كلك هاي ششم رياست اجرايي
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۳    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152879 منبع: پرینت

بر بنياد يك توافق نانوشته ميان ارگ و سپيدار، رياست دبيرخانه كميسيون مستقل انتخابات سهميه رياست اجرايي بود.
رييس اجرايي بايد پاسخ بدهد كه چرا حشمت رادفر را حمايت نكرد تا به صفت رييس دبيرخانه اين نهاد تعيين شود؟
مگر رادفر در حمايت از انتخابات شفاف و به هواداري از مواضع كاخ سپيدار كم قلم و قدم زده است؟ آيا سهم آنهايي كه براي تحكيم پايه هاي رياست اجرايي كوشيدند، از حكومت وحدت ملي تنها حذف و طرد و توهين و تحقير است؟

گزينش احمدشاه زمانزي به حيث رييس دبيرخانه كميسيون انتخابات، تنها نشان دهنده تماميت خواهي تام و تمام عيار تيم ارگ نيست، بل درد غربت نخبگان ما در رياست اجرايي را نيز حكايت مي كند.

باري آقاي سانچاركي در دوره مشاوريت خود در كاخ سپيدار، حضور خود در اين نهاد را به "كلك ششم" تشبيه كرده بود. با ستم و بي مهري كه در حق حشمت رادفر صورت گرفته است، به نظر مي رسد موقعيت همه نخبگان ما در اين نهاد را با اين استعاره بهتر مي توان توضيح داد.

عبدالله تا هنوز كمترين حمايتي از بهترين حاميان خود نكرده، و فقط به حيث "كلك ششم" از آنها استفاده كرده است.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سانچارکی
ثاقب
ریاست اجرایی
نظرات بینندگان:

>>>   فعلا عبدالله عبدالله جان قندول سمندول بادامی چشم مو نقره یی پلنگی پوش مصروف ارایش صورت چیدن ابرو و نخ رویش وهمچنان درو کردن مو های زیر قول و زیرنافش است بیکار نیست هر وقتیکه از ارایشش تمام شد درمورد اظهار نظر میکند تا ان وقت هر نوع شایعات درمورد نظر ریاست اجرایه کاملا بی اساس و غیر مسوٌلانه میباشد .
( مجیبالرحمن رحیمی طوطی عبدالله عبدالله )
کیهان اریا .........»

>>>   ترحم بر گرگ تیز دندان
خیانت بود بر گوسفندان
اقای داکتر عبدالله یکبار نه دو باره بلکه بار بار در مقابل اشرف غنی احمدزی قومگرای قوم اندیش در گزینش افراد و اشخاص در پست های اساس در مقابل خود خواهی و خود کامگی غنی احمدزی قومگرا گذشت را اختیار کرده و حالا دیگر دیر شده و اشرف غنی احمدزی هم ازین حوصله مندی و گذشت داکتر عبدالله استفاده کرده نفر های وابسته بقوم و زبان خود را در هرجا که دلش خواست تعین و مقرر میکند و حتی کسانی که از قوم غیر پشتون مقرر شده اند اگر به میل و رفتار اشرف غنی احمدزی اندکترین حرکت منفی از خود نشان دهد مانند اقای عثمانی وزیر انرژی سبکدوش و یا مانند معاون اولش در تعبید و دوباره اجازه دخول برایش داده نمیشود و یا مانند قیصاری خودش زندانی و بادیگاردان اش را قتل و لت و کوب و بی حرمتی میکنند چند نفر محدود در ارگ تمام مردم را گروگان گرفته هرچه دلشان است انرا انجام میدهند .

>>>   سنجارکی در زمان انتخابات سخنگوی بود و از تیم کرزی پول گرفت تا به دل او حرف بزند و این حشمت رادفر کیست که یکباره قدم و قلم زده ما خو نشناختیم

>>>   قصه عبدالله مفت است، حتي خانمش به گپ او نيست، سالهاست در هند نشسته و عبدالله در كابل لباسهايش را اتو كاري ميكند، و از طرف شب هم كار بچه گانه ميكند، تمام جمعيت از او نفرت دارند، حالا در فكر سال آينده است، و اين بار اشرف غني با اكثريت ساختگي هفتاد فيصد خود را رئيس جمهور ساخته و عطاء و خطاء و عبدالله گريان كرده أمريكا و روسيه خواهند رفت.

