دستور تسلیم جنرال دوستم به دادگاه لاهه صادر شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۷/۴/۲۹ کد خبر: 152886 منبع: پرینت

رژیم ع وغ از پولیس بین الملل خواسته است که در صورت بیرون شدن جنرال عبدالرشید دوستم از محل سکونتش در ترکیه و رفتن به میدان هوایی برای برگشتن به افغانستان او را دستگیر و به دادگاه لاهه تسلیم کند.

دولت ترکیه کوشش دارد که مانع خروج رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان از خاک ترکیه شود. مامورین پولیس بین المللی با لباس شخصی در داخل و اطراف محل بود و باش معاون اول محمد اشرف غنی احمدزی مخفیانه حضور دارند. شخص عبدالرشید دوستم هنوز به عمق توطئه علیه خود و حامیانش نیست.

اما دولت ترکیه کوشش دارد که مانع بیرون شدن رهبر ترکتباران افغانستان از خاک آن کشور شود، چون در صورتی که جنرال عبدالرشید دوستم توسط پولیس بین المللی دستیگر شود این بزرگترین رسوایی برای ترکیه و دشمنی برگشت ناپذیر بین ترکان افغانستان و دولت ترکیه خواهد گشت.

رژیم ع و غ همچنین از طریق جاسوسانش کوشش دارد که معاون سرکار رژیم ع و غ را در صورت گرفتار نشدن توسط پولیس بین الملل در داخل ترکیه به قتل برساند. ریاست امنیت ملی افغانستان کوشش دارد که از طریق دانشجویان افغانی مربوط به گروه های حزب اسلامی حکمتیار، طالبان و قبیله گرایانی ضد اوزبیکان در ترکیه زمینه قتل رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان را فراهم سازد.

امریکا خواهان تبعید بودن جنرال عبدالرشید دوستم است. اما محمد اشرف غنی احمدزی، محمد حنیف اتمر و محمد معصوم استانکزی کمتر از حذف کامل رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان و خنثی سازی آن حزب را قبول ندارند.

زمان در گذر است. احزاب مخالف رژیم که با محوریت ارتشبد عطا محمد نور خواهان تشکیل یک ایتلاف بزرگ ملی هستند، توانایی نجات جان رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان را ندارند. باتور دوستم هم در کنار پدرش و هم بالای خوان رژیم چهار زانو زده است. محمد سرور دانش کوشش زیاد دارد که به نیابت از محمد اشرف غنی احمدزی زمینه اسیر ساختن جنرال عبدالرشید دوستم را جهت حفظ حیات رژیم موجود رقم زند. محمد اشرف غنی احمدزی آماده وارد ساختن طالبان در مراکز همه ولایت های کشور است. تنها مانع سر راه این برنامه خطرناک رژیم ع و غ شهروندان مسلح در شمال و غرب کشور است.

بازی شطرنج سیاست رژیم ع و غ با چال های در ظاهر پیچیده بسیار ساده و قابل اجرا است. یک تعداد از جوانان تاجیک و اوزبیک تبار که معاش خور رژیم هستند، کوشش دارند مانع برگشتن جنرال عبدالرشید دوستم به افغانستان شوند. اما رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان می تواند با حضور وزیر خارجه ترکیه با یک هواپیما به صورت رسمی به شهر مزار شریف وارد شود. جنرال عبدالرشید دوستم نباید به کابل برگردد، چون در آن صورت اسیر گرفته می شود و به دست پولیس بین الملل داده می شود تا او را به دادگاه لاهه برده محاکمه کنند.

محاکمه جنرال عبدالرشید دوستم می تواند زمینه محاکمه همه سران باقی مانده جناح های چپ و راست در جنگ ها و کشتار ها و جنایت های چهل سال گذشته در افغانستان را فراهم کند. سیما سمر بیش از ۱۶۵۰۰۰ صفحه از جنایت های رفته بر مردم افغانستان را به دادگاه لاهه ارسال کرده است. در آن اسناد بیشتر سران رژیم های حامد کرزی و محمد اشرف غنی به خصوص رییس های ریاست امنیت ملی متهم به جنایت علیه بشریت شده اند. امریکایی ها از مکتوب شدن جنایت سربازان امریکایی و دول عضو ناتو و ارسال آن اسناد به دادگاه لاهه توسط سیما سمر خشمگین است. بسیاری از ادعا های جنایت علیه بشریت علیه متهمینی مربوط به جمعیت اسلامی افغانستان، حزب اسلامی افغانستان، جنبش ملی اسلامی افغانستان، حرکت اسلامی افغانستان، طالبان، القائده، سران رژیم های حامد کرزی و تعداد زیادی از سران و افسران رژیم ع و غ است. در مستند سازی جنایت ها علیه بشریت حزب وحدت اسلامی افغانستان تقریباً مبرا ساخته شده است.

