تظاهرات كدام طرف روان است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152686 منبع: پرینت

خون قربانیان اين تظاهرات چقدر فروخته خواهد شد؟! آيا باز با احساسات مردم بازي صورت مي گيرد؟

مرا ببخشيد كه نمي توانم جز حقيقت را بنويسم و بازگو كنم هر چند گفتن حقيقت تلخ است اما ارزشمند براي جامعه شجاع مبارز و آزاديخواه ما است براي آنهايی كه نمي خواهند برده اقليت مكتب پشتونيزم شوند.

اول مشخص شود تظاهرات كنندگان و رهبران تظاهرات كنندگان چه هدف دارند؟ چرا رهبران غيرپشتون هدف شان را مشخص نمي كنند؟! چرا سكوت اختيار كرده اند؟! آيا باز معامله صورت مي گيرد؟

چرا اين همه ملت بلند شده است و هيچ مديريت و خواسته مشخص وجود ندارد آنچه ديده و شنيده مي شود تظاهرات كنندگان خواستار تغیير نظام هستند اما در مقابل رهبران تظاهرات كننده ميل به تغیير نظام ندارند و خواستار اصلاح نظام هستند که اين دوگانگي خون قربانیان ما را هدر مي دهد اين نظام چيزي براي إصلاحات ندارد بلكه بايد فرو ريزد تا نظام جديد جايگزين شود.

كسانيكه در ميان رهبري تظاهرات خواستار اصلاحات در نظام هستند آنها مي خواهند سهميه بر آنها داده شود! آنها اين مردم را با يک مذاكرات و يک سفارت خواهند فروخت گاهي عطا، دوستم و محقق از اصلاحات در نظام سخن مي گويند اين خودش یک معضل بزرگ فرا روي مردم ما است اگر تظاهرات در شهرها گسترده شده است مردم در ميدان حضور يافته اند بايد به تغيیرات در نظام استبدادي فكر كنند نه به اصلاح آن.

كسانيکه خواستار اصلاحات هستند شريک جرم غني در كشتار مردم ما هستند آنها با يک سفارت يا وزارت اين خيزش مردمی را خاموش خواهند كرد و كمک به استمرار حكومت فاشيستي غني خواهند كرد. هيچ كس به غير از تغیير نظام فكر نكند پس اتحاد را جامعه غيرپشتون حفظ كنند و به فكر تغيیر نظام باشند و شعار تغير بدهند نه اصلاحات.

رهبران غير پشتون سعي نكنند تظاهرات را بطرف معامله در ارگ ببرند و خون قربانیان را به بهای ناچيز بفروشند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات
قربانیان
اصلاحات
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه لیدر ها ، مقام وپول گرفتند.نه چرک است نه پرک افسوس بر مردم که استعمال شدند.وجان دادند.

>>>   تظاهرا بطرف قیام ملی برعلیه فاشیستان ارگ نشین اشدی لازم وضروری است .

بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان مزدور پاکستان لذت می برند.

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است.

در بین قبیله احمدزی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است , جوانان پولیس و ارتش ، امنیت مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی احمدزی کوچی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک ...صفت مانند کفتار ها دارد .

سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون خوار و خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی مزدور و خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی احمدزی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نا امنی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شانس ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند .

مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن ختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان به بنام خراسان یا باختر است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

ظلم کن اشرف غنی امروز فردا می شود
شمر ثانی گر شوی مختار پیدا می شود
مثل فرعون گر همه مردم در کشتن دهی
کودک این سر زمین یکروز موسی می شود
گیرم این قصر ریاست از تو قوم تو شد
قوم طغیان گر آخر غرق دریا می شود
قوم پرستی کن رها پرهیز استبداد را
ورنه از هر کوچه یک خالق هویدا می شود
ملت آزاده را گویید از ما این خبر
شاد باشید روز ظالم زود بیگاه می شود
به آن يكعده آدم هاي ساده لوح كه ميگن جابجايي و اسكان دهي كوچي به حال ما فرق نميكند و اهميت اين مسئله بی درک بومی ناديده مي گيرند . حالا ببنيد !!
اگر برنامه ناقلين کوچی تكميل شد و كوچي ها در تمام نواحي شمالمی و شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، لکد مالی باغ و حاصلات و چرگاه هر روز جنگ و خونريزی با کو چی ها ! باد از برنامه اسکان کوچی های جاهل آفت طبعی آور را کرفته شود اگر فردا دیر خواهد شد.

