زیاد سخت نگیرید به خیر ما است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152580 منبع: پرینت

این صرفا نمایی از واقعیت های پشت صحنه‌ی چگونگی تعامل حاکمان دست نشانده کشور با ولی نعمت هایشان در یک و نیم دهه ی اخیر است که اشتباها یا عمدا توسط مایک پمپو در روی صحنه اجرا شده است.

احتمالا همه می دانیم و می دانستیم آنچه یک در نیم دهه اخیر پشت صحنه و پشت درهای بسته اجرا می شده چیزی کم تر از این نبوده و شاید بدتر نیز بوده است. تنها امری که همواره از سوی مقامات غربی لحاظ می شد رعایت عرف دیپلماتیک و لحاظ دروغ های دهن پر کنی چون دیدار با همتای خارجی و همکار استراتژیک ادبیات چیان ارگ بوده تا کلیت صحنه ای که در آن افغانستان یک کشور مستقل و آمریکا دایه ی مهربان تر از مادر است حفظ شود‌.

عرف دیپلماتیک را چه کنیم، ما در عرف دیپلماتیک جور در نمی آییم. گپ وطنی اینکه آنجا که وزیر خارجه یک کشور رییس جمهور کشور میزبان و به اصطلاح مستقل را در مقابل رسانه های جهانی در حد یک سکرتر از پشت خود می کشاند معادل فحش دادن به تمام کسانی است که تا حالا نمایش های قبلی را باور کرده بودند.

خوب است که مردم ما بیدار شوند و فریب ظاهر سازی های مضحک را نخورند این حرکت پمپو دو خوبی داشت یکی اینکه بعد از این مردم به صحنه سازی های ارگی ها باور نکنند و دوم اوضاع را مطابق واقعیت ها تحلیل کنند.

از سویی خوبی این برخوردها آن است که جایگاه واقعی حاکمان دست نشانده را که پشت دروغ های دهن پر کنی چون پذیرفتن همتای آمریکایی و همکار استراتژیک پنهان می شوند بهتر برملا می سازد‌.

عمر احمد پروانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
دولت
وزیر خارجه آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   Bakhshi Zafari
همان هایی که میگفتند ما طرفدار ساقط نمودن نه که طرفدار اصلاح نظامیم،امروز به این باور رسیده اند که این نظام قابل اصلاح نیست و باید تغییر کند.در حالی که داکتر#لطیف #پدرام از روز اول شکل گیری این حکومت تحت زمامت غنی به اینباور بود.

یعنی سیاسیون کشور به خصوص بزرگان حوزه ی مقاومت ده سال بعد به مسایلی پی خواهند برد که پدرام امروز،
پس قناعت کنید که شما نمی دانید او‌میداند.

وقتی پدرام سالها قبل مسله تغییر بنیادین نظام ریاستی فرسوده و‌نا کار آرا را مطرح کرد شما در هر مجلس و گرد همایی او را متهم به تجزیه طلب ی نمودید.حالا هم مطمینن شما حرف های او را ۱۵ سال بعد خواهید دانست.پس چه بهتر اگروقت مردم را ضایع نکرده در راستای تغییر نظام به نظام اسلامی و دیموکراتیک فدرال که تضمین کننده ی عدالت و حقوق مساوی تمام اقوام است،کوشش کنید.

>>>   Mansoor Badry
هر کته سر شمال که مردمِ به پا ایستاده ، معترض و عدالت خواه ما را به خویشتن داری و آرامش فرا بخواند ، مزدور و غلام ارگ است و پا بوس غنی شوونیست .
تا آنجا که قلم شکسته ام رنگ دارد ، برایش هجویه خواهم نوشت بادا باد !

>>>   همه تان دست نشانده بودید و استید. خاک زدن بر چشم مردم ارزش نداره کشور از زمان اولین بمبارد کابل بواسطه ب 52 عملاً اشغال شد و همه تان بر کرسی های تقلبی تکیه زدید تا امروز خون بی گناهان میریزد. هر گروهی در کشور مستقر شد بجز از تباهی و ویرانی چیزی دیگری به ارمغان نیاورد. داد از صداقت و فریاد از آزادی حتی برای یکی تان نمی زیبد چونکه همه هست و بود مردم را به تاراج بردید. تاریخ گواه است و شما نمیتوانید کوچکترین برائتی را نصیب شوید. همانگونه که طالبان عروسک های دست نشانده بیش نیستند شما و ما قبل تان نیز جز چهره های دست نشانده بیش نیستید.
وسلام

>>>   اقای پروانی میخواهم به اطلاع جناب تان برسانم که: در تقسیمات مدرن انسان جای اول٬ شادی مقام دوم وافغان رتبه سوم رادارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است