عقده گشایی غنی به احزاب و سیاسیون کشور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152754 منبع: پرینت

از تحصیلکرده ای مثل رییس جمهور توافقی حکومت وحدت ملی بعید است که از نقش و فلسفه احزاب هم درجوامع مترقی و هم درجوامعی که در حال خروج از لفافه های سنت به سمت مدرنیزم هستند غافل و جاهل باشد.

احزاب سیاسی افغانستان برخاسته از متن و بطن همین جامعه با تمام کاستی ها و بایستیگی های آن است. کدام نهاد و یا سازمان ملی و اجتماعی این کشور هستند رهایی کامل خود را دارند که احزاب سیاسی صرفا فاقد آنها باشند؟

واقعیت این است که الفبای سیاست و دفاع از تمامیت ارضی کشور با همین احزاب در کشور آغاز یافت و کسی نمی تواند منکر نقش احزاب از جنگ در مقابل اشغالگران، دهشت افکنان تا سیاست و مدیریت کلان کشور باشند وانگهی این احزاب به صورت رسمی و مطابق با معیارهای قانونی و عدلی ثبت و راجستر دولت هستند و باید حق فعالیت و نظارت بر اراکین و مراکزقدرت را داشته و به وظایف و صلاحیت های قانونی خود عمل نمایند.

از سوی دیگر بخشی از این احزاب سیاسی و رهبریت آنها جزوی از تکت انتخاباتی اند که در قالب یک تیم به انتخابات رفته و آرای میلیونی مردم را با خود داشته و دارند به نظر می رسد اظهار نظر شتابزده و عجولانه ی رییس جمهور هیچ مبنا و توجیهی جز عصبیت و عقده گشایی ندارد.

محمدعیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب سیاسی
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   أين احزاب هم بسيار جنايات كردند كه بايد باسخ بكويند!! و بسيارى اين احزاب جنايات جنكى در برابر مردم انجام داده اند كه بايد اول به اين جنايات باسخ بكويند!!

>>>   Aziz Arianfar
رییس جمهور فرمودند که من نه پول داشتم و نه زور. اما با رای مردم آمدم. من اصلا در امور کمیسیون انتخابات مداخله نمی کنم.
مرگ به دشمنان سوگند خورده مردم که به خاطر اهداف و اغراض شوم شان تبلیغات زهر آگین به راه انداخته اند و به دروغ پروپاگند می کنند که گویا رییس جمهور در اثر تقلبات گسترده و بی مانند در تاریخ روی کار آمده است. کسانی که می گویند که عربستان 100 میلیون دالر مصارفات اشرف غنی احمدزی را پرداخته است هم بد می کنند.
عده یی هم که جاسوس ایران هستند، افواه کرده اند که گویا کاخ سفید برای ما رییس جمهور تعیین می نماید. امریکا قطعا هیچ دخالتی در انتخابات ما نکرده و نمی کند و اصلا برای شان بی تفاوت است که چه کسی در ملک خدا داد افغانستان ولسمشر می شود.
همچنان دروغگو اند کسانی که مدعی هستند که غنی له امریکا تعهد داده بود که روز اول کارش پیمان همکاری های راهبری را امضا خواهد کرد. او کوچکترین تعهدی له امریکا نداده لود و در زمینه هیچ سند و مدرکی در دست نیست
این که می گویند که داکتر عبداله پنجاه و چند درصد رای برده برد و سفیر امریکا او را وادار به عقب نشینی کرد هم چرند می گویند و یاوره می سرایند و طامات می بافند.
رییس جمهور غنی با رای صد درصدی مردم روی کار آمده است.

>>>   آقای محمدعیسی رحیمی شما را به نام خداوند (ج) سوگند میدهم که روی سیاه این قاتلین 65 هزار کابلی را با نوشته ای تان سفید نکنید.

>>>   غنی دیوانه است دیوانه تر بادا
گلو در نوجوانی کاری کرده بود که ایشجی در ریش سفیدی کرد.

>>>   عيسي جان فكر ميكنم بعد از سال ١٣٨١ به دنيا امده يي ؛ وگرنه برداشت ات از احزاب جهادي و غير جهادي ، متفاوت ميبود !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است