مامور استخباراتی آمریکایی، وزیر مالیه افغانستان شد
همایون قیومی که از چهره های به شدت متعصب در تیم غنی است، اینبار به عنوان وزیر مالیه معرفی می شود تا بیشتر از گذشته تمامی گردش های مالی و توسعه فساد اقتصادی و غارتگری ها در کنترول آمریکایی ها قرار بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۷/۴/۲۷ کد خبر: 152798 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) همایون قیومی مشاور ارشد اشرف غنی در امور زیر بناها و از چهره‌های جنجالی و پر تنش و از جمله قبیله گرایان متعصب، به عنوان وزیر مالیه در حکومت وحدت ملی منصوب شد.

وی از آن جهت مورد اعتماد اشرف غنی است که از جانب آمریکایی ها تایید شده و در گذشته وظیفه داشت که نگذارد هیچ کار زیربنایی و دراز مدت در کشور شکل بگیرد و چنانچه کشوری یا جریانی و یا افرادی چنین برنامه هایی داشتند، وی مانع آنان شود تا مبادا با شکل گیری پروژه های زیر بنایی موقعیت آمریکایی ها به خطر بیفتد.

اکلیل حکیمی که به دلیل گذراندن دوره های ویژه از جانب سنای آمریکا به آن کشور فراخوانده شده بود، دوهفته قبل از وزارت مالیه استعفا داد و با وجود گزارش های متعدد مبنی بر خلافکاری های مالی و توسعه فساد پولی در این وزارت، کسی مانع اش نشد و به آمریکا رفت و موضوع ده درصد مالیات از کریدیدت های موبایلی را که از مردم می گرفت همچنان در هاله ای از ابهام باقی گذاشت.

همایون قیومی که از چهره های به شدت متعصب در تیم غنی است، اینبار به عنوان وزیر مالیه معرفی می شود تا بیشتر از گذشته تمامی گردش های مالی و توسعه فساد اقتصادی و غارتگری ها در کنترول آمریکایی ها قرار بگیرد.

همایون قیومی گذشته خوبی در میان دیگر اقوام ندارد، اقوام مختلف در کشور حتی تعداد کثیری از قوم پشتون اذعان دارند که این فرد علاوه بر اینکه تابعیت آمریکایی دارد، از جمله دست نشاندگان رسمی آمریکا در ارگ است، تا جایی که تمامی وزارت های سکتوری و اقتصادی را در طول دوران مشاوریت اشرف غنی، کنترول و مدیریت کرده است.

علی احمد عثمانی وزیر پیشین انرژی و آب که چندی پیش از سوی غنی برکنار شد، رسما به دخالت های قیومی در این وزارت اشاره کرده و این فرد را از جله حلقه خبیثه فساد و دخالت در کار وزرا معرفی کرده است.

وظیفه اصلی قیومی در طول دوران مشاوریت اش در ارگ، کنترول وزارت های زیربنایی اقتصادی مانند وزارت معدن، وزارت انرژی و آب، وزارت زراعت و ... بوده است و تلاش داشته تا در این وزارتخانه ها کسانی گماشته شوند که توانایی محاسبه و کارکردن را نداشته و تمامی امور را به وی بسپرند تا این فرد نیز زمینه غارت بیشتر کشور را برای آمریکایی ها فراهم آورد.

قیومی که در دانشگاه آمریکایی بیروت تحصیل کرده است در کالیفورنیای آمریکا سکونت داشت و مدت 28 سال رسما از طرف سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) وظیفه رسیدگی به امور فنی در چندین دانشگاه آمریکایی را برعهد داشته است.
قیومی بین سالهای 2000 الی 2003 بحیث بازپرس ارشد در مالکوم بالدریج آمریکا وظیفه انجام داده است. همچنان از سال 1997 الی 2000 بحیث ممتحن ارشد در بورد رؤسا و ریاستcybersecurity شورای مشاورت اکادمیک وزارت داخله آمریکا وظیفه انجام داده است.

