ترکیب نامتجانس جهادی ها پرسش برانگیز است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152873 منبع: پرینت

اعتراضات مردمی در شمال بی سابقه و جدی است. با گذشت هر روز، وارد فاز جدیدی می گردد. اگر از طرف سفارت امریکا، حکومت، احزاب رقیب و منتقد حکومت در جهت حفظ وضعیت موجود و امتیاز گیری های شخصی، بیعت و چپن اندازی مجدد، مدیریت و مصادره نگردد، نوید بخش تحول و تغییری است که شاید کل مناسبات و ساختار فعلی را از بن، دگرگون سازد.

اما متاسفانه، واقعیت این است که هیچ مرجع شایسته و متعهد به آر مان های مردم، که انگیزه ای واقعی برای تغییر داشته باشد و منافع مردم را بر منافع شخصی، فامیلی و حفظ ثروت خویش، ترجیح دهد وجود ندارد.

نشست ترکیب نامتجانس از سران جهادی، معامله گران حرفه ای جمع گلبدین در رابطه با انتخابات و ارایه طرح جدید انتخاباتی درست در اوج اعتراضات مردمی، پرسش برانگیز و گیچ کننده است و نشان از مدیریت بحران جدیدی از سوی امریکا در صورت ناکامی اداره فعلی با چراغ سبز دیگر به تیکه داران به حاشیه رفته است تا وضعیت تحت کنترول برای آمریکا در بدل حفظ مو جودیت اینها در قدرت و ثروت با تشکیل اداره و تجارت خانه ای قبلی باقی بماند.

با توجه به تجارب و شناختی که از این گروه ها به دست آمده است تغییرات اساسی و ساختاری مثل وقوع یک معجزه است.

خالق کریمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کریمی
جهادی ها
نظرات بینندگان:

>>>   عطا صفوی
انگلیس یک فرزندش را به کمال پیری رسانید وحالا....!
------------------------------------------------------
از آنجاییکه کشوری بنام "افغانیه" (افغانستان) و "اسراییل" براساس جعل تاریخ وبه فرمان انگریز نامگزاری و تشکیل یافته است ؛ و ازبدوتشکیل چنین فرمان وجنایت تاریخی منطقه وحتی جهان هرگز روی خوشی وخوشبختی را تا اکنون ندیده است. اگر تادیروز " اسراییل " توانست توسط برنامه های انگلیسی سرزمین های فلسطین را غضب نماید وهمه را درحیطه وتسلطه قرار بدهد ولی امروز تازه پارلمان اسراییل یک جنایت ضد بشری دیگری را مرتکب شد که برای نخستین بار اسرائیل را به عنوان وطن مردم "یهودی" ثبت نمود واین کشور به عنوان یک کشور" یهودی " معرفی شد ، گزشته از اینکه 35 تا 40 درصد باشندگان این کشوربه اصطلاح یهودی ، اعراب ...اند و یهود نیستند .
دقیقآ تحمیل هویت های جعلی بر دیگران ازهمان سناریوی انگلیسی است که یکی پی دیگرتطبیق میگردد ، حالا نوبت فرزند جعلی دیگرش (افغانستان) رسیده است که باید به ثمر برسند تا تاریخ وهویت اصلی این سرزمین را نابود کنند وبازهم یک هویت جعلی دیگری زیرنام " افغان " تحمیل نمایند ، یعنی جعل اندرجعل ( اسم کشورجعلی باهویت جعلی) واین سناریوی وحشتناک ( یهودی - افغانی) هرگز شمه ای ازیک دیگرتفاوت ندارند زیرا هردو برادران " دوگانه " صیهونیزم وفاشیزم افغانی است که ازیک تبارپدری اند.

>>>   تا غني زنده باشد كسي ديگر نه هم جنس باز كاري ميتواند و نه بچه باز، اين غني لچ مرغ بلا است،

>>>   خود انها هم میدانند که دیگر جایگاهی در بین مردم ندارند جز افراد مزدور وچاپلوس .
مردم به دنبال رهبران عدالت خواه چون پدرام بزرگ هستند.
هزاره

>>>   Mansoor Badry
هموندان اواغنه من ، مرا متعصب و مریض خوانده پیام ها و نوشته های مرا نقد می کنند که گویا من با افاغنه تبعیض دارم و به وحدت اقوام باشنده اوغانستان خدشه وارد می کنم .
درین دو فرتور تقدیر نامه موسسه دانشگاهی از دو ولایت اواغنه نشین ( ننگرهار )و دیگری غیر اواغنه نشین ( بلخ ) خوب متوجه شوید که کی متعصب است ؟
بلخی ها یا ننگرهاری ها !
در تقدیر نامه بلخی ها به دو زبان اوغانی و پارسی نوشته شده است . با زبان اوغانی برای احترام به طرف راست با وجودیکه اکثریت مطلق شهروندان بلخ غیر اواغنه اند نوشته شده و پارسی که زبان اکثریت مطلق شهروندانش است به جناح چپ . چرا ؟
اما در تقدیر نامه یک موسسه دانشگاهی در ولایت ننگرهار هیچ خبری از ربان پارسی نیست . کی ها دامن می زنند نفاق و تعصب را ؟ کمی بشرمید که دم تان مانند بز بلند است و از جست زدن گوسفندی قهقهه نر و ماده تان می برآید. این هم سند :

>>>   Salam
امريكاى ها با مهارت براى آنكه صف مخالفين نظام مزدور را شكسته باشند ، عطا را ميسيون جديد داده اند تا در انتخابات آينده يك اپوزيسيون هدايتى و فرمايشى را بسازد تا از سقوط غنى خوددارى شود ، در نهايت عطا يا معاون خواهد شد و يا هم مانند عبدالله يك قصر ديگر بنام بيد يا بلوط برايش خواهند ساخت تا پول هاى دوبى اش را حامله دار كند .
تاجيكان بايد اين بازرگان هاى بازارى و فريبكار را شناخته باشند و بار ديگر آزمون نكنند .

>>>   Saboor Raheel
ایتلافچیون بیشرمتر و وقیحتر از تیم فاشیست غنی اند. اینها تنها در دوران انتخابات گرد می آیند که طمع رسیدن به کرسی و چوکی مطرح باشد. اما بعد از انتخابات اگر هزار بار کشور را سیل ببرد اینها برای کدام کار جمعی و عملی از جای خود بلند نمی شوند نمی جنبند. برنامه یی جز تلاش برای بدست آوردن چوکی ندارند. آنهم چوکی یی که تنها نام و معاشش و امتیازات مادی اش از اینها خواهد بود اما اختیار و آبروی چوکی در دست غنی و یا افراد غنی می ماند.
غنی و فاشیزم در کل، روی ضعف، طمع، زراندوزی، معامله گری، نادانی، ریاکاری و در یک کلام روی خانه های خالی بیشمار اینها سرمایه گذاری کرده و می برد.
دل بستن به این ایتلافچیون سابقه دار و بی حیا و پرمدعا تداوم خودکشی و ادامه بیعقلی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است