>>>   Salam
به اين مهره هاى سوخته ، آزمون شده و فاسد بايد سر انجام نه گفت و از اينها عبور كرد، در هر نظام و حكومت و سيستم كه اينها باشند ، فاجعه مضاعف خواهد شد و كشور راه به سوى تغيير را نخواهد پيمود ، از اين دايره يى شيطانى نسل جوان بايد سر انجام خود را بكشد و خود ابتكار عمل را به دست بگيرد. با اين افراد فاسد نمى شود فدرال ساخت ، نمى شود مردم سالارى و عدالت اجتماعى را تحقق بخشيد . اينها ستون اساسى مافياى قدرت و همكاران نزديك فاشيزم قبيله بوده اند

>>>   كليم الله همسخن
یکی بنام ویس افغان نوشته است: 《در غم دزدان پنجشیری خوش‌حالم》
دو نماینده‌ی پارلمان، عبیدالله بارکزی و کمال صافی گفته اند:《کشتار تظاهرات کنندگان شمال جهاد اکبر است》
و من می‌گویم: ....به دهان خون آلود تان گاه گاهی لاف برادری می‌زنید!

>>>   Mansoor Badry·
افراد مسلح غیر مسول دشمن مَس یا طالب و داعش دشمن مَس ؟
مه فیصله کدم که دیگه افراد مسلح غیر مسوله قبول ندارم! (طالب و داعش هرچی می کنند آزاد هستن ) از بیانات مغز متفکر غنی بابا

>>>   Salam·
خطاب به عدالتخواهان ازبيك ، هزاره ، تاجيك ؛
دست غنى و تيم جنايت كارش به خون فرزندان شما در جنبش روشنايى ، جنبش رستاخيز و تازه ترين جنايت وحشىيانه اش در مقابل مردم شمال ،آلوده است و اين جنايات مستقيم به هدايت غنى صورت گرفته است ، او خودش چند روز قبل با افتخار گفت؛ دستان شان را بستم و به كابل انتقال دادم ، او به جنايتش اقرار كرده است ، چنين انسان جانى بايد دستگير و محاكمه شود
از مردم تقاضا دارم تا خواست اساسى شان محاكمه فورى غنى باشد و از خواست هاى كوچك چون برگشت دوستم و يا آزادى قيصارى بگذرند ، وقتى غنى و تيمش از ميان برداشته شد اين خواست هاى كوچك خودكار بر آورده مى شوند ،ديگر اينكه از غنى حقى را گداى كردن به او مشروعيت بخشيدن است

>>>   دیگر تظاهرات کار نمی اید همه ما فروخته شده کفار هستیم

>>>   Anwar Rawi heeft een bericht gedeeld.
با فاشیست ها مزاق نمیشه ؛ اینست نتیجه خوشخیالی های کسانیکه فاشیزم اوغانی را درست نشناخته اند و هنوز هم توقع انسانیت و برادری با فاشیست ها دارند . اگر فاشیست ها بیش از این مجال داده شوند و قدرتمند گردند همه اقوام دیگر را نعل خواهند کرد ؛ از این موقع استفاده کنید و بیخ و بنیاد فاشییزم را بر اندازید ؛ با فاشیزم مدنی بازی بدرد نمی خورد ؛ اگر کلی عمر هم شعار بدهید و به ؛ خیابانها بریزد و شعار داده گلوی تانرا پاره کنید از فاشیست ها چیزی اصول نخواهد شد ؛ فاشزم فقط با زور کپ را می فهمد فقط بازور!