وی سه سال پیش در چنین روزهایی وارد کابل شد و رسما از سوی آمریکایی ها به سمت مشاور اشرف غنی در امور زیربناها منصوب گردید.

کد (4)
بازخوانی مقاله درباره همایون قیومی از ۱۳۹۴/۴/۲۴ منتشره در سایت شبکه اطلاع رسانی (http://afghanpaper.com/nbody.php?id=99076) توصیه می شود.


مامور استخباراتی آمریکا

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایون قیومی
وزیر مالیه
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   نه تنها همایون قیومی نماینده امریکا در امور مالی افغانستان است بلکه از ریسجمهور شروع الی وکیلهای پارلمان و وغیره چوکیهای بلندیکه در ارگانهای دولت قرار دارد زیر تسلط امریکاییهاست
فقط مردم وملت بشکل خفه شدگی قرار دارند اگر قیام کنند انتحاری از بین میبریشان اگر سر بلند کنند اختطاف وترور میشوند
شما میگویید گلبدین یک فرد عادیست ؟
نه گلبدین هم نماینده امریکاست هر فردیکه در افغانستان درامن است، وابسته به یک کشور غربی ویا بیرونی است
والسلام

>>>   قیومی، فحش گوی قهار و عصبیت سالاری بی بندوبار است. در استعمال کلمات رکیک و بغایت شرم آور ( به هنگامی که تب عصبیت زود رس به جانش می افتد) دست چتی گویان سلف و خلف خود را از عقب بسته است و دراهانت سرایی دهانش کف می کند. وزیران کابینه در نظر قیومی چیزی بیشتر از مجموعه مارمولک های حرف شنو نیستند. قیومی، عامل فشار اصلی تحریم مناطق مرکزی از داشتن تاسیسات انرژی برق بود.

>>>   هم صنفی دکترغنی و شریک رولا غنی به وزارت مالیه دست یافت.
یافته های گزارشنامه افغانستان
محمد همایون قیومی به گنج وزارت مالیه دست یافت. او از مخالفان درجه یک اکلیل حکیمی، تا عمق استخوان، متعصب و کج مدار و از نزدیکان خاصه دکترغنی و دراصل مستحق بازنشسته گی است.
قیومی از دیسانتی های ردۀ اول اداری است که هماره در ارگ مستقر بوده است. موجب اصلی تنش و برخورد بین اکلیل و قیومی، بر سر پول بود. او در جلسات خصوصی، به کنایه، وزارت مالیه را Holly Minister لقب داده بود که در موجودیت اکلیل حکیمی، کسی را یارای آن نبود که در امورات وزارت چیزی بگوید. نامبرده، شریک نهاد های غارتگر بین المللی و در پروژه سازی و خروج سرمایه ها از افغانستان، سخت آزموده؛ و همچنان یاور ومددکار خصوصی رولا غنی در مدیریت پول به شمار می رود.
با انتصاب قیومی به وزارت مالیه، این گروه، ظاهراً انحصار رهبری چرخۀ پول های کمک جهانی را کاملاً در دست خود گرفته اند. ازین قرار، حوادث مهمی از حیف و میل وچور سرمایه های ته ماندۀ ملی در پیش رو خواهد بود.

>>>   ما این عمل اشرف غنی را سخت تقبیح میکنیم و میخواهیم هرچه زودتر قیصاری را از بند آزاد کند و در عوض همایون قیومی، قیصاری را وزیر مالیه مقرر کند.

