آيا اين دولت با اين روند مي تواند دوام بياورد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152872 منبع: پرینت

تمامي ولايات زون شمال مدت 15 روز مي شود كه در تحصن به مي برند، ده ها هزار نفر در خيابان ها به راهپيمايى پرداختند، دولت با تمام مسووليت ها و وظايفي كه دارد، كوچكترين واكنش مثبت در اين مورد نشان نداده و مردم را از آدرس هاي مختلف مورد تهديد قرار مي دهد و دسيسه هاي مختلف را به راه انداخته است.

توضع تزكره الكترونيك يك پروسه ملي-حياتي و خواست همه ي ملت بود؛ اسماعل يون با شعار (افغانيت او اسلاميت غوالو) با 15 نفر در مقابل پارلمان تجمع نمود، قانون ثبت احوال نفوس خلاف قانون و خلاف فيصله مجلس نمايندگان تغيير داده شد.

انتخابات يكي از پايه هاي دموكراسي است، هيچ حكومتي بدور از انتخابات مشروعيت ندارد، قوه مقننه كه ركن اساسي يك نظام را تشكيل مي دهد، بيش از سه سال مي شود كه ميعاد قانوني اش تمام شده است؛ مجلس نمايندگان با يك مشروعيت ارزان در گرو ارگ قرار دارد.

در ولايت غزني دروازه كمسيون انتخابات توسط 6 نفر به دستور حكومت محلي و ارگ به مدت بيش از دو ماه بسته بود، قانون انتخابات بر اساس خواست يك قوم مشخص در اين ولايت خلاف قانون به شكلي فرمايشي تغيير داده شد و مي خواهند عملي كنند.

اسحاق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسحاق
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   بستگی به اراده مردم دارد اگر مردم تن به ذلت داده و به فکر استقلال و سربلندی خود نباشد این حکومت نه تنها در این دوره دوام می آورد بلکه در دوره بعدی هم بر پشت مردم سوار خواهد شد.

>>>   Kohistani
دانشگاه کابل درهژه سال پسین در گروی فاشیزم وتحت مدیریت افغان ملت
هشت صبح در جای نوشته
همین چند روز پیش بود که طغیان ساکایی، استاد دانشکده‌ی زبان و ادبیات دانشگاه کابل در اعتراض به وضع یکی از دانشکده‌های دانشگاه نوشت: «قابل درک است که چرا استاد واصف باختری نتوانست شامل این دانشگاه شود؟ چرا دکتر مهدی را اجازه‌ی ورود به این دانشکده ندادند و چرا دکتور آرزو را نگذاشتند این‌جا تدریس کند؟» طغیان ساکایی همچنان نوشته بود: «استاد سرور همایون در اثر این وضعیت سکته کرد.
ارشیف ملی را دست حلیم تاریک سپرده اند که جعل مدارک را تمام کنند وافغانگری را به پایه اکمال رساند
وریاست انرا هم به فاشیست ترین افراد ویا چاپلوس ترین افراد که زیر زانوی فاشیزم افغانی خوابیده در تصرف دارند
بهترین شخصیت های علمی را در این دانشگاه راه نمی دهند تا سند افغانیت نداشته باشند
وای به حال دانشگاه یی که پوهنتون شد تا مرکز صدور بنیاد گرایی گردد
فاشیزم چاهار دست وپاه مصروف زدودن هویت غیر افغان است افغان فلم را به خانه خود برده اند ارشیف را در گروگان حزب گلبدین داده اند ونماینده گی مردم را بدست کوچی های بیسواد داده اند مجالس دوگانه ما اشخاصی نصب شده اند که نوشتن نام خویش را بلد نیستند حرف زدن را که نپرس
چه بلای برسر ما اورد این انگلیس لعنتی چون مزدور نشدیم
عجب صبری خدا دارد اگر من جای او بودم

>>>   نی ............نی تبخیر مردم است ونه بخیر وطن نی..........،.'


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است