محمد محقق و عطا محمد نور کوشش دارند که زمینه برگشتن معاون اول محمد اشرف غنی احمدزی را به صورت امن به خاک افغانستان آماده سازند اما رژیم ع و غ تا حال مانع این کار است. برگشتن جنرال دوستم به افغانستان طرح صلح رژیم با طالبان را نقش برآب خواهد کرد و حتی زمینه تغییر رژیم و نظام را در این کشور به ارمغان خواهد آورد. والی کنونی فاریاب شب ها از طریق بی سیم های خصوصی با ارتشبد عبدالرشید دوستم و نمایندگانش در ارتباط شده و منتظر هدایت های کلیدی در صورت برگشتش به شمال کشور گشته است.

اما در طرح صلح رژیم ع وغ با طالبان قرار است که دفتر حقوق بشر افغانستان و نهاد های مربوط به حقوق بشر در افغانستان لغو شوند و هم اکنون بیش از دو ماه است که سن برکناری سیما سمر به او تسلیم داده شده است. ولی محمد سرور دانش از رسانه یی شدن آن فرمان برکناری سیما سمر جلوگیری کرده است و بالای آینده رییس دفتر حقوق بشر افغانستان با محمد اشرف غنی احمدزی چانه زنی های جریان دارد.

سید حسیب مصلح
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
دوستم
دادگاه لاهه
نظرات بینندگان:

>>>   تبلیغات باند اتمر است بخاطر ترساندن دوستم

>>>   ‎عمر راوی‎ is met ‎عبدالصبور صبوری‎.
دوستان بادغیسی ام به من میگویند که در « قادس» و « جوند » حمام خون برپاست. تاجیکها هر روز کشته میشوند. همه جریانات، چه در رابطه با انتخابات پارلمانی ، چه در رابطه با مسایل بزرگ دیگر، همه اش در مسیری پیش میروند که به ضد منافع تاجیکان بادغیس است. اما دردا و دریغا که کسی نیست، داد رسی نیست که صدای تاجیکان بادغیس را بشنود و کاری برای رفع مصیبت انجام دهد. هم طالب، هم دولت، هم هرکس دیگری که دستش میرسد به تاجیکان بادغیس خیانت میکند.

>>>   دوستم کیست
غنی کیست
عبدالله کیست
دوستم مرد میدان است و نشان داد زن و مرد ازبک بخاطرش از خون خود تیر است
اما این دو نواده شاه شجاع اولاد خودش هم برش ایساده نیست اگر ملت به پا خیزد
پشتون در اریکه قدرت و تاجکان در اریکه فروش چند دزد شواری نظار و یک بدخشی به خایه.... صلاح الدین
ارگ از وضعیت خرابش پمپر بسته کرده و وزیر خارجه امریکا مستقیم به غنی گفته بدون دوستم تو فقط مثل پوش کاندوم هستی که استفاده شدی اوسو انداخت میوشیی
افختار میکنم به اتحاد ازبکان
نفرین میکنم به معامله تاجکان
افسوس میکنم به بی شرمی پشتون ها
باز هم زنده باد وطنم افغانستان
ملت تاجیک کمی غیرت کنید برپا خیزید شما هم بسته کنید دوکان عطاری شورای نظار ره و جمعیت ره

داود ارغندابی

>>>   گر این ائتلاف شمال بسته شود و همه به تعهد و پیمان خود استوار بمانند افغانستان ۱۰۰ فیصد تجزیه می شود . اواغنه در برابر همبستگی غیر اواغنه در افغانستان هیچ چانس برنده شدن در انتخابات روشن و بدون تقلب را ندارند و دست به کودتا