>>>   در افغانستان غنی وعبدالله وطالبان همه غلامان حلقه به گوش آمریکا هستند وبه دستور آمریکا حرکت میکنند واضح است که عبدالله نقشی نداشته باشد .
چون میداند فعلا آمریکا چانس را به طالبان وغنی داده ودر صورت کوچکترین حرکت آمریکا عبدالله را در همین پست تشریفاتی هم نمی گذارد.
واین جای هیچ تعجب ندارد.

>>>   وظیفه عبدالله عبدالله عبدالله صرف همینقدر است که :
- در روز های دوشنبه اخبار هفته رابرای اعضای کابینه قرائت کند
-در سفرهای خارجی با دو.ستلان شخصی اش توسط طیاره مستقل سفرکند
_ برای مصطفی مستور حتما یک بست خوب دایم داشته باشد
_ دریشی اش همیشه اتو شده وجدید ترین مود باشد
_ مقداری حنا بر ای جلوگیری از زخم چشم در نوک بینی اش بزند

>>>   Mansoor Badry
هموندان اواغنه من ، مرا متعصب و مریض خوانده پیام ها و نوشته های مرا نقد می کنند که گویا من با افاغنه تبعیض دارم و به وحدت اقوام باشنده اوغانستان خدشه وارد می کنم .
درین دو فرتور تقدیر نامه موسسه دانشگاهی از دو ولایت اواغنه نشین ( ننگرهار )و دیگری غیر اواغنه نشین ( بلخ ) خوب متوجه شوید که کی متعصب است ؟
بلخی ها یا ننگرهاری ها !
در تقدیر نامه بلخی ها به دو زبان اوغانی و پارسی نوشته شده است . با زبان اوغانی برای احترام به طرف راست با وجودیکه اکثریت مطلق شهروندان بلخ غیر اواغنه اند نوشته شده و پارسی که زبان اکثریت مطلق شهروندانش است به جناح چپ . چرا ؟
اما در تقدیر نامه یک موسسه دانشگاهی در ولایت ننگرهار هیچ خبری از ربان پارسی نیست . کی ها دامن می زنند نفاق و تعصب را ؟ کمی بشرمید که دم تان مانند بز بلند است و از جست زدن گوسفندی قهقهه نر و ماده تان می برآید. این هم سند :

>>>   Seddiq
آمریکا و اسرائیل و انگلیس از پشتون ها هرگز تیر نمی شوند.....چرا که پشتونها ....های وفادار و بهترین وطن فروش هستند....غنی و کرزی و یون و احدی کاملا دل شان جمع است.....که آمریکا و اسرائیل و انگلیس از پشتونها صد در صد پشتیبانی میکنند...به همان خاطر پشتون ها زور میگویند سر اقوام دیگر کشور....دیگر اقوام باید از روسیه و چین و ایران کمک بخواهند در غیر آن از تظاهرات هیچ چیزی را به دست آورده نمی توانند...با دشمن باید از نوک میل سلاح گپ زد....نه تظاهرات و اعتراضات مردمی. ....پشتون ها به هیچ صورت تسلیم تظاهرات و اعتراضات نمی شوند زیرا دل شان سر آمریکا و اسرائیل و انگلیس جمع هستند....مگر غنی به ولی مسعود نگفته بود که ما شما را به زور قوم و به زور سلاح و به زور آمریکا و اسرائیل و انگلیس از کشور اخراج تان میکنم.....این گپ غنی کدام ساده نیست......دل غنی به تمام معنا سر آمریکا و اسرائیل و انگلیس پر است.....به یاد داشته باشید غنی به هیچ چیز تمکین نمی کند.....تنها زور است که غنی و کرزی و یون و احدی و در کل کل پشتونهای وطن فروش را شکست میدهد..........عطا لوده را آمریکا و اسرائیل و انگلیس صد در صد بازی میدهد....مارشال بوده را چطور آمریکا بازی داد....حتی آمریکا مارشال لوده را بادی گارد کرزی ساخت و غنی مارشال لوده را زهر داد....حالا پسر لوده مارشال لوده لنگی کرزی را در سر دارد....مثل پدر اش بادی گارد استانکزی وطن فروش شده. .....عطا لوده را هم چند وقت بعد آمریکا کون اش را لچ میکند.....فقط منتظر زمان باشید