>>>   قیومی از افراد است که می‌توان بالایش حساب کرد و آدم کار کن و وطن پرست است از این یک دزد و راهزن وبیسواد وزیر نشد بعضی افراد خود فروخته حالا به تبلیغات منفی شروع نموده است زنده باد ملت یک پارچه افغانستان مرگ به دشمنان و بیگانه گان

>>>   خدا یا خیر بیار این یهودی اگر وزیر مالیه شود وطن را به اسرایل میفروشد.
علامه سید علی

>>>   Najib Salam
خطاب به نخبگان اقوام غير افغان ( پشتون)؛
تمام شواهد معتبر تاريخى به صراحت تائيد مى كند ، كه استعمار انگليس سرزمين خراسان شرقى را افغانستان نام گذاشت و تمام سرحداتش را خود معين و مشخص كرد، هيچ كسى اگر يك كتاب تاريخ را هم خوانده باشد نمى تواند از اين اصل انكار كند . تا زمان شاه عبدالرحمن در هيچ سند تاريخى سر زمين كنونى ، افغانستان نام ندارد و همه يى حاكمان يا بنام شاه خراسان خود را ناميده اند و يا بنام حاكمان محلات ياد شده اند . از احمد شاه ابدالى تا زمان عبدالرحمن همه شاهان خراسان ياد مى شوند و اين سرزمين نامى ديگرى نداشته است .
يعنى سرزمين خراسان را انگليس ها افغانستان نامگذارى وسرحداتش را معين و مشخص كرده اند و مردم خراسان هيچ نقشى در اين جفاى تاريخى نداشته اند ، آغاز فاجعه از همين نامگذارى استعمارى آغاز مى شود كه قوم بر گزيده انگليس صاحب نام كشور و قدرت و حاكميت شدند .
هركى در هر سطحى و در هر موقفى كه از اين اصل انكار كند يا سواد ندارد و تاريخ نمى فهمد و يا اينكه فهميده نامگذارى استعمارى را پذيرفته است . هويت اين سرزمين به حكم تاريخ خراسانى است و تمام اقوام در خراسان با هم به دور از تفوق طلبى قرن ها زيست كرده اند . بازگشت به اين تمدن و اين هويت مارا در مسير درست هدايت خواهد كرد

>>>   محمد همایون قیومی به گنج وزارت مالیه دست یافت. او از مخالفان درجه یک اکلیل حکیمی، تا عمق استخوان، متعصب و کج مدار و از نزدیکان خاصه دکترغنی و دراصل مستحق بازنشسته گی است.

قیومی از دیسانتی های ردۀ اول اداری است که هماره در ارگ مستقر بوده است. موجب اصلی تنش و برخورد بین اکلیل و قیومی، بر سر پول بود. او در جلسات خصوصی، به کنایه، وزارت مالیه را Holly Minister لقب داده بود که در موجودیت اکلیل حکیمی، کسی را یارای آن نبود که در امورات وزارت چیزی بگوید. نامبرده، شریک نهاد های غارتگر بین المللی و در پروژه سازی و خروج سرمایه ها از افغانستان، سخت آزموده؛ و همچنان یاور ومددکار خصوصی رولا غنی در مدیریت پول به شمار می رود.

با انتصاب قیومی به وزارت مالیه، این گروه، ظاهراً انحصار رهبری چرخۀ پول های کمک جهانی را کاملاً در دست خود گرفته اند. ازین قرار، حوادث مهمی از حیف و میل وچور سرمایه های ته ماندۀ ملی در پیش رو خواهد بود.

گذشته ازین، قیومی، فحش گوی قهار و عصبیت سالاری بی بندوبار است. در استعمال کلمات رکیک و بغایت شرم آور ( به هنگامی که تب عصبیت زود رس به جانش می افتد) دست چتی گویان سلف و خلف خود را از عقب بسته است و دراهانت سرایی دهانش کف می کند. وزیران کابینه در نظر قیومی چیزی بیشتر از مجموعه مارمولک های حرف شنو نیستند. قیومی، عامل فشار اصلی تحریم مناطق مرکزی از داشتن تاسیسات انرژی برق بود.

