جنرال دوستم به التماس افتاده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152566 منبع: پرینت

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریبس جمهور افغانستان یکبار دیگر از دولت می‌ خواهد که به حرکت‌ های مدنی که در شمال و شمال‌ شرق کشور ادامه دارد جواب قناعت بخش‌ ارایه نموده و درباره رهایی نظام‌ الدین قیصاری اقدام نماید.

دفتر معاون اول ریاست جمهوری می‌ گوید که دوستم این سخن‌ را در دیدار با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در انقره ی ترکیه گفته و هر دو طرف روی وضعیت جاری کشور صحبت کرده‌ اند.

منبع گفته است دیدار هر دو طرف در یک فضای دوستانه صورت گرفته است و بر ضرورت تحکیم روند صلح و تفاهم ملی، نیاز به وحدت و همسویی اقوام با هم برادر کشور و حل همه اختلاف‌‌ ها از طریق گفتگوهای مستقیم و سازنده تاکید نمودند.

معاون دوم رییس جمهور حضور معاون اول را در داخل کشور یک ضرورت مبرم کنونی دانسته و تاکید نمود که همه مساعی لازم باید برای بازگشت هر چه زودتر ایشان به کشور به خرج داده شود.

دانش گفت: بازگشت جنرال دوستم به کشور یک گام موثر در جهت تحکیم روند تفاهم ملی و پیشرفت پروسه صلح، برگزاری انتخابات و استحکام وحدت ملی در افغانستان می‌ باشد.

در مقابل جنرال دوستم به ارایه جواب اعتراض‌ کنندگان از سوی دولت تاکید کرده و افزود که که حل مشکلات کشور و تحکیم وحدت در این شرایط حساس نیازمند وسعت نظر، سعه صدر و از خود گذری می‌ باشد.

معاونان رییس جمهور غنی ابراز امیدواری نمودند که مشکل‌ های کشور در فضای اعتماد، همکاری متقابل و همدیگر پذیری به زودی حل و فصل گردد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
دانش
دولت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بخدا قسم است که همه دالر های خودرا غنی برش بدهد ویا آمریکا زاری کند دیگر در پهلوی اوغان استاده نمیشود آزموده را آزمودن خطا است غنی تا اخیر سال بار وبستره خود بسته کرده یا باز کسپ پدری خود میکند یک چند گوسفند خریده به دشت صحرا میرود یا دوباره معلمی خود خواهد کرد از سیاست ۵۰۰ کیلومتر هنوز مسافه دارد تا میرسد از بین میرود .

>>>   دوستم نه کسى را رهبر گو و نه برده کسى باش. انسان اوزبيک باش و از منافع اوزبيکان دفاع کن. هر انسان که از منافع همتباران خود دفاع مى کنند انسان اند.
دوستم ديگر به قصه هاى و "رفتارهاى اجبارانه دنباله دار تکرارى 'کودکانه' " ات را پايان ببخش "رفتارهاى اجبارانه دنباله دار تکرارى" اين اصطلاح از روانشناسى و روانکاوى وام گرفته شده است. يازده قرن پيش اين مطلب در کلیله و دمنه و سندبادنامه به پارسى درج شد. ولى تو دوست ما نه آموختى حتى در "جبر واختيار" (وام واژه ها از فلسفه) ?
رودکی » مثنوی‌ها » ابیات به جا مانده از کلیله و دمنه و سندبادنامه
هرکه نامخت ازگذشت روزگار
نیز ناموزد ز هیچ آموزگار
هنوز هم دير نيست!
بياموز بياموز از گهواره تابه گور چه زيبا گفت نياکان ما و اکنون نظر به دانش هاى تکاملى پيش از زايمان و زهدان شناس روانشناسى و آموزشى تکاملى نطفه وجنين آموختن کودک در زهدان مادر شروع مى شود:
اين امر را رییس جمهوران و معاونان انتخابات تقلبى و انتصابى پى نمى برند.

>>>   از انجايكه از وضيعت أاوضاع معلوم ميشود وشرايط كشور بحران بنظر ميرسد احتمال ديده ميشود كه حكومت نظامى اعلان گردد زيرا ديموكراسى ديگر دارد حيثيت خودرا از دست ميدهد