>>>   غنی فاشیست مریض آدمخوار است
غنی خون میخورد که بیقرار است
غنی را قاتل مردم شمال گوئید
غنی محکوم به زندان و دار است

>>>   راه ادامه تظاهرات شمال
بخاطریکه ارگ نشینان وحشی از صدای عدالت خواهی مردان شجاع سخت در حراس اند و از ریختن خون اقوام عیر افغان توسط تروریستان و مزدور ان پاکستانی لذت می برند. حکومت نا مشرو ع غنی یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش . اشرف غنی احمدزی پیشا هنگ نیروهای اشغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما وهمین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است .
اشر ﻏﻨﻲ احمد زی ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ نه پدر معنوی ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور است. غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، فقر ، ناداری، گرسنگی و بیکاری و بی دفاعی مردم عام کشور از دست تروریستان ندارد ، مفکوره غنی مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها به گرگ صفتی مانند کفتار ها حکومت میکند .
از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بک با وجدان و بابا غیرت تاجیک ویاهزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شناسند ؛ بخاطریکه طالبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا د می کنند .
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود. یکی از اولین گام درراه ازبین بردن ختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان به بنام خراسان یا باختر است.
باید علاوه کرد که اگر رهبران این شورش ها و تظاهرات باز هم خواستهای کوچکی را مانند باز گشت آقای دوستم ، رها شدن قیصاری ، تفویض صلاحیت های معاون صاحب اول ، دادن چوکی های چند وزارت خانه و چند سفارت و غیره وغیره صلاحیت ها وامثالهم بحیث اهداف خود قراردهند یقینا" چیزی خواهد که ارگ نشینان می خواهند همان پیشکشی است که آقای سرور دانش در ترکیه مطرح کرده و در مقابل خاموش تظاهرات و صدای مردم است که سالهاست غنی ازین دسیسه کارگرفته و اهداف خودرا دنبال کرده است.
این برادران باید بداننند که دیگر حق مسلم مردم خودرا نباید قربانی خواستها فردی وناچیز خود ساخته و اصل عدالت خواهی را که تغیر نام افغانستان به خراسان یا باختر ، توقف توضیغ تذکره الکترونیک مطابق فرمان غنی و تغیر نظام ریاستی به فدرالی است فراموش کنیم وازان بگذریم بازهم گول رهبران خود فروخته را خوردیم وتلفات وقربانی ها همه بیجا داده شد.
ما ازین خواست خود نمیگذریم رژیم خود کامه عنی باید باین خواست مردم گردن نهاده و استعفا ه بدهد تا زمینه ایجاد یک حکومت موقت مساعد شده و با برپائی یک انتخابات شفاف و عدلانه زمینه آمدن یک حکومت مردمی ایجاد گردد.
البته توضیع تذکره الکترونیکی ، تغیر نام افغانستان ، و تغیر نظام دولتی از وظایف اولیه دولت بوجود آمده خواهد بود بود . ولسلام
صابر از کابل

>>>   اساس معلومات منبع، قیصارى در کنار آزار و اذیت مردم با سازماندهی جنگ های تنظیمی و قومی، وضعیت امنیتی را در سطح فاریاب مغشوش ساخته، استفادۀ سوء به نفع سازمان سیاسی و عملکرد های فراقانونی خویش نموده است. در قسمتى از این اوراق منبع آمده است که قیصاری تقریبا ۸۰۰ تن افراد مسلح غیرمسئول، بیش از ۸۰۰ میل سلاح های مختلف النوع شامل کلاشنکوف، هاوان، دهشکه، راکت انداز، زیکویک و توپ ۸۲ میلی متری، ۲۰ عراده واسطه رینجر، ۶ عراده هاموی و تعداد زیادى وسایط شخصی در اختیار دارد.
« قیصاری حدود ۲۰ دوسیه جرمی شامل (زورگویی، قتل، اخاذی وغیره جرایم) در څارنوالی ولایت فاریاب داشته، معتاد به مشروبات الکولی بوده و افراد تحت امرش نیز به فساد اخلاقی آغشته بوده که اکثرآ از سرای ها، صرافی ها، وسایط مسافربری، قراردادی های ملکیت های شخصی اخاذی می نمایند.»
در قسمتى از متن در اوراق تذکر داده شده است، « قیصاری متهم به قتل، اختطاف، توطیه و اخاذی بوده و بارها با نیروهای امنیتی درگیر شده و مقامات حکومتی به شمول والی محترم فاریاب را تهدید نموده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است