Razaq Mamoon

>>>   شخص دانشمند ، پرکار - ضد قارون های تنظیمی درافغانستان - اګرموصوف دراوایل حکومت کرزی ( ام الفسادمجاهلین ) مقرر میشد خمندوک های تنظیمی هرګز خون مردم بیچاره ی مارا مکیده نمیتوانستند

>>>   Juyan Khurasani
حلقه فساد و تروریستی ارگ!

همه از مقدار دزدی فاروق وردک از بودجه وزارت معارف خبر داریم. این دزدی ها توسط سیگار نیز مستند شد. همه می دانیم که فاروق وردک فعلا یکی از مشاورین و نزدیکان غنی است.

همه از ماجرای کابل بانک اطلاع داریم. خبر داریم که چطوری رییس بانک در زندان است ولی کسانی که پول را دزدیده بودند آزادانه به دنبال تجارت و سیاست خویش هستند.

از فروش زمین کابل به قیمت نرخ کتان و کچالو به شرکت الکوزی که در کمپاین انتخاباتی غنی حدود پنجاه میلیون دالر کمک کرده بود نیز همه اطلاع داریم.

از نا معلوم بودن مالیات کریدیت کارت های شرکت های مخابراتی نیز اطلاع داریم و این که چگونه متهم اصلی که یکی از مهره های اصلی حلقه مافیایی حکومت بود فرار کرده و وزیر بی گناهی را به خاطر نشان دادن مبارزه با فساد برای کمک کنندگان خارجی محاکمه می کنند.

شاید کمتر خبر داشته باشیم که اکلیل حکیمی وزیر مالیه سابق، تحت فشار خارجی ها و این که مقدار فسادش از استانه تحمل گذشته بود، مجبور به استعفا شد. غنی در مقابل این فشار مقداری مقاومت کرد ولی با نزدیک شدن اجلاس سران ناتو میخواست مقداری آبرو داری کند.
حالا نیز مهره دیگری از همین حلقه مافیایی سرپرست وزارت مالیه شده است. شخصی که تا حالا شمشیر مشاور تخنیکی را در دست داشت و آن را با خون جوانان ما در دهمزنگ رنگین کرده بود. حالا همین مشاور تخنیکی، سرپرست وزیر مالیه شده است که از آن هیچ نمی داند، اما در غارت و چپاول با حلقه خبیثه ارگ همکاری میکند.

در نگاه خیلی ساده، ما احساس می کنیم که حساب فاروق وردک از کرزی و غنی و دیگران جدا است و ایشان تنها همه آن مبالغ را در حساب شخصی خویش جمع کرده است. همین طور نگاه ما به برادر کرزی و شرکت الکوزی و اکلیل حکیمی بیشتر این گونه است که آنها به طور شخصی و با تفکر و ابتکار شخصی دزدی کرده اند.
در صورتی که واقعیت این است که همه آنها عضو یک شبکه مافیایی هستند و همدیگر را کمک می کنند که دزدی کنند و پول ها را نیز شریک و تقسیم کنند. مثلا ممکن تصور شود که از حساب مالیه کریدت شرکت های مخابراتی که توسط وزارت مالیه دزید شده است، غنی و اتمر و استانکزی و اکلیل حکیمی و دیگر اعضای این حلقه فاشیستی بی خبرند، یا همکار نیستند. ولی واقعیت این است که آنها با هم همکاری می کنند و پالیسی و قانون را با صلاحیت های قانونی که دارند تغییر می دهند و قانون شکنی را مخفی می کنند تا بتوانند بیشتر بدزدند.

همین حلقه هست که وقتی قدرت و موقعیت شان در خطر افتاد، اختلافات زبانی، قومی و منطقه ای را دامن می زنند تا بتوانند خود را در پشت گرد و خاک های برخاسته پنهان کنند. همین حلقه هست که از نام داعش و طالب برای پوشش اعمال تروریستی خویش نیز استفاده میکنند.