>>>   راوی
اگر اراده و خواست سقوط این دولت فاسد در به اصطلاح رهبران وجود میداشت، همین خیزش مردمی در شمال میتوانست زمینه مساعد باشد برای فلج ساختن و سرنگون کردن دولت پوشالی اشرفغنی. اما کاملن روشن است و ثابت شد که به اصطلاح رهبران سلطه این دولت را پذیرفته اند و تنها دنبال معامله و امتیازگیری های کوچک استند که بیشتر بر محور منافع شخصی خود شان میچرخد. طرحهای اینها همه اش معطوف به معامله و تحکیم پایه های نظام موجود است.

>>>   mirzada II is met Habib Kohistani.
آیا بازگشت دوستم معادله قدرت را تغییر خواهد داد؟

زمانیکه جنرال دوستم در نتیجه ماجرای ایشچی با سر افگندگی و تحقیر به ترکیه توسط ارگ تبعید شد، حتا یک نفر هوا خواه او نه اعتراض کرد و نه خود را بخاطر رهبر ش آتش زد. برخلاف بسیاری یاران او که سنگ شاگرد وفاداری دوستم را به سینه می زدند به ارگ تسلیم شدند و از دوستم تبعیدی فاصله گرفتند. جالب اینست که باتور بحیث نماینده پدر
با افتخار در کنار ارگ قرار گرفت و روزانه در زیر عکس غنی عکس می گرفت.
وقتی دوستم به ترکیه تبعید شد بسیاری مردم عوام طرفدار دوستم نیز ترجیح دادند، که رهبر شان از زیر شر ارگ و ترور های هدفمند نجات یافته و در تبعید در امنیت زندگی کند.
اما ماجرای فرمانده قیصاری تمام معادلات را تغییر داد. به برکت ماجرای قیصاری و اعتراضات مردمی برای آزادی او از زندان دولت، طرفداران دوستم با استفاده از فرصت تظاهرات گسترده را براه انداختند و بازگشت دوستم را در صدر خواستهای شان قرار دادند.
قدرت نمایی بی سابقه ی طرفداران جنرال دوستم ارگ را مجبور ساخت، که دوستم را ناخواسته دوباره وارد بازی کند.
پرسش اساسی اینست که آیا بازگشت دوستم معادله قدرت میان شمال و جنوب را تغییر خواهد داد؟
واقعیت اینست که هواداران دوستم با فداکاری شان نشان دادند که عاشق رهبر محبوب شان اند.
برای آنها پرونده بد نامی ایشچی ارزش اخلاقی و قضایی ندارد.
برای آنها سلامتی، آرامش و خرسندی رهبر شان فرا تر از هر ارزشی دیگر است. حتا اگر رهبر شان بخواهد باز به غنی بعیت کنند، آنها از امر رهبر محبوب شان سرپیچی نخواهند کرد.
همین که او را معاون صاحب اول رییس جمهور غنی بگویند، کافی است برای شان.
رهبران ائتلاف نجات که حتا حاضر بودند جنرال دوستم را توسط بشقاب های پرنده و یا از طریق قاچاقچیان انسان به کشور بیاورند از خبر برگشت جنرال دوستم هیجان زده شدند.
معلوم شود در سایه اعتراضات مردم شمال که قرار است دوستم به کشور برگردد، خیری به ائتلاف نجات می رسد و یا در یک معامله جدید مثل گذشته دوستم از پشت بر آنها خنجر خواهد زد.
ترکیه و ازبکستان که در چهار دهه اخیر از دوستم بحیث کارت پان ترکیزم در بازی خونین جیوپلیتک افغانستان بیشترین استفاده کردند، از آمدن دوستم بسیار خرسند خواهند شد.
پرسش اساسی اینست جنرال دوستم که حالا به همت مردمش از یک مرده سیاسی تحقیر شده، دو باره زنده شده است برای خود چه جایگاهی در بازی جدید قدرت قائل خواهد شد؟
تصور میشود مهمترین خواست دوستم سه چیز باشد : اعاده حیثت شود و غنی پرونده ایشچی را کنار بگذارد و او را بی گناه معرفی کند. خواست دوم او اینست که به او اجازه داده شود که به دفتر مقام معاونیت اول برگردد تا دل مردمش خوش شود. سوم، فرمانده قیصاری را اگر زنده باشد از زندان آزاد سازد.
به باور این قلم برگشت دوستم برای ارگ شاید درد سر ساز شود مانند برگشت ببرک کارمل از تبعید از مسکو برای نجیب الله ، که کنترول شمال و ارگ را از دست داد و خود حتا نتوانست فرار موفقانه از کشور کند. هر چند در حضور قوت های خارجی این سناریو غیر عملی است. اما غنی حد اقل از رای ازبیک ها و در مجموع مردم تاجیک و هزاره در انتخابات ریاست جمهوری محروم خواهد شد.
واقعیت اینست که اشرف غنی وتیم ماجراجوی او در موقعیت دشوار قرار دارند؛ اگر پرونده ایشچی را به نفع دوستم ختم کنند، بهترین کارت بازی را از دست می دهند و دوستم با دست باز بدون تعقیب عدلی و قضایی وارد بازی خواهد شد، که ممکن است به نفع غنی تمام نشود.
کارت دوم غنی ناراضیان ازبیک تبار است که با برگشت دوستم آنها از میدان فرار خواهند کرد و از آنها خیری به غنی نخواهند رسید.
قدرت نمایی های اخیر ازبیک ها در شمال باعث شده که تقریبا شمال از کنترول ارگ خارج شود. با آمدن دوستم آنها بیشتر نیرو و اعتماد به نفس بدست خواهند آورند.
بسیاری ها باور دارند که کنترول ارگ بر ازبکان از چند طریق امکان دارد: یکی اینکه باری دیگر دوستم را از طریق چند تا چوکی به پسر، دختر و طرفدارانش فریب بدهد. چنانچه این بازی با دوستم در سه دهه اخیر بار ها تکرار شده است و باز هم تکرار خواهد شد.
دوم از طریق تهدید دوستم توسط دادگاه لاهه ممکنست کار ساز باشد. چنانچه جنرال دوستم و تمام جنگسالاران ازین کارت بازی خیلی ترس دارند.
سومین کارت بازی ارگ از طریق ترکیه است، که تمام هست و بود دوستم در دست استخبارات ترکیه و ازبکستان است. چنانچه ارگ بار ها دوستم یاغی وغیر مهار را از طریق ترکیه مهار کرد .