>>>   ‎عمر راوی‎ is met Saboor Raheel en 2 anderen.
باز ، بازار گرم میشود. بازار خودنمایی ، مردمفریبی، دیده درایی، لاف ، پف، پتاق، دروغ، یاوه سرایی، نمایش های پوقانه ای و میان تهی، هیاهو، شعار، سخنرانی های بی سر و ته، نمایش لباس های شیک، نمایش انگشترهای صد هزار دالری ، نمایش شان و شوکت شخصی، در قصرهای لوکس نشستن و حرف مفت زدن و سر انجام مردم را در یک معامله ننگین و تباهی آور فروختن و دو باره چهارزانو نشستن. شاهد باشید که باز ، یکبار دیگر، همه چیز تکرار میشود. همان چهار کلاه ها، همان چهره ها، همان کار و کردار، همان معامله ها و همان بازار . جای افسوس است بسیار.

>>>   Saboor Raheel
ایتلافچیون بیشرمتر و وقیحتر از تیم فاشیست غنی اند. اینها تنها در دوران انتخابات گرد می آیند که طمع رسیدن به کرسی و چوکی مطرح باشد. اما بعد از انتخابات اگر هزار بار کشور را سیل ببرد اینها برای کدام کار جمعی و عملی از جای خود بلند نمی شوند نمی جنبند. برنامه یی جز تلاش برای بدست آوردن چوکی ندارند. آنهم چوکی یی که تنها نام و معاشش و امتیازات مادی اش از اینها خواهد بود اما اختیار و آبروی چوکی در دست غنی و یا افراد غنی می ماند.
غنی و فاشیزم در کل، روی ضعف، طمع، زراندوزی، معامله گری، نادانی، ریاکاری و در یک کلام روی خانه های خالی بیشمار اینها سرمایه گذاری کرده و می برد.
دل بستن به این ایتلافچیون سابقه دار و بی حیا و پرمدعا تداوم خودکشی و ادامه بیعقلی است.

>>>   Najib Salam
تمام تشكيلات كميسيون به اصطلاح مستقل انتخابات از تبار غنى است ، مگر عقل و خرد نداشته باشى به انتخابات شفاف و عادلانه باور كنى !
جاى كه دست زى و از اين قبيل ها باشد آنجا عدالت از قبل مرده است .

>>>   Eqbalalishah Dehganpoor
رئیس کمیسیون نامستقل انتخابات یک پشتون قبیله گراست و این آدم هم از همین قماش است ( ریئس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات ؛عوض انتخابات ضیاءالحق امرخیل ) پس از همین اکنون قابل پیشبینی است که انتخابات آتی ریاست جمهوری چگونه یک انتخاباتی خواهد بود.
این قبیله پرستان ودر راُس آنها اشرف غنی احمدزی نمی خواهند که مایک نظام ملی و دموکراتیک مطابق نورم و ستندردهای جهانی داشته باشیم ، می خواهند هرنوع سیستم مردمی ، ملی و دموکراتیک را به چالش بکشند و بدنام کنند تا به جامعه جهانی نشان دهند که در افغانستان جز سیستم قبیله ی دیگر هیچ سیستمی کارآمد نیست.

>>>   Lalzad
آفرین بر غنی و مبارک بر کاندید های انتخابات!
===========================
انتخابات آینده با تقرر «زمان زی» چنان دموکراتیک خواهد بود که بالای «امرخیل» شکر خواهید کرد...

>>>   عبداله یک پشتون موزی است تاجک هارا چهارپلاق زیر پای پشتون های متعصب خواباند. والی آخر

>>>   وقتی ملت یا مردمی در خواب قرون وسطایی باشد، خدا چه تقصیری دارد؟ در حالیکه او بصورت واضح فرموده است: سرنوشت شما در دست خود شماست... از هیچ فرعونی نترسید، برخیزید و سرنوشت خود را به دست خود تعین کنید...

>>>   يك زى به زى ديگر پاس مى دهد ، اينبار صندوق ها را با شتر پر خواهند كرد. اين طايفه خرد كل جامعه را به گند كشيده است .رييس و دبير همه بايد كون نامش زى داشته باشد .

>>>   Parwani
گزینش زی صیب بی دلیل نبوده آ..
گزینش احمد شاه امان‌زی بعنوان رییس دبیرخانه کمیسیون بی دلیل نبوده. به روایت رفیق اکرمی، امان‌زی، ملا اختر منصور، رهبر طالبان را مجاهد کبیر میدانسته.‌
سوال اصلی این است که داکتر عبدالله چی گفته با گزینش فردی دارای تفکر طالبانی موافقت نموده؟
پ.ن: رئیس غنی خو مخکش ها و امان‌زی ها را به دوایی می‌پالد.

