از فتاواي شرم آورتا شرم در فتوي!
وقتي بر اساس فتواي جهاد شما، جنگ آغاز شد و جنگجويان عرب، افريقايي و چچني أفغانستان را به كشتارگاه مسلمانان مبدل ساخت، اينك فتواي چند جمله تحريم برادركشي، با كدام اصول فقهي ناسازگاري داشت كه از آن طفره رفتيد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۳    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152626 منبع: پرینت

دولت و مردم خسته از جنگ أفغانستان، پس از سال ها تضرع و نا اميدي، به پيش گاه فتوا دهندگان ديوبند، اسلام آباد، اندونزي و... اينك تمام چشم اميد شان به "أم القراي عالم اسلام "سرزمين ملكوتي و صلح آوري دوخته شده بود و اجلاس علماي جهان اسلام ، تا شايد از طريق خير خواهي آنان فتواهاي صريح ضد جنگ و برادر كشي افغاني، معماي صلح أفغانستان را باز نموده و "جهاد گران طالب" را به مذاكره و صلح متقاعد سازند.

خلاف اميد و توقع از علماي جهان اسلام، كه در دوره جهاد با روس و ساير موارد، فتاواي راهگشا مكه و مدينه صادر مي شد، قطعنامه نهایي شوراي علما رنگ و بويي داشت شبيه جلسات سياسيون خنثي و بي خاصيت.

اينكه "حكومت أفغانستان و طالبان آتش بس بر قرار كرده و گفتگو هاي رو در را آغاز نمايند و طالبان دعوت حكومت أفغانستان در پايان جنگ را بپذيرند و... نكات أز اين قبيل" به هر چيز مي ماند الا فتواي شرعي و ديني كه راهگشاي أمت مسلمه باشد آنهم در شرايط بحراني شبيه أفغانستان.

براين اساس بود كه نداي صلح خواهي علماي كرام از چهار ديواري خانه خدا عبور نكره و در همان لحظات، بيش از بيست نَفَر مسلم ننگرهاري به دست هم كيشان جهادگر قرباني شدند.

شايد جاي سؤال باشد از تمامي علماي اسلام، وقتي بر اساس فتواي جهاد شما، جنگ آغاز شد و جنگجويان عرب، افريقايي و چچني افغانستان را به كشتارگاه مسلمانان مبدل ساخت، اينك پس از دو دهه، جان انسان افغاني سزاوار همدلي نيست؟ فتواي چند جمله تحريم برادر كشي، با كدام اصول فقهي ناسازگاري داشت كه از آن طفره رفتيد؟!

نكته اخر اينكه جهان اسلام را رخوتي بي سابقه فرا گرفته كه نه به سياستمدارش اميد است و نه به علماي دين. سكوت مرگبار در قبال بحران سوريه، غزه، يمن و افغانستان نشان داد كه هر ملت بايد مراقب كلاه خويش باشد.

ما براي جستجوي صلح از پاي تخت هاي عربي و اسلامي، و دار الافتاهاي معلوم الحال اگر كليد صلح را در خانه و بر اساس اجماع ملي جستجو نماييم بهتر نخواهد بود؟!

محمد علی احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدی
نشست عربستان
فتوا
نظرات بینندگان:

>>>   Azimi
حال وقت آن رسیده است تا تمام راه های مواصلاتی شمال، شمالشرق و غرب را ببندیم .
غنی کوچی به خواستهای مدنی به این آسانی تمکین نخواهد کرد.
مگر اینجا کمپ نازی در پولند است؟؟

>>>   Salam
اين سر زمين، سر انجام بايد راهش را به مدرنيته باز كند و مانند ساير جوامع مترقى براى انسان جامعه خوشبختى و رفاه ، عدالت و آزادى را تضمين كند . پرسش اساسى اين است كه رشد افراطيت مذهبى و سياست هاى تبعيض آميز قومى ، آيا مجال خواهد داد تا ما جامعه مدرن بسازيم !

>>>   رژیم آل یهود(سعود) خ.د منشاء و تمیل کننده جریانهای افاطی در دنیای اسلام است. از آل یهود چه انتظاری دارید؟ صدور فتوای تخریم جنگ با خوی وحشی وهابیها منافات دارد. وهابیهای عامل انگلیس و دولتهای صلیبی در دنیای اسلام هستند. .هابیهای خونخوار اصولا اعتقادی به دین مبین اسلام و صلح نداردند. بنابراین انتظار صلح و ارامش در بین مسلمانان برخلاف اعتقادات فکری وهابیها است. متاسفانه این رژیم با تممیل گسترده گرئه های افراطی و برخی از ملا امامان بی سواد آتش فتتنه و جنگ را در کشور های اسلامی کسترش می دهند. همین امروز در خبر ها اعلام کردند که طیاره های آل یهود یک گله گوسفند را در یمن بمباران کردند. این وحشی ها حتی به حیوانات اهلی هم رحم نمی کنند آنوقت انتظار دارید که در افغانستان به صلح کمک کنند. اگر دولت افغانستان خواهان صلح در کشور می باشدف باید ابتدا روابط خود را با آل یهود قطع کند و تمام موسسات و مکاتبی که با پول این رژیم تمویل می شوند تعطیل کند.

>>>   او برادر عاقل فتوا وای چی است . این در کدام ادبیات است من اگر چی بی سواد استم ولی معنأ این عنوان را نفهمیدم

>>>   Omar Ahmad Parwani
تا چند سال دیگر ارتشی نخواهیم داشت
با توجه به بلند رفتن آمار تلفات نیرو های امنیتی که در چهار ماه گذشته گراف صعودی خودرا طی نموده با تاسف میتوانیم فاجعه چند سال بعد مدیریت ناقص سرقوماندان قوای مسلح را پیش بینی نماییم.

متاسفانه درین اواخر سطح تلفات نیرو های امنیتی بشکل نگران کننده ای افزایش یافته است. از این سر تا آن سر کشور روزانه در حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای امنیتی شهید میشوند. فساد تدارکاتی، رهبری نا شایسته، ضعف مدیریت، عدم رسیدگی به خانواده شهدای امنیتی و سهل انگاری در مداوای زخمیان از جمله عوامل منفی دیگریست که صفوف نیرو های امنیتی را روز بروز خالی ساخته و رو به فرسایش نهاده است.
افزایش تلفات نظامیان در یک ماه گذشته بی سابقه بوده است‌. این در حالیست که حکومت اشرف غنی برای راضی ساختن پاکستان تمام کارت های خود را به آزمایش گرفته و تا کنون هیچ نشانه‌ای از بهبود اوضاع به چشم نمی خورد.
از سوی دیگر افزایش این تلفات، سیاست و چهره امنیتی غنی را ناکاره تر از پیش ثابت کرده و نشان می دهد که سرقوماندان خود خوانده‌ای قوای مسلح! به مردم افغانستان و حامیان بین المللی در مورد سطح احضارات، قابلیت ها و توانایی های نیروهای امنیتی و دفاعی و دروغ می گوید.

عکس ها از جوانان بخون خفته‌ی بیس اردو در تخار است که شب قبل بشهادت رسیده اند.

>>>   آقای احمدی شما کی به فتوا عمل کردید که حالا به دنبال فتوا هستید؟ در دوران جهاد همه آیات و علما توسط باند کانون مهاجر تخطئه می شد. بس کنید این همه نیرنگ بازی را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است