چهارم و در نهایت یک کارت خونین دیگر هم ارگ بر کنترول شمال دارد و آن مارش تروریزم طالبان علیه مردم بی دفاع است.
در حدود دو هفته است که مردم شمال دست ارگ را از شمال قطع کرده اند،ادارات دولتی، راه های حیاتی و بنادر تجارتی و انرژی را در دست خود گرفته اند.
اما ارگ با خونسردی با آن برخورد می کند و از شیوه سرکوب و تروریزم طوریکه صدای جنبش روشنائی و رستاخیز تغییر را خاموش ساخت استفاده نکردند.
برخی ها باور دارند که ارگ را ترکیه ازبکستان و روسیه اخطار دادند که از طریق تهدید طالبان برای خاموش ساختن اعتراضات شمال استفاده نکند. چنانچه برای حل بحران شمال وزیر خارجه ازبکستان وارد کابل شد و با پسر دوستم باتور در مورد آوردن دوستم اطمینان داد و سفارت ترکیه در متن این بازی قرار دارد. این در حالیست ترکیه، ازبکستان و روسیه روابط دوستانه شان با طالبان را انکار نمی کنند.
واقعیت اینست که اگر پای ترکیه در سر پا نگهداشتن دوستم بحیث کارت بازی این کشور در افغانستان نباشد،
ارگ انتقام دشت لیلی و سقوط حکومت نجیب الله را از او مدت ها قبل گرفته بودند.
حالا باید دید که بازگشت دوستم از تبعید با توجه به تحولات شمال چه تبعاتی برای ارگ و شمال کشور خواهد داشت.