>>>   بسیاری ها گمان میبرند که داکتر عبد الله از بی کفایتی وضعیفی به هر چیز تن در میدهد وهر فرمانی را که داکتر غنی صادر مینماید مجبوراست ازان تابعیت وپیروی نماید در حقیقت این هردو هیچ کدام تصمیم گیرنده وصاحب اراده وتصمیم نیستندهرچه از لندن وواشنگتن برای شان دکته میگردد ان را انجام میدهند ورنه میگویند
کس به نفع خویش نیست محتاج دلیل
بی عصا راه دهن معلوم باشد کور را
خداوند نشان ندهد داخل شدن در سازمان های استخباراتی بسیار بد میشود وقتی دران امدی دیگر صاحب هیچ چیز نیستی مقدس ترین چیز نزد تو تعمیل دستور سازمان است وگرنه باید کشته شوی ونیست ونابود گردی وباز غنی وکرزی وحکمتیار خوب اند که دریکی ازین سازمانها ثبت نام کرده بیچاره عبد الله از وارخطای مامور دو سازمان واز دو کشور است عذابی را که او میکشد خداوند بالای هیچ اجنت وغلام نیاورد خلاصه میان دو سنگ ارد است ودر واقع بی راده ترین ومجبور ترین شان هم همین است البته تا اینجا که هم رسیده از همت وتوجه ای انها بوده وگرته استعداد تقسیم نمودن جو دو مرکب را هم ندارد
زید الله بیگ ومولانا قربان

>>>   همین حالا اگر خود ....هم در کمیسیون انتخابات مقرر شود، باز هم تقلب صورت میگیرد و حتی وقت تقلب صورت گرفته است.
نه میلیون نفر خود را برای انتخابات ثبت نام کرده اند.
نفوس افغانستان سی میلیون نفر است. هر فامیل اقلآ پنج تا شش طفل خورد سال کمتر از هژده سال دارند. نه میلیون نفر میشود چهار و نیم میلیون فامیل. چهار و نیم میلیون فامیل ضرب شش، میشود بیست و هفت میلیون نفر نفر.
بدین حساب نود فیصد مردم که شامل تمام زنان و مردان باسواد و بی سواد و چادری دار و بی چادری و شهری و قشلاقی میشود، در انتخابات ثبت نام کردند.
آیا کدام عقل سلیم این را قبول میکند؟
آیا نماینده ملل متحد در افغانستان در صنف اول و دوم مکتب ریاضی خوانده است که پیش از آن که در مورد شفافیت انتخابات حرف بزند و نمایندگان احزاب را که در باره شفافیت انتخابات اعتراض دارند، مورد ملامت قرار دهد، یک مرتبه به اعداد و ار قام نظر کند و جمع و تفریق کند؟
شاید در مکتب جمع و تفریق را یاد گرفته باشد.
مقصد من ازین اظهار نظر طرفداری از احزاب در افغانستان که یا پیشینه جنگ و جنایت دارند و یا تحت رهبری افرادی قرار دارند که خودشان در دولت گذشته افغانستان متهم به فساد هستند، نیست، بلکه مقصد من از بی توجهی و نا فهمی مسؤلینی است که بدون در نظر گرفتن مسؤلیت شان، اظهار نظر غلط و غیر مسؤلانه میکنند.

>>>   Sajadi
اين شخص واقعآ مولي است
ريس كميسون انتخابات پشتون ريس دارلانشا و يا دبير خانه كميسون جاي امر خيل گوسفندي پشتون تعين شد
همانقدر برايت ميگويم كه چقدر از دل پاك بردران تاجك استفاده كردي
لعنت بر تو كه صلاحيت مقرر كردند يك مامور را نداريد
با وصف اينكه صاحب اصلي رآي تو بودي
جواب يك ريس جمهور متقلب را داده نميتواني
ويا شايد از بادارانت چقدر پول گرفته باشي مگرفراموش كردي حاميانت انگشتان دست وسرخودرا به خاطرتوخاين بي هرزه ازدست دادند.فكركردي مردم نوكرمادرتوبيشرف هستند؟

>>>   زنده باد داکتر عبدالله که واقعا سیاست مدار با تقوا و با دانش است

>>>   افغانستان کشورهای زی ها است. دیگر اقوام زی نیستند. زی زی زی زی ؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است