آيا افغانستان تجزيه مي شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۷/۴/۲۶ کد خبر: 152794 منبع: پرینت

بي عدالتي ها بالا رفته، قوم گرايي افزايش يافته است، بي اعتمادي به نظام موج مي زند جامعه به دو دسته پشتون و غير پشتون تقسم شده است باز هردو دسته با زير مجموعه اي از گروه ها تقسيم شده اند.
همه در ذهن شان مرز جدايي را كشيدند اما همچنان چيزي كه هيچ كي دوست ندارد تجزيه كشور است...

نقش استعمار در تفرقه اندازي!
استعمار گران مي خواهند مردم مارا تكه تكه كنند بخاطر همين از يك اقليت در انتخابات ها و... حمايت كردند و يك ديوانه را متفكر ساختند لجام كشور را در دستش دادند تا مي تواند به جدايي ها دامن بزند.

هر گوشه كشور معترض وجود دارد، در اين شعله هاي آتش خشم همه به فكر انتقام هستند! هيچكسي همديگر را نمي تواند تحمل كند، كاسه صبر همه از نام افغانستان لبريز شده است، همه چاقو تيز كرده اند تا افغانستان را تقسيم كنند، عده اي حتي به عواقب آن فكر نمي كنند! اما با وجود تمام نفرت ها و كينه ها در ميان افغانها غير افغانها يك چيز مشترك باقي مانده است! هيچ كس دوست ندارد در اين درياي طوفاني با چاقوي تيز شده خود اين كشتي مشترك را تجزيه كند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
تجزیه
نظرات بینندگان:

>>>   نقش استعمار نیست اتفقا نق خود پشتونیست هاست که با زیاده خواهی و تمامیت طلبی حقوق سایر مردم خراسان زمین مخصوصا در ولایات شمالی را پایمال میکند اتحاد اقوام غیر اوغان این بت قبیله پرستی را خواهد شکست صبر داشته باشید جنایت بی پاسخ نمیماند

>>>   مخاطب خاص
من تاجیکم . برای تاجیکان می نویسم . به خاطر تاجیکان میتپم. تاجیک میگویم ، تاجیک میگویم، تاجیک میگویم. از این کارم اگر رنج میبری ، ببر، اگر میمیری، بمیر.
تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   تجزیه وطن عزیزما بطوری مطلق در ذهن و فکر چند تابنام روشنفکران فروخته شده وجوددارد و خطور میکند اما مردم عادی افغانستان با هم برادرند وهمه در بدست آوردن لقمه نان از راه حلال مصروف است وبس.

>>>   هرگز تجزیه نمیشود آهسته وبمرور مشکلات حل میشود همه اقوام درباهم بودن خوش هستند جز چند پاشیست تاجک واوغو وپاکستانی !

>>>   نیکلسون در بیانیه ای گفت که اظهاراتش اشتباه تعبیر شده و او فقط مواضع مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا را منعکس کرده است که در ماه جون گفته بود امریکا آماده “حمایت، تسهیل و مشارکت” در مذاکرات نهایی صلح است.
نیکلسون در بیانیه ای که ماموریت ناتو در افغانستان منتشر کرد نوشت: “ایالات متحده جایگزینی برای مردم افغانستان یا دولت افغانستان نیست.

>>>   ياري گل جان اگه ميشه زودتري بشه كه ازوم دست تو بي غم شويم ديوانه كردي مار تو ديگه چيرغم مخلوقي بودي روزي نيه كه تو يك بولري بيرون نكني ايشتو ادم بي غم باشي بودي تو ازوم بودن تو در كنار ما نبودن تو و همقطاران بهتر است مرغ كم گوشي كم در فكر تجزيه اي وطن باشيد تا خير خود خور ببينيم باي باي .
لالا هراتي

>>>   أمير بچيم دوري و دوستي بخير بري .جاغوري

>>>   بچه كاكا برو بخير بري خًوش باشي توره راهي ماره راهي .
پرواني

>>>   اغا ګل امیری
اګر سوال استعمار و استعمارزده ګی باشند
در حا فظه تاریخ ثثبت است کا اولین بار سر سپردګان استعمار
مارشال فهیم هفتاد ملیون دالر
اقایان دبل عبدالله و یونس قانونی هر یک سی ملیون دالر از سی ای یې اخذ وکشور و مردم رافروختند
جوانان رزمنده پنجشیری در رول. سربازان پيش اهنګ سی ای یې در عملیات
انا کوندا در پکتیا جنګیدند
ان وقت هیچ خبری نبود که امریکا را استعمار یا ازادی بخش بود