>>>   دوستم نه بالای ایشچی ونه بالا ی هیچ کس تعرض نکرده البته ایشچی بی غیرت باید 4نفر عادل وراست گو بیاور که دوستم را درحال کردن ایشچی دیده باشند. که نمیتواند پس منتفی است. دوم دوستم تماما درحال دفاع ازخود بوده وملت مظلوم اوزبک. بالای کسی تجاوز نکرده. همیشه ازخود دفاع کرده. اگرکسی دردادگاه محاکمه شود اول باید گلبدین محاکمه شود. بخاطر نرسیدن به چوکی مردم کابل را به راکت های کور بست. وازاین طرف برهاندین ربانی واحمد شاه مسعود باعرور که داشت حتی نتواست. کسانی راتحمل کند که توسط شان حکومت را گرفته بود یعنی جنرال دوستم وحزب وحدت. برعلیه دوستم جهاد اعلام کرد وحزب وحدت را به شدت کوبید ازهوا وزمین. این ها نه وزارت میخواستند نه ریس جمهوری. فقط چندتاوزارت وبه رسمیت شناختن مذهب تشیع. بس خلاس سالها حکومت میکردی گلبدین را بهزور ویازاری ازکوه پاین میکردی دنیا آرام بود. واین همه ذلالت وبدبختی نبود. این جاست که احمد شاه مسعود درحق مردم فارسی وان خیانت نا بخشودنی کرد. ازتاریخ باید عبرت گرفت میتوانیم یکبار دیگر متحد شویم حکومت را بگیریم اما مواظب باشیم که اختلاف نکنیم حقوق یکدیگر را به رسمیت بشناسیم. ِ
بااحترام

>>>   در شرایط کنونی هر شایعه را باید جدی تلقی نمود واز مکر وحیله ای دشمن برحذر باید بود دستورارجاع دوسیه ای جنرال دوستم در محکمه ای لاهه تازگی ندارد هر بار بخواهند بالای معاون اول ویا هرکدام از مقاومت گران سابق فشار بیاورند چند پرزه ای برنده دارند که ان رارو می نمایند یکی انهم همین محکمه است که دران هیچ امریکای وروسی وانگلیسی والمانی وجاپانی وچینای محاکمه نمیشود همین جهان سومی ها اند که باید درانجا تصفیه ای حساب شوند اگر قرار باشد که بعد از هر جنگی باز ماندگان ان به محاکمه کشیده شود انهای که بمب اتم را بالای انسانها استعمال نموده ومناطق معین را به کلی نابود کرده اند ویا در افریقا انگلیس ها چقدر را به دیار نیستی سوق دادند والمانی ها وجاپانی ها در جنگ های جهانی وچینای ها درمیدان تیا نامین وروسها در چچین ودر پارلمان روسیه و... گرچه قتل در هرجا باید مذمت شود وقاتل تحقیق ومحاکمه گردد ولی تفرقه وامتیاز باید نباشد اما انهای که برای این جنگ سالار ها سلاح وامکانات ومهمات دادند بیشتر مسول هستند وانهای که طالب را بمیان اوردند وانسانها را تاهنوز به جان هم می اندازند ودر هر جا در عراق وسوریه ولبنان ولیبیا وافغانستان واخیرا در پاکستان ودر اوکراین وچچینیا جوهای خون را جاری میسازند انها بیشترین مسولیت را باید داشته باشد
عجب محکمه است که حکمتیار را براءت میدهد ودر قصر دارالامان ماوی میدهد وجنرال دوستم را به محکمه می کشدزرداد قاتل وجانی را به اغوش می کشد وباید دیگران چون با ذوق شان موافق نیست وبه دول شان رقص نمیتوانند باید در لاهه بروند ازین دستگاه فاسد مثلث شوم وشیطانی غنی واتمر واستانکزی هر چیز ممکن است اینها را انگلیس وامریکا اورده اند تا افغان بکشند وکشور را خراب وزمینه چپاول اجانب را تسهیل بخشند
تبنگ چی

>>>   بلی بچیش دوستم مرد میدان است بلی ....

