی میروین حج واقعی سیرکردن شکم گرسنه هاست یتیم هاست کجامیری پولته به لوازم آرایشی عرب هاحیف ومیل الکی میکنی .

>>>   مشکل اینست که این پول ها که حجاج سراسر جهان به عربستان می برند به دست آل سعود افتاده قسمت آن به تروریست های کمک می شوند که مسلمان کشی و انسان کشی نمایند و قسمت آن به امریکا داده می شود که در بدل آن آل سعود سلاح خریداری نموده مسلمانان بیچاره یمن را به قتل می رسانند. و قسمتی به عیاشی و فساد این خاندان خاین به مصرف می رسد چرا پادشاه سعودی ازین پول ها به جای خریداری سلاح به مردم مسلمان و آواره روهینگیا در برما و بنگلدیش به مصرف نمی رسانند.

>>>   کجا عدالت است کاش مردم بدانند که چقدر گشنه و تشنه دارند حج نمایشی .

>>>   اګر همین امتیازات که مشاوران ریس جمهور وریس اجرایه وسایر مشاورین وزیرا و باالخصوص وبالخصوص (شورای نا عالی صلح )میګیرند ودرحالیکه هیچ وظیفه اساسی وبه درد بخور ندارند به جزاز ګرفتن معاش وافر و دالری اګر امتیازات همین اشخاص بالای غریبا ومساکین حقیقی توزیع شود هیچ غریب ومسکین دروطن عزیز ما افغانستان باقی نمی ماند.درحالیکه کسانی به پروسه صلح پیوسته اند انهم ملیون دالر را بخاطر صلح که نموده اند ازبودجه دولت امتیاز می کیرند (عذر بدتر از ګناه ) بی خبر ازینکه بودجه دولت به همه هموطنان شریف ما تعلق دارد نی برای تعداد محدود وخاص اکرخود را مسلمان حقیقی می دانید حل اقل از کار کرد های حضرت عمر (رض )یاد بیګیرد. عاقلان را یک نکته بس است

>>>   هدف فرستنده عکس تفسیر قضیا از دید شخصی است نه اسلامی
دانا

>>>   حج یکی از فرضیات در اسلام است که یکبار برود و دین خودوپنج بنامسلمانی را تکمیل و ادا نمایند هیچ کس این کارنمیکند که در ارزو دیدارحج الله شریف بمیرد وغریب کمک کند اینها را خداسیر کند چون به همه انها عادت شده گدایی وگداهای افغانستان هیچ سیر نمیشود از هرمنطقه و حتی پاکستان بر گدایی میایند .
این تصاویرغلط است خودهمین جناب که این عکس هاراپست کرده ایا همین کارمیکند که مادروپدریاخودش بخواهد بر بار اول به حج برود پولش به غریبها بدهد من خو این کارنمیکنم صدقه دادن به جایش و عبادت به جایش

>>>   حج خو سالانه یک بار است و من هم با تمام پذیرش فرضیت آن در چنین یک مقطع زمانی که فقر دامنگیر ما است رفتن به آنرا فرض نمی دانم. اما از دشت برچی تا پل سوخته کم از کم دو صد شرکت سیاحتی که مردم را به عتبات عالیات می فرستند وجود دارد. در بدل هزار دالر می برد و می آورد. فرض کنید ماهانه 1000 تن به این زیارت برود مضارف شان می شود یک میلیون دالر. شما چی فکر میکنید این یک میلیون دالر چند خانواده را ماهانه تکافوی معیشت شانرا می کند؟
اگر این یک میلیون ماهانه و یک میلیون دیگر که پول حج سالانه میشود را به فقرا کمک کنیم و بالفرض هیچ گاهی به حج هم نرویم مطئن استم که خداوند از ما بازخواست نخواهد کرد.
م مشتاق

>>>   بعضی از دوستان طوری صریح میگویند که حج مردم ما در شرایط کنونی قبول نیست این سخن شان کفر محض و انکار از یک رکن اسلام است توکیستی و چیستی که قبولی و نا قبولی حجاج را بیان میکنی کسیکه از یک دقیقه بعدی اش واقف نیست چگونه از قبولی و نا قبولی حجاج بدرگاه الهی سخن کفر امیز میزند .

