رییس حکومت توافقی وحدت ملی چرا عصبانی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152765 منبع: پرینت

1- احزاب سیاسی به این نتیجه رسیده اند که افغانستان ظرفیت مقابله با بحران مثل بحران برآمده از تقلب سازمان یافته در انتخابات 2014 را ندارد و باید از همین حالا تدابیر لازم گرفته شود.

2- احزاب سیاسی به این نتیجه رسیده اند که ثبت نام موجود زمینه تقلب را حتی بیشتر از گذشته فراهم کرده است و اسناد لازم نیز در دسترس است به همین اساس احزاب سیاسی طرح بایومتریک را برای ثبت نام پیشنهاد کرده اند تا جلوی یک انتخابات گوسفندی دیگر را از همین حالا گرفته باشند.

3- احزاب سیاسی تاکید بر تطبیق طرح ارایه شده از سوی کمیسیون اصلاحات انتخاباتی (MDR) کرده اند تا مردم این حق را داشته باشند که در یک فضای عادلانه و آزاد بتوانند به مستقل‌ها رای دهند و یا به احزاب موردنظرشان.

4- احزاب سیاسی منتقدند که چرا مردم ندانند که در کمیسیون‌های انتخابات چه می‌گذرد و خواهان نظارت همه‌جانبه از سوی جامعه مدنی و احزاب سیاسی از کارکرد کمیسیون های انتخاباتی در تمام مراحل شده اند.

با این حال پرسش این است که چه چیزی باعث عصبانیت رییس توافقی حکومت وحدت ملی شده است؟

پیشینه این خواست ها به 2004، بعدا 2007، قرارداد حکومت وحدت ملی و طرح کمیسیون اصلاحات انتخاباتی برمی‌گردد احزاب سیاسی از هشت‌ ماه به این سو به صورت بسیار جدی و پیوسته این خواست‌ ها را دنبال کرده اند و تا حالا دو جلسه با شخص رییس توافقی نیز داشته اند.

نور رحمان اخلاقى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
احزاب سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   انتخابات مشل انتخابات گزشته تقلبی است. فعلا صندوقها پیش از پیش توسط فاشیست غنی پور شده. و مهره های غنی و امریکای مشخص شده است.

>>>   Farahmand
در طول تاریخ معاصر کشور ما، رضایت و یا عدم رضایت از حکومت ها، اکثراً وابسته به فردیت رجال سیاسی بوده، نه طرز حکومت کردن شان، و این وابستگی بیشتر بر مبنای قوم و تبار نمایان شده است. بر همین مبنا همیشه به سوال (کی حکومت کند؟) بیشتر توجه شده، و برعکس به سوال (چگونه حکومت کند؟) توجه چندانی صورت نگرفته است.

>>>   عمر راوی
گمان نمی کنم در خراسان از مردم غیر اوغان کسی پیدا شود که هنوز هم اصلیت و ماهیت راستین و چهره واقعی اشرفغنی و همراهانش را نشناخته باشد. کسی پیدا نخواهد شد نداند که اشرفغنی و اتمر و استانکزی و دیگر فاشیستهای همدست شان، قاتل اصلی مردم ما استند. اما وقتی می بینی که همین مردم پیش قدم های قاتلان خویش گل می افشانند ، اندکی به فکر می افتی که چرا چنین است؟!

>>>   رستگار دهگان
زمانی اشرف غنی گفته بود؛ چرا همه زندانیان از یک قوم اند؛ اما اکنون کسی نیست بگوید: که چرا همه کشته شدگان از یک قوم و از یک ولایت اند؟
پروانی ها تا چه وقت بهای خوشباوری شان را خواهند پرداخت؛ و تا چه وقت جوانان شان قربانی عملیاتها و کمینهای سازمان یافته ارگ خواهند بود؟
در حالیکه ارگ طرح اسکان کوچی ها، غصب و علفچر ساختن باغِها و زمینهایتان توسط کوچی هارا روی دست دارد؛ شما هنوز هم جوانان تانرا به سنگر های دفاع از آن میفرستند؟

>>>   Aziz Arianfar
رییس جمهور فرمودند که من نه پول داشتم و نه زور. اما با رای مردم آمدم. من اصلا در امور کمیسیون انتخابات مداخله نمی کنم.
مرگ به دشمنان سوگند خورده مردم که به خاطر اهداف و اغراض شوم شان تبلیغات زهر آگین به راه انداخته اند و به دروغ پروپاگند می کنند که گویا رییس جمهور در اثر تقلبات گسترده و بی مانند در تاریخ روی کار آمده است. کسانی که می گویند که عربستان 100 میلیون دالر مصارفات اشرف غنی احمدزی را پرداخته است هم بد می کنند.
عده یی هم که جاسوس ایران هستند، افواه کرده اند که گویا کاخ سفید برای ما رییس جمهور تعیین می نماید. امریکا قطعا هیچ دخالتی در انتخابات ما نکرده و نمی کند و اصلا برای شان بی تفاوت است که چه کسی در ملک خدا داد افغانستان ولسمشر می شود.
همچنان دروغگو اند کسانی که مدعی هستند که غنی له امریکا تعهد داده بود که روز اول کارش پیمان همکاری های راهبری را امضا خواهد کرد. او کوچکترین تعهدی له امریکا نداده لود و در زمینه هیچ سند و مدرکی در دست نیست
این که می گویند که داکتر عبداله پنجاه و چند درصد رای برده برد و سفیر امریکا او را وادار به عقب نشینی کرد هم چرند می گویند و یاوره می سرایند و طامات می بافند.
رییس جمهور غنی با رای صد درصدی مردم روی کار آمده است.

>>>   Paiez
پشتیبانی از کاندیدا هایی که داعیهء هویتی، فرهنگی وملی ندارند؛ خیانت به خود وتاریخ وفرهنگ خودی ست. از چنین داعیه دارانی پشتیبانی کنید!

>>>   ذاتاً ديوانه است، برادرش كه جوانتر از قاغ روده است، بنام آگاهي سياسي چه نيست كه نمي گويد

>>>   اخلاقي صاحب ، اين موضوع خو همين دو روز پيش از سالون هوتل سرينا بيرون زد . والله اگه پيش از اي يكبار هم كسي مسألهء بايومتري را ياد كرده باشد. اگر موضوع بايومتري را در زمان مناسب ان مطرح ميكردند و اگر مصارف ان تهيه شده ميتوانست شايد قابل تطبيق ميبود ولي حالا كه كمتر از سه ماه ديگر به روز انتخابات باقي مانده است احزاب سياسي اين گل دسته را به آب داده اند!
اگر سندي داريد كه هشت ما پيش حتي يكبار اين موضوع از جانب احزاب و يا افراد ياداوري شده باشد لطفاً اسناد تان را رو كنيد در غير ان از سفسطه سرايي چيزي حاصل نميشود.

>>>   اشرف غني از هفت پشت ديوانه و لافوك است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است