معترضان مرکزهایی را که نمی بندند مشخص کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۷/۴/۲۸ کد خبر: 152852 منبع: پرینت

گزارش‌ ها از شمال افغانستان می‌ رساند که هواداران جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و نظام الدین‌ قیصاری فرمانده امنیه ولسوالی قیصاری ادارات محلی دست اول را در ولایت‌های فاریاب، سمنگان و تخار و مسیر بندر حیرتان را مسدود کرده‌ اند.

احمد ته‌ینج سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان بسته شدن ادارات محلی دست اول و شماری از شاهراه ها را تایید می‌کند و می‌گوید که چند اداره مشخص را بسته نخواهند کرد.
ته‌ینج می‌گوید: به استثنای بیمارستان‌ ها، مراکز تعلیمی و تحصیلی، ریاست‌ های برشنا، آتش‌ نشانی، آبرسانی، ترافیک، نهادهای خیریه و مراجع بین‌المللی، نمایندگی دولت‌ها و رسانه‌ها، تمام ادارات دولتی از سوی اعتراض‌کنندگان مسدود خواهند شد.

ته‌ینج همچنان هشدار داده درصورت بی تفاوتی حکومت مرکزی، تحصن نهادهای امنیتی نیز در دستور کار اعتراض‌ کنندگان قرار خواهد گرفت. این درحالی‌ است که دامنه ی اعتراض‌ ها در شمال افغانستان وارد شانزدهمین روز خود شده و تا هنوز دولت به خواست آنان جواب قناعت‌ بخشی ارایه نکرده‌ است.

خامه نوشت، اعتراض‌کنندگان می‌گویند: تا زمانیکه معاون اول به کشور برنگردد و نظام‌الدین قیصاری نماینده جنرال دوستم از قید حکومت رها نگردد اعتراضشان ادامه خواهد داشت.
آنان چند روز اخیر همچنان هشدار داده بودند که در صورت شنیده نشدن خواستشان از سوی حکومت دست به نافرمانی‌ های مدنی خواهند زدند.

هرچند دولت در جریان هفته ی جاری خبر داده بود که مذاکرات بر سر برگشت جنرال جریان دارد و وی به کشور بزودی برخواهد گشت اما تا هنوز به دلایل گوناگون این حادثه به وقوع نپیوسته‌ است.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات کنندگان
هواداران دوستم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است