مرتضوی: قضاوت پیش از وقت منصفانه نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152565 منبع: پرینت

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌ گوید که بازداشت‌ های اخیر به اساس شکایت‌ های مردم و اقدام‌ های غیرقانونی شان صورت گرفته‌ است.

خامه نوشت: مرتضوی در روز سه‌شنبه 19 سرطان در یک نشست خبری بیان کرد که بازداشت‌های اخیر به اساس کدام قضیه سیاسی صورت نگرفته و مبنای آن شکایت ‌‎های مردم بوده‌ است.

معاون سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افزود: افرادی که بازداشت شده اند از جمله اشخاصی بوده‌ اند که دست به آزار و اذیت مردم و اقدام‌ های فراقانونی زده بودند.

او یاد کرد شخصی که از ولسوالی پرجمن فراه بازداشت گردید تمام این ولسوالی را به گروه طالبان تسلیم کرده بود و به همین قسم فردی دیگری که از ارزگان دستگیر شد ده‌ها پاسگاه نیروهای امنیتی را به طالبان داد اما بطور مشخص از نظام الدین قیصاری یادآور نشد که وی به کدام دلیل بازداشت گردیده‌ است.

وی در عین حال در مورد تصاویرهایی که از سوی رسانه‌های اجتماعی به نشر رسیده و گفته می‌شود که نیروهای ارتش به شکل بسیار بیرحمانه نگهبانان قیصاری را بازداشت و یک تعداد هم را کشته و زخمی ساختند گفت که نیروهای ارتش با همه برخورد انسانی کرده‌ اند.

مرتضوی گفت: قضاوت پیش از وقت منصفانه نیست و افزود که تا هنوز بطور مشخص تحقیق نشده که آیا آنان نگهبانان نماینده جنرال دوستم اند یا خیر‌؟

معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری همچنان در مورد تظاهرات‌ های اخیر در شمال کشور می‌ گوید که اعتراض‌ مسالمت‌ آمیز حق قانونی شهروندان کشور است و خواست‌ های آنان پذیرفته خواهند شد.

وی از تظاهرات کنندگان خواست تا حوصله شان را نگه‌ دارند و به مکان‌ های عام‌المنفعه ضرر نرسانند. این درحالی‌ است که از یک هفته بدینسو اعتراض‌ های شهروندان در شمال کشور جریان دارد و تا هنوز به خواست شان که رهایی فرمانده قیصاری و برگشت معاون اول کشور می‌ باشد نرسیده‌ اند.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرتضوی
بازداشت
تظاهرات کنندگان
نظرات بینندگان:

>>>   او شاگگ مرتظوی دالرهای فاشیستی چطور زبانت را کج کرده. خود را به دالر فروختی.....

>>>   Mansoor Badry
هر کته سر شمال که مردمِ به پا ایستاده ، معترض و عدالت خواه ما را به خویشتن داری و آرامش فرا بخواند ، مزدور و غلام ارگ است و پا بوس غنی شوونیست .
تا آنجا که قلم شکسته ام رنگ دارد ، برایش هجویه خواهم نوشت بادا باد !

>>>   واقعا شرم آور است این سیاست و قدرت چقدر آدم ها را مسخ می کند. آیا این همان مرتضوی هشت صبح است؟ عمر سعد های تاریخ

>>>   باز شاه قلی خان کچالو چشمهایش را بست و دهانش را باز کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است