در افغانستان احساس امنیت نیست
غربی ها احساس امنیت را از ما گرفته اند و بجای آن در اذهان عامه مردم ما احساس ناامنی را در همه زمینه ها تزریق کرده اند تا این مردم به آرامش فکر نکنند و احساس وحشی بودن و عقب مانده بودن به آنان دست دهد 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۷/۴/۳۰ کد خبر: 152892 منبع: پرینت

چرا باید در افغانستان همه چیز رسانه ای شود؟ چرا این اتفاق در کشورها دیگر نمی افتد؟ آیا آزادی بیان آنقدر در افغانستان پیشرفت داشته که باید همه مردم از همه چیز باخبر شوند؟ اگر چنانچه جنایتی در یک منطقه دورافتاده این کشور اتفاق بفتد باید تمام رسانه به تمام مردم جهان اطلاع رسانی کنند؟ این آزادی بیان است؟ چرا این اتفاق در آمریکا، روسیه، المان، فرانسه و یا دیگر کشورهای (بقول خودشان) متمدن جهان نمی افتد. روزانه صدها جنایت و خلاف در همه کشورها اتفاق می افتد اما صرفا رسانه های محلی گاها به آنها می پردازند اما در افغانستان به این نوع اطلاع رسانی می گویند آزادی بیان! این آزادی بیان نیست، تشویش اذهان عامه است.

غربی ها برای اینکه بتوانند به مقاصد و اهداف شان در کشورهای دیگر برسند، اذهان عامه را مشوش و گاهی حتی مسموم می کنند. تا مردم در حالت های روانی خاص قرار گرفته و کاری به غارت و چپاولگری آنان نداشته باشند.

بیش از یکصد خبرگزاری، یکصد تلویزیون، دوصد رادیو، یکصد روزنامه، سیصد مجموعه خبری و اطلاعاتی، چهارصد مجموعه اینترنتی و یکصد رسانه ماهواره ای وطنی و بین المللی همیشه منتظر کوچکترین واقعه در افغانستان هستند تا آن را بزرگ کرده و در بوق های تبلیغاتی شان علم کنند.

وقایعی که هر روز در هر گوشه از جهان اتفاق میفتد اما در افغانستان از دید این رسانه ها جلوه ای دیگر دارد و آن موضوع را آنقدر بزرگ می کنند تا همه باور شان بشود که افغانستان در مشکلات و معضلات امنیتی و اجتماعی و روحیات وحشی گرایانه غرق شده و دیگر راه نجاتی برای آن متصور نیست.

چنانچه بر روی یک دختر در کابل تیزاب پاشیده شود، یا یک دختر در هرات دست به خودکشی بزند، یا یک معتاد در کنار خیابان مواد مخدر مصرف کند، یا یک دیوانه دست به حرکات نامفهوم در شهر بزند، یا یکی از مسوولان اختلاس کند، یا فردی در رده های پایین اداری رشوت بگیرد، یا یک ملای نا ملا از روی نادانی کلامی خلاف عرف جهانی بر زبان جاری کند، آن وقت ببینید چه بلوایی برچا می شود!
تمامی خبرگزاری ها و تلویزیون ها و رادیوها و روزنامه ها و شبکه ها و سایت ها و صفحات مجازی داخلی و خارجی از چرندیاتی مانند اینکه وای بشریت بخطر افتاد و انسانیت مرد و حقوق انسانی پایمال گردید و تمام دنیا از دست افغانستان به مخاطره افتاده است، گوش فلک را پر می کند.
در حالیکه ممکن است این اتفاق ها در هر جایی از دنیا بیفتد و حتی روزنامه محلی آن شهر نیز خبر نشود ولی در افغانستان با بوق کرنا به تمام جهان اعلام می شود که این مردم وحشی اند و باید با زور تانک و تفنگ و حضور نظامی اینها را رام کرد.

بیایید مستند حرف بزنیم!
کمیسیون حقوق بشر افغانستان سال 96 اعلام کرد که سالانه به طور میانگین نزدیک به سه هزار نفر در کشور به دلیل افسردگی و خشونت‌های خانوادگی، خودکشی می‌کنند. هرچند حقوق بشر افغانستان بنابر توصیه خارجی ها آمار دروغ داده زیرا سازمان های جهانی میزان خودکشی در جهان را سالانه هشتصد هزار نفر و در افغانستان را هزار و یکصد نفر ذکر کرده اند.
همین آمار در کشور های دیگر بیشتر از افغانستان است!
طبق آمارهای جهانی در سال 2015 ، میزان مرگ و میر ناشی از خودکشی در آمریکا 34 مورد، هالند 22.2 مورد، در روسیه و بلژیک 20 مورد، در فرانسه 17 مورد، در فنلاند 16 مورد، در سوییس 15 مورد، در دانمارک 12 مورد به ازای هر صد هزار نفر جمعیت کشور می باشد، این در حالی است که این میزان در افغانستان 3.1 مورد به ازای هر صد هزار نفر برآورد شده است.
در حالیکه نرخ خودکشی در افغانستان بسیار پایین تر از کشورهای (بقول خودشان) متمدن هست چرا این آمار در افغانستان از دید رسانه ها چشمگیر تر است؟

در زمینه نزاع های اجتماعی و عصبانیت های فردی که منجر به درگیری می شود، در افغانستان تقریبا به صفر رسیده است در حالیکه در کشورهای دیگر در حال رشد است.
مثلا در افغانستان در سال 94 نزاع های اجتماعی در شهرهای بزرگ که بر اساس بستری شدن مجروحان در شفاخانه ها محاسبه شده است، سالانه به کمتر یکهزار مورد می رسد در حالیکه در کشور همسایه ما ایران نزاع های اجتماعی که منجر به فوت و یا جرح می شود در سال 94 به بیش از 390 هزار نفر رسیده است. همینگونه دیگر کشورها را نیز مقایسه کنید.