متن با کمی اصلاحات و تغییرات از "استاد امینی".
دکتر مصطفی امید

>>>   بسیارخوب کارشد

>>>   همیشه درمورد هر شخص که به فکر تان جور نیاید تبصره بد نکنید و مشکوک نباشید.تحصیل در پوهنتون ویا دانشگاه آمریکاییها ویا مهاجرت در آمریکا باعث آن نمیشود که فلان شخص برای چه وظیفه خطرناک در کجا کارمیکند؟ تبصره افغان پیپر هم پیام پیامبر اسلام نیست بلکه تبصره فلان شخص ساده لوح و یا عالم ودانشمند درباره کدام افکار سیاسی ویا فلان شخص دیگر است.
امروز تضاد های فکری وسیاسی خصوصا قومی زبانی منطقوی باعث شده که غیر خودی هارا متهم به انواع اتهامات نماییم وخود را فرشته پاک ومنزه بسازیم .آنانیکه چند سال قبل در یک مفکوره سیاسی باهم یکجا در سنگر مبارزه میکردند امروز بر همدیگر حمله زبانی وسیاسی میکنند وانواع تهمت هارا بر همدیگر وارد میسازند که انسان از خواندن مضامین انتقادی وسیاسی شان تعجب میکند چون خودم با این عمر شصت و سه ساله درجریان بعضی مصاحبه ها و مقالات سیاسی سیاستمداران زیادی بوده ام و حالا نیز انصاف و عدالت را ازدست نمی دهم.واضح است که در افغانستان در حالات سیاسی و اقتصادی فعلی آمریکاییها و نیروی نظامی آنها بیشتر بالای تحصیل کردگان ایالت متحده امریکا اعتماد کامل دارد و سعی دارد که فارغان آمریکا در مقامات مهم دولتی گماشته شوند.درزمان حکومت خلق وپرچم وفارغان شوروی نیز در مقامات بالای دولتی کارمیکند چون بیشتر قدرت دولتی به دست شوروی ها بودند وشوروی ها هم به فارغان شوروی اعتماد زیاد داشتند که من از نزدیک شاهد رفتار و کردار شوروی ها بودم.بهرصورت همیشه عدالت و انصاف را درقضاوت تان درنظر داشته باشید وبه شخصیت ولیاقت دیگران مشکوک ونیت بد نداشته باشید درهرکار مثبت نگر باشید تا با این افکار تان به شخصیت ولیاقت تان افزوده شود.
نظرات افغان پیپر همیشه درست و صحیح نیست بلکه اکثرا سیاسی و حتی ماجراجویانه هم است که واقعا از اهمیت افغان پیپر کاسته است من درحدود پنزده سال است که مشتری و خواننده افغان پیپر هستم عنقریب از مضامین ماجراجویی های شان دلچسپی خود را ازدست بدهم.
والسلام من التبع الهدی.ع.ناصری از آسترالیا

>>>   موصوف رامیشناسم، یک شخص وطنپرست، دانا، تحصیل کرده، پدر کرده و اصل، برایش موفقیت آرزو میکنم، یک چیزی واضح است که همایون قیومی خار چشم دزدان، رشوت خوران، عناصر شروفساد مجاهدین نام نهاد بیسوادان تنظیمی میباشد، حالا این عناصر خائن ومنفور تبلیغات منفی میکنند، از شما مجاهدین راه جور وچپاول کرده آقای قیومی میلیون بار خوب است، بگزارید افغانهای باسواد تحصیل کرده و وطندوست دراین وطن کار کنند، ازشما مجاهدین نام نهاد خو چیزی جور نشد و نخواهد شد. بااحترام داکتر صدیق الله نجرابی

>>>   نجیب سلام!
اقوام غیر پشتون باید بداند که بر این خاک ۱۰۰۰ سال قبل و ازبیکهای مغولی حکومت کرده و متباقی حکومت را پشتون کرده است و کمی هم پارسیان! هوشدارید بازی نته!