>>>   ریس جمهور و سر قوماندان اعلی که نه کمک به پولیس و اردو و امنیت ملی را در نظر ندارد و توان اینکار را ندارد علاوتن در تامین امنیت و در قل و قم ترورستان طالبان بعوض اینکه تدابیر و پلان داشته باشد بر خلاف به نوعی از انحا به ترورستان طالبان همکاری و همیاری میکند و نظامیانی که بر ضد طالبان ترورست جدی و قاطع هستند انها را با دسایس و توطعه های گوناگون یا از صف محاربه دور میکند و یا انرا زندانی میسازد و علاوتن سباط پولی مملکت را بر و برتر کرده میرود و از دالر قاچاق شده از کشور به بیرون کشور جلوگیری کرده نتواند به جز از لاف و پتاق از کارکرد اش و افتطاح پروژه های تکراری از زمان حکومت گذشته نو از خود چیزی ابتکار نکرده و علاوتن قومگرایی و تعصب و بد بینی با دیگر اقوام تاجیک و هزاره و ازبیک هم دارد با موجودیت چنین شخص ریس جمهور جناب اشرف غنی احمدزی کشور و مردم انرا به تباهی کشانده نفاق قومی را خود با گلبدین حکمتیار و حنیف اتمر و معصوم استانکزی بطور منظم و سیستماتیکی دامن زده چگونه مردم به چنین ریس جمهور و تیم کوچک خاین ان دلبسگی کند و امید به اینده را داشته باشد باید که این ریس جمهور ناکام در کار دولتداری زودتر استعفا دهد تا بیشتر ازین ملت رنج نبرند و متضرر نگردند .

>>>   جوانان ازبک را علنی تیرباران کردند و قیصاری را لت و کوب کردند این است دیموکراسی فاشیزم و امریکا

>>>   حکومت غنی احمدزی کوچی به دو دلیل در استانه سقوط یکی تحمیل هویت تک قومی افغان بالای اقوام غیر افغان د یگر اسکان کوچی ها ی پاکستان !
متفکر دو جهان اشرف غنی احمدزی کوچی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر ازچهار سال به ساحل کشیده نتوانست . غنى احمدزی و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امورمشهود مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه طالبان ترویست بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده است.
افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و انها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با خراسانیان کهن ندارند بلکه بر ضد مردم بومی آن هستند و تلاش دارند هویت تک قومی « افغان » خود را بر‌دیگر اقوام بومی تحمیل کنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی خود دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت در مرکز ولایت صلاحیت دولت راه نمی‌دهند.
بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با طالب نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی احمدزی نمی تواند انسانی فکر کند ، بناً ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب ارگ نیشن طرف داران طالب و داعش خواهدشد.
شهود است که غنی احمدزی مغز تعصب دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان کشور درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی احمدزی کوچی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو به گزافه گوی های غنی شوونیسم در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى جوان شده است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان تروریست است و نیم قلب دگر به ظهو پشتونیسنان است اومردم شریف اعتما د به گپ های دروغین چرب غنی مکار نکنید.
جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین کابلستان ، زابلستان ، تخارستان ، بلخ بومی شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیست وجنایت کاران ارگ نیشن و همدستان تروریست خونخوار خود را آماده کنید.
باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های خبیثه فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است , هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت ارگ طی این 18 سال صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد ِ عصبی بیمار روانی و جسمی است و شهود آن چیغ و صدا و مرد بدخوی غش و مکار و حیله و مرد نامرد ، مرد بی وفا در دوستی ، و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد .
چون غنی دارای مغز پوچ گنیده است از بابت رفتارتعصب و عمل شیطانی اقوام شریف افغانستان را بنام اوغان دارانی , اوغان غلجی , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عزیرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی برای رفا ء و آسایش در این چهار سال انجام نداد و نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و افغان ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر ران آزادسازیم
با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن افتابی ما را آباد سازیم
هشدار به آن يكعده آدم هاي ساده لوح كه ميگن جابجايي و اسكان دهي كوچي به حال ما فرق نميكند و اهميت اين مسئله را ناديده مي گيرند . حالا ببنيد !!
اگر برنامه ناقلين تكميل شد و كوچي ها در تمام نواحي شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، هر روز جنگ و خونريزي .

>>>   خوب عمیق به مسئله نگاه کنید آیا این حکومت داری بیشتر جنبه طنز و ریشخندی ندارد ریس جمهور دو معاون دارد معاون اول ناراضی و در تبعید است و معاون دوم برای میانجیگری پیش معاون اول میرود آیا نظیرش را در کدام مملکت دیگر دیده اید حکومت داری لیاقت میخواهد که ریس جمهور کوچی ما ندارد بهتر بود اشرف غنی مثل هم تبارانش چند شتر ،بزوگوسفند میچراند نه اینکه با این دلقک بازیها افغانستان را مسخره تمام جهان نماید

>>>   هچ گپی نمی شود خاطر جمع باشید

>>>   دانش و دوستم یا للعجب؟؟؟
یک ملای قمی با یک گلیم جم خلقی دور میز مذاکره می تواند یک عبرت تاریخی باشد. دست یک آخوند و یک دزد در یک کاسه که از خون ملت لبریز است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است