سران جنبش روشنایی فقط عقده گشایی می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152830 منبع: پرینت

نقدهایی که به آدرس سران جنبش روشنایی ارایه می گردد بیش از اینکه نقد باشد عقده گشایی است!

بعد از اینکه در حدود صد نفر کشته و پانصد نفر زخمی در میدان دهمزنگ از جانب شوونیزم و فاشیزم در اتحاد با تروریزم بالای اعضای جنبش روشنایی به وقوع پیوست از همان ابتدا انگشت اتهام و انتقاد به سوی رهبران جنبش روشنایی آغاز گردید بجای اینکه عامل اصلی حادثه را که فاشیزم و تروریزم است نشانه بگیرند قربانی فاشیزم و تروریزم را نشانه گرفتند.

واضح است که در اوایل شورای امنیت ملی و امنیت ملی در بدل پول و تطمیع افراد عده‌ای را از درون جنبش روشنایی از سطح اعضای رهبری آن گرفته تا افراد عادی آن استخدام نمودند و موفقانه پروژه استخباراتی را در درون جنبش روشنایی به پیش بردند.

از آنجاییکه جنبش روشنایی خروش هزاران نفر انسان های خسته از تبعیض سیستماتیک بود به راه خود با وجود کمبودی ها ادامه دادند باز هم از تخریب به نام انتقاد در امان نماندند، انتقاد به معنای یادآوری کمبودی ها و نشان دادن راه های بهتر برای خروج از کمبودها است اما تهمت زدن، نقش خود را برجسته کردن، تهدید کردن و همه را مطیع ذهن خود خواستن چیزی بیشتر از عقده گشایی نیست که افراد بخاطر مطرح شدن کاذب در جامعه انجام می دهند.

متاسفانه اکنون در میان هزاره ها رسم شده است که هر که می خواهد این و یا آن شخص باید مطابق ذهن و فکر آن شخص عمل کند در غیر آن اگر چنین نشد باید هر که باشد حساب ده به پیشگاه این شخص باشد جالب در اینجا است که اکنون هر که خود را عضو جنبش روشنایی می گیرد و یا نمی گیرد کدام کمک به جنبش روشنایی کرده است و یا نکرده است بسیار ساده خود را مستحق آن می‌ داند که تمام اعضای رهبری جنبش روشنایی را مسوول و حساب ده پیش خود بداند.

از جانب دیگر ناهمگونی اعضای شورای جنبش روشنایی و عدم کارکرد شفاف آنها در قبال مسایل گوناگون باعث آن گردیده است که گاه و بی گاه از هرگوشه ای صداهایی بلند گردد بنابراین لازم می بینم که یادآور شوم که شورای جنبش روشنایی باید موضع خود را به صورت مشخص در قبال قضایای کشور و مسایل مربوط به خود جنبش روشنایی واضح و اطلاع رسانی کنند و اگر توانمندی ادامه مبارزه را ندارند به ناتوانی خود صادقانه اعتراف نمایند و از پیش پای مردم کنار بروند چون در دنیای سیاست سردرگمی‌ به معنای اضمحلال است.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش روشنایی
عقده گشایی
نظرات بینندگان:

>>>   حسین علی! جنبش روشنایی از همان روز روشن شدنش ګل شده! ازو امید نداشته باش! غمته بخو بر دیګران نناز! هزارستانتان مبارک!!!

>>>   Ali Sajadi
سر صداها در باره شناسنامه هاي اوغاني خاموش شد معلوم ميشه اگر غني حتا هويت غلزائي را هم بر شناسنامه هاي ما چسپ بزند ميتواند. وما در مقابل اعاده حق معنوي خويش ضعيف هستيم ،
اي ملت !
به پا خيزيد كه هويت ملي و سياسي ما در خطر است چرا مانند دريائي چمچه مست هستيديكبار تغيان ميكنيد و زودا زود مانند نرم آب بروي دريا ميشويد ؟ اين كار يك دست آورد بزرگ سياسي به اشرف غني فاشيست و قبيله اوغان در جامعه بين الملل محسوب خواهد شد آنوقت ادعاهاي دروغين جعلي قبيله كه سالهاي متمادي از آن امتياز سياسي ميگرفتند ، نزد جامعه جهاني يك روي كرد واقعي سياسي محسوب خواهد شد .
اگر خاموش بمانيد حق تلفي و شايد هم تمام ما را از كشور بيرون خواهد كرد ، و قدرت تا پنج صد سال ديگر تمديد خواهد شد .
چطور با هويت كثيف افغان كه سرپا جعلي و يك هويت تحميل شده خارجي ها است را ما قبول كنيم از اين كرده مرگ براي ما بهتراست .
ناگفته نبايد گذاشت آمار كه در زير نگاشته شده درست نيست ، پشتونها جمعيت شان از بيست در صد بالا نيست طبق آمار ١٣٨٦ (مؤسسات مستقل خارجي غير سياسي )كه خودم هم يكي از كارمندانش درآنزمان بودم
سجادي

>>>   جنبش عدالت خواه روشنایی را فاشیستهای ارگ نشین توسط انتحار و انفجار برای یک مدت توقف دادند. اما داعیشیان ارگ نشین باید بدانند که جنبش روشنای و جنبش رستاخیز این راه را تا نابودی کامل فاشیستان ارگ نشین و دست نشانده های خارجی ادامه خواهد داد.

>>>   جنبش عدالت خواه روشنایی مردمان مومن و زحمت کش هستند که‌یکعده رفقای مومن ومظلوم شان در اثر توطئه خائنانه درون حکومتی افغانستان بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند روح همه شان باشد.هدف جنبش عدالت خواهان روشنایی مبارزه صلح آمیز و مدنی در افغانستان رهبری میکرد و حالا هم همین هدف را دنبال میکند اما متاسفانه انواع خطرات در شهر های کلان جلو این مبارزه صلح آمیز و مدنی را گرفته است ممکن بعضی حلقات خایین ماجراجوی داخلی حکومت و ستون پنجم داخلی برای خنثی کردن چنین تظاهرات صلح آمیز را غیر ممکن وخطر ناک میسازد.چنین ماجراجویان بدانند که قرن ۲۱ قرن ترقی وصلح در تمامی جهان میباشد وهر ماجرا جویی را درین زمینه توسط افراد وطن دوست ومومن به موقع خنثی میسازد.این کوردلان کثیف و ماجراجو که ازرشد،ترقی و وحدت ملی و عدالت اجتماعی افغانستان جلو گیری میکنند بدانند که زمان و تاریخ به عقب برمیگردد به یاری خداوند متعال تمامی بدنیتان و بدخواهان محکوم به شکست هستند.دراخر از تمامی نیروهای عدالت خواهی افغانستان و رهبران جنبش عدالت خواهی روشنایی ممنونم واز خداوند متعال موفقیت شانرا برای رشد و ترقی وصلح دائمی خواهانم .
والسلام من التبع الهدی.ع.ناصری از استرالیا

>>>   جنبش روشنائی ، هزارستان واه واه بیشرمی هم اندازه دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است