نیکلسون: سخنانم در مورد صلح تحریف شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152808 منبع: پرینت

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، گزارش‌ های مبنی بر امکان‌ گفتگوهای مستقیم آمریکا با گروه طالبان به نقل از جنرال جان نیکلسون فرمانده ناتو در کشور را رد کرده‌ است.

فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان گفته‌ است که از سخنان وی تعبییر غلط صورت گرفته و تاکید کرده است که او فقط در سفرش به قندهار سخنان وزیر خارجه آمریکا را منتقل کرده‌ است.

خامه نوشت، نیکلسون می‌گوید: آمریکا جایگزین مردم و یا دولت افغانستان نمی باشد. سخنانم مبنی بر تایید نظر پمپیو که گفته بود گفتگوهای صلح شامل بحث نیروهای بین المللی خواهد بود و آمریکا آماده است که با طالبان و دولت افغانستان و مردم این کشور برای تحکیم صلح دوامدار همکاری کند تحریف شده است.

این اظهارات بلندپایه‌ترین نظامی ناتو در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی گزارش‌ هایی به نشر رسید که گویا وی گفته‌ است که آمریکا برای مذاکرات مستقیم با گروه طالبان آماده‌ است. آمریکا قبل از این بارها مذاکرات با گروه طالبان را رد کرده‌ و گفت که طالبان باید با دولت افغانستان که یک حکومت مستقل می‌ باشد گفتگو نمایند.

روزنامه نیویارک تایمز اما در گزارشی نگاشته بود که اداره دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دیپلماتانش دستور داده تا در جستجوی راه‌ هایی باشند که منجر به گفتگو مستقیم با طالبان گردد در گزارش همچنان گفته شده بود که آمریکا می‌ خواهد که هرچه زودتر بن بست جنگ افغانستان شکسته شود و در این بخش همکاری لازم را نماید.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات
طالبان
آمریکا
نیکلسون
نظرات بینندگان:

>>>   اگر امریکائی ها بخواهند با طالبان مزاکره نماید انشالله نتیجه خواهد داد
ننگرهاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است