>>>   کار خوبی شد امید وارم عملی شود

>>>   افسوس به حال ملت افسوس. دوستم به هزاران جوان ازبیک و غیر ازبیک شمال را به کشتارگاه فرستاد و باعث بی خانمانی هزاران فرد گردید اما متاسفانه بازهم مردم از چنین جنایت کارانی حمایت میکنند.
خود کرده را نه درداست نه درمان روزی خواهد رسید که باز همین گلم جمع های که شما از آنها حمایت میکنید به مال ،ناموس و عزت تان تجاوز کنند. کمی به عقل بیائید دست از قوم و قومپرستی بردارید حقایق را به پذیرید. این ها امتحانشان را داده اند از این بیشتر خود را بازیچه این جنایت کاران قرار ندهید. محقق، دوستم، عطا و حکمتیار این ها همه جنایت کردند با عث ویرانی وطن شدند مردم مظلوم کشور آواره نمودند ، دارای مردم و دارای عامه چور و چپاول نمودند . از خدابترسید از این آدم کشان حمایت نکنید. چهل سال است که افغانستان این انسان های خبیث ویران میکنند. بس است کمی چشم های تان راباز کنید تعصب را کنار بگذارید.
محمد هراتی

>>>   دفترمطبوعاتی گلبدین عنوانی اداره ( نی ) به این عنوان نامه ئی فرستاده :
به عموم رسانه های صوتی تصویری نوشتاری گفتاری
بدینوسیله بار دیگر از تمام شما خواهش میشود از استعمال اصطلاحات ذیل خود داری کنید:
-قصاب کابل - راکتیار - انجنیر - مردک راکتی - گلبیدین - اسپ تراوا - راکت چی -
-درعوض هنگام ضرورت برای استعمال نام امیر حزب صرف ( برادرحکمتیار ) استعمال گردد ، ویا اگر کسی می خواهد امیرالمونین حکمتیار بگوید این اختیاری است همچنان جدا استعمال ارغندیوال بنام رهبر حزباسلامی منع است
کسانیکه خلاف ورزی کنند برعلیه شان حکم جهاد جاری است

>>>   این حرف ها ی مفت است که روسیاهان توطیه گر نشخوار می کنند. همچنانچه می گفتند جنرال صاحب مریض است برای تداوی به ترکیه میرود دروغ بود ، گفتن بر نمیگردد زمانیکه آمد طیاره اش را نمانده که نشست کند حالا همین جاسوسان بی همه چیز می گویند که به دادگاه لاهه سپرده می شود ازین این توطیه ها که تاکنون علیه دوستم صورت گرفت چه حاصل شد که حالا دست به توطیه دیگری بزنند. مردم شمال نشان داده که میتوانند هر چه بکنند اگر کسی از عقل و وجدان خود کار نگیرند. د خلکو زور د خدای زور ده. اگر مردم بخواهند در یک روز میتوانند روی توطیه گران را سیاه نمایند. اکنون باز دوستم برنده میدان است زیرا به زور مردم بر می گردد.

>>>   رئیس جمهور ترکیه تعهد داده که جلو دستگیری ستر جنرال دوستم را در خاک ترکیه بگیرد. اما این که رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان زنده و سالم به افغانستان برگردد و در کابل ترور نشود موضوع مهم است. طالبان و پاکستان با آمدن دوستم موافق نیستند. اشرف غنی و حنیف اتمر معصوم ستانکزی دست به دست هم داده اند که دوستم را بوسیله طالبان به قتل برسانند.
اشرف غنی پرونده دوستم را به لاهه روان کرده است. دادگاه لاهه دچار دودلی است که با پرونده معاون اول اشرف غنی چه کند؟

>>>   تبلیغات باند اتمر لعنتی نیست. هوشدار برای حفظ امنیت جنرال دوستم است. جنرال دوستم را بسیاری از احزاب نمی خواهند. جنرال دوستم اگر بیایید و سالم بماند، می تواند باز به نفع پشتون ها کار های کلان کند. ذکی همین حالا با دریافت پول کلان کوشش دارد حنرال دوستم را امروز به کابل آورد. اگر جنرال دوستم زنده ماند باز خواهید دید که چه کار های جالب خواهد کرد. اما در محکمه لاهه علیه همه رهبران احزاب دهه های ماقبل 2001 دوسیه ها ترتیب شده است. دوسیه جنرال دوستم در حال بررسی است و عنقریب محکمه لاهه سرش تصمیم می گیرد که چه کند.

>>>   اونه دیدیم که سر کاروان دوستم حمله صورت گرفت. 14 نفر کشته و 48 نفر زخمی شد. اگر این حمله نبود چه بود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است