>>>   Ali Sajadi
سر صداها در باره شناسنامه هاي اوغاني خاموش شد معلوم ميشه اگر غني حتا هويت غلزائي را هم بر شناسنامه هاي ما چسپ بزند ميتواند. وما در مقابل اعاده حق معنوي خويش ضعيف هستيم ،
اي ملت !
به پا خيزيد كه هويت ملي و سياسي ما در خطر است چرا مانند دريائي چمچه مست هستيديكبار تغيان ميكنيد و زودا زود مانند نرم آب بروي دريا ميشويد ؟ اين كار يك دست آورد بزرگ سياسي به اشرف غني فاشيست و قبيله اوغان در جامعه بين الملل محسوب خواهد شد آنوقت ادعاهاي دروغين جعلي قبيله كه سالهاي متمادي از آن امتياز سياسي ميگرفتند ، نزد جامعه جهاني يك روي كرد واقعي سياسي محسوب خواهد شد .
اگر خاموش بمانيد حق تلفي و شايد هم تمام ما را از كشور بيرون خواهد كرد ، و قدرت تا پنج صد سال ديگر تمديد خواهد شد .
چطور با هويت كثيف افغان كه سرپا جعلي و يك هويت تحميل شده خارجي ها است را ما قبول كنيم از اين كرده مرگ براي ما بهتراست .
ناگفته نبايد گذاشت آمار كه در زير نگاشته شده درست نيست ، پشتونها جمعيت شان از بيست در صد بالا نيست طبق آمار ١٣٨٦ (مؤسسات مستقل خارجي غير سياسي )كه خودم هم يكي از كارمندانش درآنزمان بودم
سجادي

>>>   قبیله همه جا را به گند کشیدن، هرجای که "زی و خیل" را مامور کنید، از این بیشتر نمیشود توقع کرد،

>>>   Seddiq
آمریکا و اسرائیل و انگلیس از پشتون ها هرگز تیر نمی شوند.....چرا که پشتونها .....های وفادار و بهترین وطن فروش هستند....غنی و کرزی و یون و احدی کاملا دل شان جمع است.....که آمریکا و اسرائیل و انگلیس از پشتونها صد در صد پشتیبانی میکنند...به همان خاطر پشتون ها زور میگویند سر اقوام دیگر کشور....دیگر اقوام باید از روسیه و چین و ایران کمک بخواهند در غیر آن از تظاهرات هیچ چیزی را به دست آورده نمی توانند...با دشمن باید از نوک میل سلاح گپ زد....نه تظاهرات و اعتراضات مردمی. ....پشتون ها به هیچ صورت تسلیم تظاهرات و اعتراضات نمی شوند زیرا دل شان سر آمریکا و اسرائیل و انگلیس جمع هستند....مگر غنی به ولی مسعود نگفته بود که ما شما را به زور قوم و به زور سلاح و به زور آمریکا و اسرائیل و انگلیس از کشور اخراج تان میکنم.....این گپ غنی کدام ساده نیست......دل غنی به تمام معنا سر آمریکا و اسرائیل و انگلیس پر است.....به یاد داشته باشید غنی به هیچ چیز تمکین نمی کند.....تنها زور است که غنی و کرزی و یون و احدی و در کل کل پشتونهای وطن فروش را شکست میدهد..........عطا لوده را آمریکا و اسرائیل و انگلیس صد در صد بازی میدهد....مارشال بوده را چطور آمریکا بازی داد....حتی آمریکا مارشال لوده را بادی گارد کرزی ساخت و غنی مارشال لوده را زهر داد....حالا پسر لوده مارشال لوده لنگی کرزی را در سر دارد....مثل پدر اش بادی گارد استانکزی وطن فروش شده. .....عطا لوده را هم چند وقت بعد آمریکا کون اش را لچ میکند.....فقط منتظر زمان باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است