دوستان بین الملی افغانستان یا فرمانروایان افغانستان؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152606 منبع: پرینت

فرق بین یک کشور مستقل و آزاد با یک کشور اشغال شده با رهبری اجیر شده و چاکر منشانه در این است:

کشور بلجیم با اینکه عضو جامعه اروپایی و عضو مهم پیمان ناتو است و اتلانتیک شمالی هم در مرکز پایتخت کشور یعنی در بروکسل قرار دارد و می توان یکدیگرشان را دوستان نامید اما در حین حال هر کدامشان از منافع ملی و عزت کشور خویش دفاع می کنند ولی حین فرود آمدن هواپیمای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به میدان هوایی بروکسل جهت اشتراک در جلسه سران ناتو فقط از طرف رییس تشریفات وزارت خارجه بلجیم مورد پذیرایی قرار گرفت و هیچ یک از رهبران بلند پایه دولت بلجیم از وی در میدان هوایی پذیرایی نکردند.

زیرا تمام رهبری این کشور بشمول نخست وزیر چارلز میشل، پادشاه این کشور فلیپ و نیز وزیر خارجه و اکثر اعضای کابینه جهت تشویق تیم ملی فوتبال شان به شهر سنت پترزبورگ روسیه رفته بودند و حتی نخست وزیر بلجیم پیش از این به خبرنگاران گفته بود که از آمدن ترامپ بخاطر افزایش بودجه نظامی در این نشست خشنود نیست.

اما کشوری چون افغانستان که در اشغال قرار دارد ضرورت به شرح حال ندارد زیرا "حال ببین و احوال بپرس" ولی جای تاسف اینجا است که یک تعداد به اصطلاح سیاسون ما وقتی با دهن کجی و با ییشرمی کامل وقتی نام از دوستان بین الملی می برند که گویی بر دهنشان فالوده فرورفته است و دهنشان از شیرینی پرآب می گردد و واقعا انسان خجالت می کشد.

مگر آیا ممکن است که یک بادار با غلام چاکر منش خویش "دوست" باشد؟ بالاخره من نمی دانم این مردم چطور می توانند تحمل این وضعیت را داشته باشند و تا چه زمانی در بند اسارت با چنین حاکمیتی روز و شب بگذرانند.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت افغانستان
بروکسل
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   پیش خود فکر کن که ماه رمضان است و یک تعداد مقامات عالیرتبه دولتی را به روزه افطار دعوت نموده ای و در سر دسترخوان مصروف افطار روزه خویش هستید.
دفعتآ دروازه خانه ات زنگ زده میشود و پسرت دروازه را باز میکند و میبیند که یک گدایگر است و میگود که از برای خدا چیزی خیر کنید!
آیا او را به روزه افطار دعوت میکنی و یا یک توته نان میدهی و رخصت اش میکنی؟
حالا در جلسه ناتو نیز اعضای آن اشتراک کرده بودند و دونالد ترامپ میگوید که هشتاد فیصد مصارف ناتو را امریکا میپردازد و بیست و هشت کشور دیگر ناتو صرف بیست فیصد میپردازند، این یک خیانت به مالیه دهندگان امریکا است و باید دیگر کشور های عضو ناتو مصارف دفاعی خود را زیاد کنند و به سه فیصد عواید ناخالص ملی شان برسانند.
درین جنجال بودجه ناتو، جناب اشرف غنی و داکتر عبدالله همراه کجکول گدایی خود تشریف می آورند و می گویند که مصارف نظامی ما پس از سال دو هزار و بیستم چطور میشود؟
معلومدار آنها را کسی در جلسه راه نمی دهند، زیرا افغانستان عضو پیمان ناتو نیست.
امروز یعنی پنجشنبه شاید یک جلسه دیگر دایر شود و در غیاب دیگر رهبران اعضای ناتو، برای افغانستان خیراتی در نظر گرفته شود و برای دوو یا چهارسال دیگر بودجه نظامی اش تمیل شود، آنهم در صورتی که شفافیت در آن وجود داشته باشد و خورد و برد صورت نگیرد و سربازان خیالی وجود نداشته باشد و سربازان درست اعاشه و اباطه شوند و غیره.

>>>   افغا نستان در طول تاریخ همرای کفار دوستی داشته اند نه همرای مسلمان

>>>   Durandesh heeft een bericht gedeeld.
اشرف غنی باید در بروکسل خود کشی کند که در میدان هوائی بروکسل موتر دیپلوماتیک به اختیارش نگزاشته بودند اشرف غنی و همرانشان از میدان تا مجلس به بس های شهری با یک رهنما قدم زنان رفتند.ههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است