>>>   بيچاره مردم افغانستان نآن ندارن بخورن فريضه الهي ياد شان امده
حج از پول دزدي
خوب رقم تجارت دين ملت افغانستان را كور كرده

>>>   حج فریضه الهی است. بر هر مسلمان مستطیعی واجب است که در عمر خود یک بار باید آن را انجام دهد. اما اگر کسی مستطیع نباشد بر او حج واجب نمی گردد وبر هیچ کسی واجب نیست خود را مستطیع کند تا به حج برود.حال اگر کسی درد مردم را دوا کند و بر طبق توانایی که دارد به نیازمندها برسد و کمک به خلق کند و به خاطر این کار مستطیع نشودیقینا او در پیشگاه خداوند اجر و پاداش بیشتر از انجام حج را دارد. افزون بر آن این کار او توام با اخلاص است اما حج او معلوم نیست که از روی اخلاص باشد. ولی هزینه کردن پول در راه خدا بسیار سخت و گران است و جرأت پیامبرانه می خواهد که اکثر مسلمانان ندارند. بسیاری از حاجیان با پول حرام به حج می روند، بسیاری از حاجیان آدم کش هستند، بسیاری از آنان حق مردم خور هستند. سلمان خان هم حاجی است ابوبکر بغدادی و گلبدین هم حاجی است. پیامبر اسلام و امامان هم حاجی است تفاوت از کجا تا به کجا است.در مسئله کربلا و سایر زیارتها نیز این سخن جاری است. اینکه حج چه کسی قبول است و از چه کسی قبول نیست حرف کفر آمیز نیست حرف کفر آمیز انکار وجوب حج است. دست مانند اینکه گفته شود نماز بدون وضو باطل است، چنین سخنی کفر آمیز نیست اما انکار وجوب نماز کفر است. لازم است یک مسلمان اسلام را آنگونه که هست بداند و بفهمد. جهل و نادانی نسبت به احکام اسلام جنایت آفرین است. یکی از اعضای خانواده بنده در یکی از دفاتر یکی از وزارت خانه های کابل به علتی که دست راستش مشغول بوده است با دست چپ یک لقمه غذا را به دهن می گذارد اطرافیانش همگی او را مورد هجمه قرار داده که کاری حرام را مرتکب شده ای باید توبه کنی! او بیچاره که یک خانم است نمی دانسته که در جواب آنان چه بگوید. از من پرسید که غذا خوردن با دست چپ حرام است. من در پاسخش گفتم که نه خیر حرام نیست. او این داستان خود را به من گفت. این حرامها و واجبه های بی جا که ناشی از جهل انسان نسبت به احکام الهی است مشکلات زیادی را به وجود آورده است. اگر کسی دست راستش مشکل داشت و در صورتی که با دست چپ غذا خوردن حرام باشد باید با پایش غذا بخورد!! خداوند دست راست و چپ را به انسان داده تا کارهایش با آنها انجام دهد. خود غذا خوردن کار مباح است چگونه می شود انجام یک کار مباح بادست چپ حرام گردد؟

>>>   بعضی ها بازهم از همون نمایشی حجاج های هستند که مال مظلوم ویتیم را به صد نیرنگ و فریب به شکم شان میزند بعد حج نمایشی میرود.مهم نیس برای شان کع قبول شود یا نشود..
بنده خدا گشنه بغل خانه تو نان خشک شب شان را ندارد و تو میروی هزارها پول به جیب سعودی ها میریزی. که با استفاده از این پول ها خرج یگ شب عیاشی شیوخ های شان یگ ملیون دالر است..
به گونه یی این پول هارو مستقیم به جیب سعودی های عیاش میریزد در حالیکه یگ پول ان هم به کسیکا مستحق ان است نمیرسد بجز عیاش های سعودی.

شما خودتان قظاوت کنید ایا خداوند راضی است یتیم وبیوه زن پهلوی خانه تو نان شب شان ندارد وتو میری که حاجی شوی صدها هزار پول را میدی برای عیاشی سعودی ها
مصطفی ورزگانی

>>>   بلی حج رفتم حج رفتم
چند هزار کیلو متر رفتم
ولی هزار حیف آمدم بعد یک قدم کچ رفتم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است