>>>   آدم احساساتی کم عقل - چیزی که درخود میبینی و دیګرا نرا هم همانطور تصور میکنی - درحالیکه همه چیزها درست میشود وحکومت دوسره هی دار د براه مستقیم عیار می شود

>>>   اگر همین رهبران ازبک ، تاجک و هزاره باشند افغانستان به هیچ وجه تجزیه نخواهد شد فقط یک مقام تشریفاتی بی صلاحیت میتواند معادله را تغیر دهد.
دیدم در مقابل چشمان رهبران بی غیرت تاجک، هزاره و ازبک ، کوچی زی با کمال بیشرمی گفت که گوینده یک زبان در زندان هاست و جنگ و تلفات فقط در جنوب است.
دیدم که چطور تروریست های یک قوم را از زندان رها کرده و جنگ را در شمال کشور نقل داد .کجاست رهبران مفت خور که صدای خود را بلند و مقاومت کند .به همین لحاظ هم افغانستان تجزیه نخواهد شد هر آنچه غرب و پاکستان بخواهد ذریعه کوچی زی انجام خواهد داد تا پلان های شان عملی شود .

>>>   رئیس جمهور باید از کـد 91 مقدار 322 ملیون افغانی دیگر برای گلبیدین بدهد تا رام شود درغیر آن برای شمغا درد سر ساز میشود،
اگر با پول افغانی نشد برای سی آی ای بگوئید چند ملیون دالربدهد قسمیکه در زمان کرزی صاحب میدادند اگر شد خوب اگر نشد دوا .رگ خواب گلو کلدار است ! تبادله کنید وتقدیمش کنید صد پیصد موثر است !

>>>   عمر راوی
برای مردم شریف پروان و برای همه تاجیکان خراسان تسلیت میگویم.
چند سال است مینویسم که ارتش ملی اوغانستان کشتارگاه جوانان تاجیک است. قصدی، از روی پلان و نقشه ، دسته دسته در دام ها و کمین های ساختگی دولتی - طالبی به کام مرگ میروند جوانان ما. این غمنامه هنوز پایان ندارد. هیچ چاره گر و فریاد رسی هم نیست که نیست .

>>>   Abdul Hai Khurasani
آقای حکمتیار، ما بی هویت هستیم که به تاریخ اسلام با تمدن خراسان هویت بخشیدیم یا تو بی هویت هستی که تمام تاریخ و هویت جعلی ات را مدیون امپراطوری تزاری روسیه و امپراطوری بریتانیا هستی ؟
ما بی هویت هستیم که ریشه فرهنگ و تمدن وهوبت مان از سپیده دم تاریخ اسطوره و مکتوب تا این دم در سپهر پنهاور مراکز علم و دانش می درخشد یا تو که تمام طول و عرض هویت جعلی ات را روانشاد عبدالحی حبیبی خداوند پته خزانه خلق کرده است؟
از عصبانیت حضرتعالی از نهضت احیاء مقدس خراسان فهمیده می شود که حق و عدالت در این خروش بی امان ورستاخیز عظیم متجلی و متبلور است.
اینکه می بینم یک رهبر بازمانده و مستأصل فراماسونری انجمن پیشاور از نهضت خراسان اینگونه عصبانی است که فحش می دهد،ثابت کنندهٔ این حقیقت می باشد که برای نخستین بار بعد از تأسیس افغانستان ( از عصر امیر عبدالرحمن خان ) ابتکار عمل را گفتمان خراسان از گفتمان افغانسیم ربوده است و مدعیان تاریخ جعلی در مقام دفاع برآمده اند.
آقای حکمتیار
نهضت احیاء خراسان مانند فاشیسم افغانی یک نهضت قومی نیست،بلکه یک نهضت تمدنی است و برای بازگشت به خویش و هویت اصیل خویش آغاز گردیده و حتی به شما نیز هویت می بخشد و حضرتعالی را از هویت جعلی به هویت تمدنی فرامی خواند.
یادداشت
لینک سخنرانی حکمتیار در کامنت نخست بعد از دقیقه ۳۵ را مشاهده نمایید.

