ناتو از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌ کند!
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152544 منبع: پرینت

ینس ستولنبرگ سرمنشی ناتو یا سازمان پیمان انتلانتیک شمالی می‌گوید که گروه طالبان گزینه دیگری ندارد و باید بدون پیش شرط وارد مذاکرات با دولت افغانستان گردد.

سرمنشی ناتو که در یک نشست خبری در بروکسل سخن‌ می‌زد گفت: سازمان پیمان انتلانتیک شمالی دولت افغانستان را حمایت همه‌ جانبه می‌نماید و هرگز نمی‌ گذارد که این سرزمین دوباره به مرکز تروریستان مبدل گردد.

ستولنبرگ در عین زمان گفت ناتو از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌ کند از گروه طالبان به شکل جدی خواست تا بدون قیدوشرط با دولت افغانستان وارد گفتگو گردد زیرا آنان نمی‌ توانند که از راه‌ نظامی به هدفشان‌ برسند.

وی خطاب به گروه طالبان گفت که برای رسیدن به هدفتان راه سیاسی در پیش گیرید و مذاکرات کنید زیرا از راه جنگ نمی‌توانید به خواست‌ هایتان برسید.

این درحالی‌ است که قرار است نشست سران سازمان ناتو در روز پنجشنبه در بروکسل مرکز بلجیم برگزار گردد و در آن رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی به نمایندگی از افغانستان اشتراک کرده‌اند.

خامه نوشت: شاه‌ حسین مرتضوی معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت که سران ناتو در مورد افغانستان، تروریزم جهانی و تهدیدهای ناشی از آن صحبت می‌ نمایند.

معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری گفت که نتایج نشست ناتو برای دولت افغانستان بینهایت مهم است زیرا در آن نشست تصمیم گرفته خواهد شد که کشورهای عضو ناتو از نیروهای امنیتی افغان تا سال 2024 حمایت می‌کنند یا خیر.

مرتضوی همچنان گفت که رییس جمهور غنی نیز در آن نشست در مورد دستاوردهای حکومت وحدت ملی سخنرانی خواهد کرد.

این درحالی‌ است که شماری از آگاهان سیاسی در افغانستان می‌گویند که دولت وحدت ملی خواست‌های ناتو را نتوانسته است به شکل کامل تطبیق و برآورده کند.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرمنشی ناتو
طالبان
نشست ناتو
بروکسل
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطر فایده خودشان واگر نه دیوانه هستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است