غربی ها احساس امنیت را از ما گرفته اند و بجای آن در اذهان عامه مردم ما احساس ناامنی را در همه زمینه ها تزریق کرده اند تا این مردم به آرامش فکر نکنند و احساس وحشی بودن و عقب مانده بودن به آنان دست دهد.
این نقشه استعمار در طول دوران تاریخ برای استثمار دیگر کشورها و مردم آن بوده است.
برخلاف خواسته اشغالگران و غارتگران خارجی به خود و دیگران تلقین کنیم که ما هم از هوش و ذکاوت و کارایی دیگر مردم و حتی در مواقعی بیشتر از آنان برخورداریم و هیچ چیزی از نگاه پیشرفت ذهنی و فکری از دیگر مردم در جهان کم نداریم.
به امید پیشرفت و آزادی کشور

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت
احساس امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   حالا حرف های من قبول کنید.اگر آمریکا به زودترين فرصت امنیت افغانستان را تامین نکند.به سرنوشت جنگ ویتنام دچار میشود .18سال میگذرد چنین کشوری ابر قدرت که در دنیا ازنظر نظامی حرف اول را میزند.درمقابل 3 هزار طالب سکوت کرده است .این رامطمين باشید که همانطوریکه دهه های قبل مردم از امریکا اسلحه و مهمات ميگرفتن عساکر شوروی میجنگیدند.وخیلی فاصله کم مانده مردم بروند از روسیه اسلحه و مهمات بگیرند وبا آمریکاهي ساکن افغانستان بجنگند.گفتم اگر آمریکا هرچه زودتر امنیت و آرامش را به افغانستان برنگرداند .این اتفاق می افتد

>>>   Salam
اشتباه نكنيد ؛
تلاش ما به خاطر تحقق عدالت براى همه است ، مبارزه ما براى زدودن حاكميت تك قومى است و ساختن جامعه ى كه توان هضم همه هويت هاى موجود را داشته باشد ، هدف ما از بيدارى هويتى به ويژه تاجيكان، معناى ساختن حكومت مشابه قبيله يى و تك قومى نيست .
فدرال ساخت درست براى زدودن حاكميت هاى قوميست . تاجيكان بايد در اين راستا پرچم دار عدالت شوند و از هر نوع سياست كه بوى تك روى داشته باشد پرهيز كنند . ما جامعه ى مى خواهيم نه افغان هويت همه باشد و نه تاجيك ...بل هويت خراسانى جاى هويت هاى قومى را بگيرد . ما هيچگاه ادعاى بر ترى نكر ده ايم و در هيچ جلسه خصوصى هم اين را طرح نكرده ايم .

>>>   منبع
روز گذشته که حکمتیار میخواست به سفارت انگلیس برود از طرف استخبارات مرکزی آمریکا سی.آی.ای اجازه ملاقات نیافته و از میان راه برگشت داده شد.

>>>   Sujody
دوخبر بیخی جالب!
1- سخنگوی حکومت: جنرال دوستم، فردا پس از صحت یاب شدنش به کشور بر میگردد.
2- شورای صلح: جنگ طالبان در برابر دولت افغانستان نا مشروع است.
یا این ها احمق اند، یا این که مردم را احمق فکر می کنند!

>>>   Najib Salam
غنى و .... يانش يك كشور را خر مى پندارند .
دوستم مريض بود و يا شما ، اميد وارم روزى از مريضى پشتونوالى نجات يابيد . مردم واكسين ضد اين مرض را كشف كرده اند ، انشالله به زودى در يك جاى تان مى كوبند .

>>>   هيچ جائي دنيا أمن نيست، فريب قاچاق بران را نخوريد، وطن خود را آباد بسازيد، متحد شويد هر چه بخواهيد ميشود

>>>   وطن یعنی خراسان خراسان خراسان
عشق و علاقه من= خراسان

>>>   مردم افغانستان از سیاست های دو گانه آمریکا واقعا به ستوه آمدن.واقعا با وجود که حل مثله جنگ برای آمریکا مثلی آب خوردن میماند.اما آمریکا و دولتمردان اش نمیخواهند صلح واقعی به افغانستان برگردد.درصورت که مردم ازاین وضعیت خسته شدن.اما دولتمردان آمریکا این وضعیت را برای منافع خودش بهتر میداند.که این سیاست های خصمانه آمریکا.مردم را کلافه نموده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است