غنی: دوستم بزودی به کشور باز خواهد گشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۷/۴/۲۵ کد خبر: 152741 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان روز گذشته در نشست خبری در شهر کابل گفت: جنرال دوستم معاون اول رییس جمهور این کشور بزودی به افغانستان برخواهد گشت.

اشرف غنی تاکید کرد: "احتمال برگشت جنرال دوستم خیلی زیاد است. این موضوع جنبه‌ی حقوقی دارد که دادستانی کل آن را بررسی می‌کند".

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان چند سال پیش به آزار جنسی احمد ایشچی متهم شد و به کشور ترکیه تبعید گردید.

به گزارش العربیه، رییس جمهور افغانستان از مقام های پادشاهی عربی سعودی از بابت میزبانی کنفرانس بین‌المللی علمای مسلمان درباره صلح و ثبات افغانستان ستایش کرده و گفت: نشست علما در سعودی به روند صلح افغانستان کمک می کند.

محمد اشرف غنی در این نشست خبری به مسایل جاری افغانستان اشاره کرد و گفت: "اجماع ملی در رابطه به صلح از یک دهه وجود نداشت، ابتکار صلح و آتش بس را حکومت وحدمت ملی ایجاد کرد".

او ادامه داد:" جنگ از راه جنگ و استعمال زور خاتمه پیدا نمی کند قیمت صلح در چارچوب مذاکرات معلوم می شود".

رییس جمهور کشور به موجودیت افراد مسلح غیر مسوول در این کشور اشاره کرده و تاکید نمود برخورد جدی با این افراد خواست و شکایت مردم می باشد.

این گفته ها در شرایطی مطرح می گردد که نظام الدین قیصاری نماینده ویژه جنرال دوستم معاون اول رییس جمهور دو هفته پیش از سوی نیروهای ویژه افغان به اتهام "تهدید مقام های امنیتی به مرگ" در ولایت فاریاب دستگیر شد و برای بررسی به کابل منتقل گردید پس از آن هواداران جنرال دوستم و قیصاری در ولایت های شمال افغانستان دست به تظاهرات زدند و دو هفته می شود که این تظاهرات ادامه دارد.

معترضان خشمگین شش دفتر کمیسیون انتخابات را در شمال افغانستان بستند و هشدار دادند که نظام الدین قیصاری باید آزاد شود و جنرال دوستم از کشور ترکیه به افغانستان برگردد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
نشست خبری
دوستم
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است