از کمپ "ابوغریب" عراق تا "قرارگاه مرگ" در میمنه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152657 منبع: پرینت

با گذشت هر روز ابعاد جنایات و شکنجه در مورد فرمانده قیصاری و افراد او به بیرون درز می کند.

اگر عکس ها و شکنجه ها و کشتار بی رحمانه طرفداران قیصاری توسط کوماندوهای منسوب به ارگ کابل درست باشد بدون شک این یک جنایت هولناک است که می تواند در آینده بحیث مدل سرکوب دگراندیشان تبدیل شود.

این جنایت باید توسط دادگاه بین المللی و کمیته های حقوق بشر مورد تحقیق قرار گیرد. تصاویر تکان دهنده بسیار شباهت به آزار و اذیت و شکنجه آمریکایی ها در کمپ ابوغریب در عراق دارد بسیاری ها تصور می کنند که جنرال دوستم مجبور است برای اشرف غنی بخاطر پرونده ایشچی امتیازات بدهد.

روی تصادفی نیست که در سفر دانش به ترکیه نزد دوستم هیچ اشاره ای از گرفتاری و شکنجه قیصاری و کشتار ازبکان بدست نیروهای ارگ نشده است همچنان گفته می شود که در بدل دادن امتیازات کلان دوستم می تواند به کشور بیاید و مطابق به سناریوی ارگ حرکت کند.

اشرف غنی و دوستان خارجی او دوستم را به دلیل دردسر برای خود به افغانستان اجازه برگشت نمی دهند از او امتیازات می خواهند در غیر آن پرونده ایشچی و سابقه جنایات بیشمار دوستم بر سرمیز اشرف غنی، آمریکایی ها، سازمان های حقوق بشر و دادگاه لاهه آماده است.

اعتراضات گسترده در برخی ولایات برای ارگ و حامیان خارجی او قابل تشویش نیست آنها همانگونه که اعتراضات مدنی جنبش روشنایی و رستاخیز تغییر و ده ها جنبش دیگر را با فرستادن انتحاری ها خاموش و سرکوب کردند اعتراضات طرفداران دوستم را هم می توانند به بسیار آسانی به خاک و خون بکشند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محافظان قیصاری
دوستم
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   جناب امیری ایا موسسه ای حقوق بشر وسازمان ملل و... بدون اراده ای امریکا وانگلیس میتوانند عمل واقدام نمایند ؟هرگز تجاوز خارجی ها زیر غطا وپوشش همان سازمانها صورت گرفته است اگر باور ندارید کتاب ملت سازی بعد ازجنگ نماینده ای خاص امریکا در افغانستان {جیمز دابینس }را مطالعه نمایدوامروزه قتل وکشتار ملت ما وکشتار درجهان به اساس دسیسه وتوطیه های کشور هی بزرگ صورت میگیرددر عراق ودر فلسطین وسوریه ولبنان ولیبیا وتونس والجزایر ومصر ویمن وافغانستان ودرین اواخر در پاکستان روزانه هزار ها انسان به خاک وخون می غلطند در میانمار وفلیپین وچچینیا اگر حکومت ها هم میزنند انسانها را میکشند واگر امریکا وانگلیس هم حمله های زمینی وهوای مینمایند انسانهای ان مناطق را میکشند واگر روس واسرایل هم با موشک وطیاره وپیپات ها حمله مینمایند بازهم انسانهای بیچاره که جز جرم مسلمانی هیچ گناهی ندارند کشته میشوند درین همه جنایات کجاست سازمان ملل وحقوق بشر مثل این که شماهم میخواهید بالای جنایات واعمال ضدبشری خارجی ها پرده بی اندازید وجرم اشکار انها را تستر نماید واذهان عامه را مغشوش وافکار ملت هارا مسموم نماید وغیر مستقیم به نفع متجاوزین وجنایتکارها عمل کنید وشما خوب میدانید که کرزی وحکمتیار وغنی وعبدالله سمبول بیش نیستند واصل کار به دست خارجی ها میباشد وبه احتمال قوی در دستگیری نظام الدین قیصاری کماندوهای خارجی رول داشته اند وگرنه داخلی ها نمیتوانستند این قوماندان شجاع ودلیر را دستگیرنمایند
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است