دوستم باید اینبار از گذشته عبرت گرفته باشد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۷/۴/۲۳ کد خبر: 152648 منبع: پرینت

دوستم باید اینبار از گذشته عبرت گرفته باشد. فدا کاری های خلق ازبک و ترکمن را همراه با سمپاتی اکثر مردم افغانستان نباید قربانی منافع شخصی و خانوادگی خود نماید چون در حقیقت دوستم دین دار فداکاری های ترکتباران است و اکنون وقت آن رسیده است که دوستم دین خود را ادا نماید.

دوستم باید درک کرده باشد که زمینه بازگشت او را مردم شریف سمت شمال بالای ارگ نشینان تحمیل کرده است پس نباید برای بازگشت خود تن به شرایط ارگ نشینان بدهد و نه هم به پست معاونیت اول ریاست جمهوری قانع گردد زیرا پست معاونیت اول ریاست جمهوری را مردم به دوستم داده اند که اصلا قابل مذاکره نیست و این‌ مطابق قانون اساسی حق او است و نیازی به مذاکره ندارد.

او باید با متحدین خود یکجا شده سیستم تبعیض آمیز نظام سیاسی افغانستان را به نفع تمام اقوام افغانستان تغییر بدهد و برای ابد سیستم که باعث به میان آمدن شوونیزم و فاشیزم می گردد دفن نماید. متحدین دوستم هم لازم است که این‌بار برای منافع مردم خود یکجا با دوستم وارد بازی شوند نه اینکه یکبار دیگر اهداف مردم را برای رسیدن به قدرت و ثروت معامله نمایند.

اهداف مردم افغانستان نجات از شر شوونیزم، فاشیزم، تروریزم و خاصتا نظام تک قومی است و اکنون با قیام مردم سمت شمال شرایط تغییر سیستم ظالمانه تک قومی آماده گردیده است به شرط آنکه رهبران سمت شمال از طریق مذاکره تسلیم معامله نگردند و در حقیقت شرم آورتر و ننگ آورتر از آن چیزی نیست که باز هم رهبران سمت شمال خواسته های مردم خود را برای رسیدن به قدرت و ثروت برای خود و اعضای خانواده شان تقلیل دهند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
مردم ازبک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است