قلمروی ازبک‌ نشین «خط طلاییِ جدایی‌ طلبی» است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152665 منبع: پرینت

قلمروی ازبک‌ نشین «خط طلاییِ جدایی‌ طلبی» است.

برخوردهای فاجعه‌ بار و تحقیرآمیزی که در این روزها با آنها صورت می‌ گیرند خواه نخواه به جدایی‌‌ طلبی می‌انجامند تشکیل دولت در ساختار اجتماعی-جغرافیاییِ کنونی به‌ بن‌ بست رسیده است و این نام و این ساختار سیاسی ارزش قربانی‌شدن ندارند.

احمقانه است کسانیکه با رای ازبک به‌ قدرت برسند، ازبک‌ کشی راه‌ اندازند و چیزی جز حذف مطلق نخواهند جغرافیای ازبک‌ ها از هر جهت برای جدایی‌ طلبی مناسب است بندرهای تجاری، خط برق و راه‌ آهن شمال از این مناطق می‌ گذرند.

از نظر زراعتی نیز این مناطق حاصلخیزند صنایع دستی ازبک‌ ها و ترکمن‌ ها همین اکنون تقریبا در اکثر کشورهای مهم جهان بازار دارند و با بالاترین قیمت فروخته می‌شوند در مجموع بنیان‌ های اقتصادی جدایی‌ طلبی محکمی در آنجا هست و هزینه‌ های مالی و انسانی آن به‌ مراتب کمتر از تشکیل دولت در چارچوب ساختار اجتماعی فعلی است.

اسد بودا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم ازبک
دولت
برخورد نادرست
نظرات بینندگان:

>>>   اسد بودا! ګاهی به عقب ازبیک وګاهی به عقب هزاره میدوی تا خراسان خیالی را برایت ازاد و تو دران مدح بسرایی و دهنت را از طلا پر کند؟ همینطور است!

>>>   غنی و گلبدین فاشیست بدکار
جنایتکار و بیدین و تبهکار
ترور و قتل اقوام مینمایند
برای دولت فاشسیت مکار

>>>   ضربالمثل قهر اوغان رحم ازبك را همه شنيده ايم. اوغان ها از ازبك ها زياد ميترسند چون ازبك ها از زمان بابر تا سلطان محمود غزنوي و دوستم به اوغان ها درس عبرت داده اند.

>>>   بودا جان اول تو غم هزاره های خود را بخور که در صورت تجزیه در یک محاصره ای جغرافیایی و اقتصادی قرار خواهند گرفت. بعد جز علف و سنگ چیزی دیگر برای خوردن نخوابید داشت. اما برای خودت مهم نیست، زیرا در غرب از پول سوسیال زندگی ات تضمین شده است.

>>>   جواب نظر دهنده اول
از کلمه (ګاهی) معلوم است که از پشتون های متعصب و خودخواه میباشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است