حکومت تاوان این جنایت ها را خواهد پرداخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۷/۴/۲۴ کد خبر: 152716 منبع: پرینت

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی مدعی شده است آنهایی که در یک کلیپ ویدیوی نشرشده در شبکه‌ های اجتماعی نگهبانان قیصاری را شکنجه می‌کنند، «نیروهای ویژه» ارتش نه بلکه محافظان شخصی یکی از اراکین بلندپایه ارگ می‌ باشند که برای انجام همین ماموریت به‌ فاریاب فرستاده شده بودند.

اگر این ادعا ثابت شود از دو جهت شدیدا قابل نگرانی است:
یک؛ بدنام‌سازی نیروهای امنیتی کشور و دوم استفاده غیرمشروع از قدرت در نظام.

طی یک‌ و نیم دهه‌ی گذشته آنچه که تحت هر شراطی پابرجا ماند اعتماد مردم به‌ قوت‌های امنیتی در صفوف اردو و پولیس بود مردم آنها را دوست دارند و از تهِ قلب حرمت می‌گذارند اما این اقدام ناشیانه و عجولانه صدمه جدی و بزرگی به این اعتماد وارد می‌کند.

با آنکه حکومت در توجیه این جنایت آن را بنحوی «سرکوب زورمندان محلی» ادعا می‌کند اما این چگونه سرکوبی است که توسط گاردهای شخصی انجام می‌شود؟ آیا این خود نوع زورگویی و استفاده غیرمشروع از قدرت نیست؟ در هر حالت آنچه در این ویدیو دیده می‌شود یک جنایت غیرقابل باور است که احساسات مردم را جریحه‌ دار کرده است.

حکومت اگر پاسخ روشن ندهد و عاملین آن را مورد پیگرد قرار ندهد تاوان بزرگی خواهد پرداخت تاوانی که از همین اکنون نشانه‌های آن دیده می‌شود.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنایت
نیروهای حکومتی
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ سالاران و افراد زورمند و قاتل و و لوچک باید همینطور گرفتار شوند ظلم و جناب قیصاری و افراد دیگر باعث شد که این اقدام صورت گیرد سه نفر از کوماندوها شهید میشوند دلت تان است که ملیشه های قیصاری را با جان وقربان دستگیر میکردند قیصاری شخص ظالم و زورگو است و پابند قانون نمیباشد به نیروهای امنیتی تهدید و توهین کرد باید همرایش همینطور میشد و اشخاص دگه زورمند نیز باید همینطور عمل بالای شان اجرا شود تا قانون تطبیق شود.

>>>   عمر راوی
مردمیکه امروز زنده اند و در خراسان حضور دارند، گواه یک رویداد بسیار مهم تاریخی میباشند. به چشم خود می بینند که حاکمیت و فرمانروایی پشتونی چگونه با خون و آتش و کشتار و جنایت و نیرنگ و خیانت ساخته میشود. نقش خودی ها را می بینند، نقش بیگانگان را می بینند. شاهد استند که چه میشود و چگونه میشود که یک قوم سلطه خویش را محکم میسازد و دیگران را به برده گی میکشد. می بینند که چگونه کسانی از اقوام دیگر خود را میفروشند و با فاشیزم همدست و همداستان میشوند و به مردم و قوم خود خیانت آشکار می کنند. می بینند که مردم ، توده ها، چگونه افسون میشوند و قدرت تشخیص دوست و دشمن را از دست میدهند. می بینند که زر و زور چه تاثیر جادویی دارد در غلام ساختن مردمان. این حادثه ها، این جریان ها، این مسایلی که پیش چشم ما روی میدهند، همه مهم اند و ثبت تاریخ می شوند.

>>>   ظهير آريايى
رفته رفته شهادت 50 يا 100 جوان تبديل به اعداد بى معنى ميشودو تنها ارزش يك سرخط اخبار را به خود ميگيرند. انسان ها هيچگاه اينقدر بى ارزش نشده بودند كه در اين كشور شده اند. ما حاضر ايم روز صد تن را براى حفظ نظامى كه نابودى ما و ميهن ما را برنامه درازمدت خود قرار داده ، قربانى دهيم اما حاضر نيستيم براى نجات از اين وضعيت يك تغير چرخش كامل را در پيش گيريم.

>>>   Mazdak Farid
ساختن مثلث " تداوم " ـ حکمتیار و طالبان ، برنامه است و در دستور کار . دوگوشه ی این مثلث ویرانگر ساخته شده است و برای تکمیل آن زمینه سازی های خونین جریان دارد . قرار است تقسیم قدرت میان گوشه های همین مثلث صورت بگیرد . هوشِ ما باشد که این تقسیم قدرت در شرق و جنوب صورت نمی گیرد . آنجا چیزی برای تقسیم وجود ندارد . تقسیم باید در نیمه ی بالایی جغرافیای کشور عملی گردد . برای طالب و حکمتیار در نیمه ی شمالی وطن سهم می دهند . دیگران یا برده های این مثلث باید باشند یا به انزوا و حذف و نابودی تن دهند . گویا این یگانه راه رسیدن به صلح و " وحدت ملی " است . بدون شک این یگانه راه برای برپایی تسلط مطلق تک قومی آرمانی هر سه گوشه ی این مثلث نو ساخت خواهد بود اما به صلح ، ثبات و پیش رفت و آبادی از این راه نمی توان رسید . این راه ؛ راه رفتن به ویرانی است .

>>>   Zareh
ابعاد، ریشه ها و انتظارات حمایت اخیر از استاد عطا به مراتب وسیعتر از حمایت از آقای قیصاری یا اجازه بازگشت ژنرال دوستم بود. نتیجه اش چی شد که نتیجه این حرکت شود. مهم تعداد معترضین نیست. مهم خواست استراتیژیک رهبران این اعتراض کننده هاست . اما کدام خواست و این رهبران چی خواسته و چی میخواهند و آیا برآورده کردن آن برای ارگ دشوار بوده است ؟ خواست های این جریانات در برابر خواست های ارگ، بیشتر به فکاهی شباهت دارد. فکاهی که تلخی خنده اش را احساسات مردم و شیرینی اش را منافع شخصی چند رهبر میسازد.

>>>   زورگویان تفنگ سلاران جنگسالاران عناصر رزیل شروفساد باید نابود گردد این خواست اکثریت قاطع مردم است باید دارایها باد اورده شان مصادره گردد وبه ملت تعلق کیرد مردم افغانستان باتمام قوت پروګرام ها خلع سلاح عناصر شریر توسط اشرف غنی حمایت میکنند
ګیلانی

>>>   حکومت کدام تاوان نخواهد کرد چرا از ریس جمهور گرفته تا اکثر مقامات فامیل شان به خارج استنتد بعد از ختم وظبفه به کشور های خارج میروند اما تاوان اصلی را مردم بیچاره خواهند پرداخت که هیچ چاره جز زنده گی کردن در این ملک ندارد اگر خوب است یا خراب باید با هرار دشواری ها زنده گی کنند .
م م

>>>   تحریری آقای ګیلانی مورد تایید مردم افغانستان است

>>>   این رقم برخورد با جنگ سالارها خوب است که از کابل شروع شود مانند ملا ترخیل ودیگران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است