>>>   همین خوش باوری های ما است که ملت بزرگ تاجیک را به پرتگاه نابودی کشانده، امیدوارم نسل جوان ما از این مرض در امان باشند

>>>   این فاشیست های افغان اند که میخواهند در این قرن 21 قرن ترقی و پیشرفت های بشری و قرن آزادی و زنده گی شهروندی و حاکمیت دیموکراسی میخواهند هویت خودشان را بر دیگران تحمیل کنند

>>>   بله تجزیه میشود و ما کشور خراسان را تاسیس مینماییم.
ایران هم قرار است حکومتش عوض شود
کشور خراسان با جمهوری تاجیکستان و پادشاهی ایران روابط برادرانه بر قرار خواهد نموند و پشتون ها هم با برادران پشتونشان در پاکستان مسابقات انتحاری برگزار خواهند کرد.
به این صورت که هر کدام اول منفجر شد برنده است!

>>>   انشالله که ای خانه مشترک تجزیه شود کور بدانه و کاسه خو استعمارگر چی است استعمارگر اصلا کشور افغانستانه ساخت در پای تمام معاهده مرزی افغانستان امضای کشور انگلستان است این کشور ساخته انگلستان است بهتر که تجزیه شود مردم هیچ کشوری در دنیا از تجزیه شدن خود ناراحت نشدن مثل پاکستان بنگلادش جمهوری های شوروی بوسنی کرواسی چک و .... افغانستانم تجزیه بشود بعد از تجزیه همه خوشحالتر خواهند بود

>>>   تشویش نکن انګلیس درین پلان شوم کامیاب نمیشود افغانستان را کس تجزیه نمیتواند بخاطریکه شاګردان مکتب مسعود شهید زنده اند.

>>>   گل امیری میدانیم که نقش خودت درتفرقه اندازی نظربه استعمارهم زیاد است لاکی هرگزبه آرمانت نمیرسی بیغم باش

>>>   یگانه راه تجزیه است وبس چون هیچ کس به حق خود قانع نیست استکبار وغرور وزیاده خواهی در این دیار موج می زند .
ولی حیف هزار حیف که باز هم تیکه داران قدرت وچوکی در هر زمان با خوردن خون مردم غریب پیش خواهند بود وملت پایمال شان.
اریائی نژاد

>>>   تجزیه یگانه راه نجات اقوام غیر اوغان یا همان مجموعه قوم های غیر پشتون است. جنگ و جهالت پشتون ختم شدنی نیست.
وسلام

>>>   Najib Salam
خطاب به نخبگان اقوام غير افغان ( پشتون)؛

تمام شواهد معتبر تاريخى به صراحت تائيد مى كند ، كه استعمار انگليس سرزمين خراسان شرقى را افغانستان نام گذاشت و تمام سرحداتش را خود معين و مشخص كرد، هيچ كسى اگر يك كتاب تاريخ را هم خوانده باشد نمى تواند از اين اصل انكار كند . تا زمان شاه عبدالرحمن در هيچ سند تاريخى سر زمين كنونى ، افغانستان نام ندارد و همه يى حاكمان يا بنام شاه خراسان خود را ناميده اند و يا بنام حاكمان محلات ياد شده اند . از احمد شاه ابدالى تا زمان عبدالرحمن همه شاهان خراسان ياد مى شوند و اين سرزمين نامى ديگرى نداشته است .
يعنى سرزمين خراسان را انگليس ها افغانستان نامگذارى وسرحداتش را معين و مشخص كرده اند و مردم خراسان هيچ نقشى در اين جفاى تاريخى نداشته اند ، آغاز فاجعه از همين نامگذارى استعمارى آغاز مى شود كه قوم بر گزيده انگليس صاحب نام كشور و قدرت و حاكميت شدند .
هركى در هر سطحى و در هر موقفى كه از اين اصل انكار كند يا سواد ندارد و تاريخ نمى فهمد و يا اينكه فهميده نامگذارى استعمارى را پذيرفته است . هويت اين سرزمين به حكم تاريخ خراسانى است و تمام اقوام در خراسان با هم به دور از تفوق طلبى قرن ها زيست كرده اند . بازگشت به اين تمدن و اين هويت مارا در مسير درست هدايت خواهد كرد

