طالبان درحال ملاقات با مقام‌ های آمریکایی هستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۳    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152899 منبع: پرینت

شبکه خبری ان بی سی آمریکا به نقل از منابع در گروه طالبان گزارش داده که نمایندگان طالبان و مقام های آمریکا ملاقات‌هایی در افغانستان، قطر و امارات متحده عربی انجام داده اند.

به گزارش صنا، یک مذاکره کننده طالبان به این شبکه خبری گفته که نمایندگان این گروه تاکنون چند بار با مقام‌های آمریکایی در یک هوتل در دوحه پایتخت قطر ملاقات کرده اند به گفته ی این مذاکره کننده شمار مقام‌ های آمریکایی در تمام این ملاقات‌ ها از پنج نفر بیشتر نبوده است.

بر بنیاد گزارش شبکه خبری ان بی سی ملاقات مقام‌ های آمریکایی با نمایندگان گروه طالبان در یک فضای "بسیار دوستانه" انجام شده است. یکی از مذاکره کنندگان گروه طالبان به ان بی سی گفت که تدابیر امنیتی در محل ملاقات نمایندگان طالبان و مقام‌های امریکایی "بسیار شدید" بوده و حتی به کارمندان هوتل اجازه داده نمی‌ شود تا داخل همان بخش هوتل شوند.

این عضو طالبان به ان بی سی گفته نمایندگان این گروه که در مذاکره با مقام‌ های آمریکایی سهم دارند نگران امنیتشان می‌ باشند و تدابیری را روی دست گرفته اند تا ادارات استخباراتی روسیه، چین و کشورهای عربی نتوانند آنان را شناسایی کنند.

این مذاکره کننده گروه طالبان گفت: "همه ما یکجا به هوتل نمی‌ رویم. ما هیچگاه اول به محل ملاقات نمی‌ رسیم منتظر می‌ باشیم تا آنان (آمریکاییان) اول به محل ملاقات برسند سپس ما یکی یکی به محل ملاقات خود را می‌رسانیم برای بالا شدن تا برخی طبقه‌های هوتل از آسانسور استفاده می‌کنیم و سپس بخاطر دلایل امنیتی با استفاده از زینه خود را به محل ملاقات می‌ رسانیم".

این منبع گروه طالبان گفته است که هوتل به دلیلی بحیث محل ملاقات دو طرف انتخاب شد چون نخست نمایندگان گروه طالبان و مقام‌های آمریکایی به یکدیگر "اعتماد" نداشتند.
شبکه خبری ان بی سی گفته است مقام‌ های گروه طالبان که در این مورد با این شبکه صحبت کرده اند خواستار عدم فاش شدن نامشان شده اند.
این شبکه خبری همچنین گفته است که نمی‌ تواند اظهارات این اعضای گروه طالبان مبنی بر انجام مذاکرات با مقام‌های آمریکایی را تایید کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر ملاقات مقام‌ های این کشور با گروه طالبان را تایید نکرد اما گفت که حکومت دونالد ترامپ خواستار حل منازعه در افغانستان می‌ باشد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مذاکرات
آمریکاییان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است