بریده ای از سخنان پادشاه سعودی در نشست صلح
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152600 منبع: پرینت

ملک سلمان: امیدواریم صفحه جدیدی در افغانستان گشوده شود!

به گزارش العربیه، ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی چهارشنبه 11 جولای با روحانیون و علمای شرکت کننده در کنفرانس بین‌ المللی علمای مسلمان درباره صلح و ثبات در افغانستان در کاخ السلام در جده دیدار کرد.

ملک سلمان در این دیدار به علما خوشامد گفت و از آنها و سازمان همکاری اسلامی بخاطر برگزاری این کنفرانس تقدیر کرد.

ملک سلمان گفت: شما بهترین کسانی هستنید که برای خدمت به اسلام و مسلمانان، اتحاد آنها و از میان بردن جنگ‌ها، بحران‌ها و آفت تندروی و تروریزمی که جهان اسلام به آن مبتلا شده تلاش می کنید. شرف پادشاهی عربی سعودی در خدمت به حرمین شریفین است این چیزی است که از دوره پدرمان انجام داده و انجام خواهیم داد".

پادشاه سعودی تاکید کرد که این کشور با مردم افغانستان از زمان آغاز بحران در کشورشان و پس از آن جنگ‌ های داخلی ناشی از آن زیست؛ پادشاهی عربی سعودی کمک های بشر دوستانه و اقتصادی به مردم افغانستان ارایه داد و تلاش‌های سیاسی ادامه داری برای از میان بردن اختلافات میان قشرهای مردم افغانستان مبذول داشت.

او افزود: ما امروز امیدواریم که تلاش‌هایتان در طی کردن صفحه گذشته و گشودن صفحه‌ای جدید در افغانستان سهیم شود صفحه‌ای که در آن خواسته‌های مردم افغانستان در تحقق امنیت و ثبات را محقق کند و این نیازمند پیش گرفتن مسیر گفتگو، آشتی و تسامح است همانگونه که دینمان اسلام از ما می خواهد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملک سلمان
نشست صلح
علمای مسلمان
نظرات بینندگان:

>>>   تلاش هایتان در طی کردن صفحه گذشته و گشودن صفحه جدید چه معنی میدهد؟
یعنی این که همانطوری که یک مرتبه جهاد و تلاش کردید و پیروز شدید و حالا نیز به صفحه جدید جهاد ادامه بدهید؟
گپ های کنایه دار میزند.
باید امریکایی ها یک بیانیه درست برای پادشاه عربستان مینوشت و به دست اش میداد که میخواند و متن اش چنین میبود:
برادران مجاهد افغانستان!
با ابراز قدر دانی از مجاهدت شما در مقابل قدرت بزرگ کمونستی وقت یعنی شوروی و پیروزی شما، حالا باید شما یک دفاعی در برابر قدرت کمونیستی دیگری یعنی چین داشته باشید.
روی همین ملحوظ ما از کشور های انصار که در زمان رسول اکرم(ص) نیز در هنگام حجرت از مکه معظمه به مدینه منوره به خوبی از آنها پذیرایی کردند، خواهش نمودیم تا در تامین امنیت شما از خطر حمله چین کمونیست به شما کمک کنند.
فلهذا ما از طالبان کرام خواهشندیم که در پهلوی دولت افغانستان و نیرو های انصار کرام در افغانستان قرار بگیرند و با آنها صلح کنند و یک نیروی مشترک تشکیل کنند، تا از گزند چین کمونست در امان باشند.

>>>   هههههه حال ببین که چطور سر مردم را خواهد بریدن
و زنان را بزور دوبار و سه بار در روز نکاح خواهند کرد
کشوریکه که علم دین تا پیاده دفتر به وطن خیانت کند از آن ملت جز افغان چیزی دیگری درست نخواهد شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است