>>>   هر کس در احیای نهضت خراسان کوتاهی کند پس حق اعتراض ندارد بلکه خودش در بدبختی و فغان و ناله خود و نسل آینده اش شریک خواهد بود اگر نهضت خراسان احیا شود دیگر فاشیست ها جرات ندارند با اوغان اوغان کردن ادعای خودخواهی و ریاست بر سایر اقوام کنند سرنوشت انسانها با خود ایشان است اگر در برابر ظلم ها و تبعیض ها و جنایات ساکت ماندید پس نتیجه تلخش را هم نوش کنید. با تمام توان در روشن سازی افکار ملت خراسان در توییتر و فیسبوک انستگرام تلگرام اقدام نمایید بصورت حضوری در ملاقات ها با دوستان و اقوام تمدن با شکوه گذشته خراسان را تبلیغ و تبیین کنید راه همین است در آینده دراز مدت فرهنگ و شعور بر بدویت و عصبیت و کوچی گری پیروز خواهد شد.

>>>   تاهمه مردم ما از هر قومیتی متحد نشوند. تا دست اجانب ونوکران ومزدوران داخلی انها از این کشور کوتاه نشود؛تامدارس دینی ما ملاهایشان از پاکستان وعربستان انتخاب بشوند وتفکر وهابیزم در مدارس ما حاکم شودوروحانیت انقلابی ومسلمان ما منزوی شوند؛تا مردم از رایی که میدهند مراقبت کنند وبه هوش باشند که افراد دزد وچوکی پرست در راس کارها ومجلس قرار نگیرند.تا قانون اساسی کشور مو بمو اجرانشود.تا امریکا وناتو در کشور جولان دهند.تاافراد وطنپرست منزوی میشوند وافراد دزد وچپاولگر حاکم میشوند.وتا زمانی که تفرقه وچند صدایی باشد.تازمانی که گلبدین ها که دستشان تا مرفق در خون مردم بوده حالا طلبکار هم باشند .وضع کشور ما همین است ووصع از این بهتر نمیشود.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   این ملک با این اتحاد ساختگی و خورد شمردن و بزرگ شمردن تا ابد آسوده نمی ماند . بهتر است این قوم بزرگ ملک خود را داشته باشد و دران بقول خود شان پوهنتون های انفجاری ، سربر ی ، آدم فروشی ، طالب سازی ، داعش سازی ، مکتب و شفاخانه سوزی ، پل و پلچک ویرانسازی و غیره تخریبکاری و همیشه جنگ طلبی و زی جنگی ها به خاطر پادشاه شدن اعمار نمایند و دیگر اقوام را مجال دهند تا زندگی نمایند . با اینها زندگی نمیشود چناچه در طول دوصد سال پادشاهی اینها دیدیم

>>>   همين اکنون همين دولتکشور چه است. واژه (معرب لغت٬ کلمه ويا اصطلاح) متقابل متناقض و متضاد تجزيه چيست?
واژه تجزیه دو کاربرد کاملاً مجزا دارد که در زبان پارسى برای دو عبارت کاملاً مجزا استفاده می‌شود :
1- شیمی ٬ رياضات و بويژه الجبر * تجزیه به معنی تحلیل یا Analysis.
*تقسيم شده
* شیمی تجزیه، شاخه‌ای از شیمی که به مطالعهٔ روش‌های جداسازی، شناسایی و بررسی کمی اجزاء طبیعی یا مصنوعی یک ماده می‌پردازد
تجزیه شیمیایی، تجزیهٔ یک ماده شیمیایی به عناصر سازندهٔ آن یا اجزاء ساده‌تر
2- علوم مختلف از جمله علم تحلیل سیاسی
* تجزیه به معنی از هم پاشیدن یا Dissolution
* تجزیه (سیاست)، فروپاشی یک کشور و تقسیم آن به چند کشور کوچکتر
*تجزیه (زیست‌شناسی)، شکستن ترکیب فیزیکی موجودات ارگانیک به عناصر ساده‌تر
امکان دارد که اصطلاح متقابل٬ متناقض و متضاد تجزيه "اتحاد٬" "يگانگى" و "يکپارچگى" باشد و يکتن ومکناتن ومکترامپ پرستى به جاى يکتاه پرستى باشد.
سرنگون باد دولت غنى شاه شجاع حاد!

>>>   نوکران اجنبی ها درکوشش تجزیه بودند وهستند اما هرگز با این آرمان شوم شان نمیرسند بیغم باش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است