آیا دانش حاوی پیام احمدزی برای دوستم است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۹    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152542 منبع: پرینت

بدون شک دانش حاوی پیام احمدزی برای دوستم است علت آن هم واضح است که خشم و غضب غیر مترقبه مردم سمت شمال در قبال حمله بالای فرمانده قیصاری عدم اطلاع از سرنوشت آن، به قتل رسانیدن بسیار وحشیانه محافظین قیصاری توسط نیروهای کماندو و بالاخره حمله بالای منزل نشیمن قیصاری این خشم و غضب مردم سمت شمال نه تنها پلان ضربه نهایی بالای دوستم توسط ارگ نشینان را به چالش کشید بلکه اظهار همدردی طیف وسیعی مردم افغانستان را نیز در قبال داشت.

البته عده ی محدودی از پیروان مکتب شوونیزم و فاشیزم از قتل محافظین فرمانده قیصاری و حمله بالای خانه ایشان راضی به نظر می رسند اکنون ارگ نشینان برای چاشیدن آب بالای آتش دانش را به پیش دوستم فرستاده اند که اگر بتوانند این آتش را خنثی نمایند.

ارگ نشینان در مذاکره مهارت خاص پیدا کرده اند تا هنوز تمام رقیبان خود را با مذاکره ضربه فنی کرده اند اکنون دیده شود که دوستم در کدام حد برای خود قیمت گذاری می کند و در بدل کدام امتیاز در آخر بازی دوباره با رییس بی وفای خود وارد بازی می گردد و مهم تر از همه منافع ترک تباران را در کجای بازی قرار می دهد و با هم پیمانان خود در ایتلاف نجات تا کدام اندازه متحد باقی می‌ماند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
دانش
ارگ نشینان
نظرات بینندگان:

>>>   مه هزره هموز غدر موفموم که قیصاری ایله نموشه .
قربان علی جاغوری

>>>   فكر نميكنم اشرف غنى به دانش ايقدر اهميت قائل شود كه پيام رسان خود مقرر بسازد

>>>   دانش نقش سخنگو را در حكومت دارد طوطى وارى سخنگويى ميكند كدام صلاحيت ندارد

>>>   حمله وحشیانه کوماندوهای پشتون که همگی از نیروهای تروریستی حزب حکمتیار است بالای قیصاری و محافظینش کاملا یک تصفیه قومی است. و رهبران تاجیک هزاره ازبیک باید بدانند که اگر از خواب بیدار نشوید همه شما به این سرنوشت گرفتار خواهید شد.

>>>   حمله پشتونها تفنگ بدست بالای مردم مظلوم ازبیک

>>>   چرا لالی . کوچی و مافیاها و زورمندهای پشتون گرفتار نمیشود
...

>>>   عطا صفوی
خود کرده را نه درد است ونه درمان...!
---------------------------------------
وقتی خود کمر یک قاتل تاریخی وتفنگ به دست مادر زاد را برای کشتن مردمت بدون هیچ تمکینی وغیر آگاهانه محکم میبستی و با افتخار وبه شکل خیلی سبکسرانه وبدون درنظر داشت حد اقل نگاه به گزشته تلخ تاریخ ویادی از زخم های نامرحم شده خونین بجا مانده از گزشته های نه چندان دور فریا د میکشی : " که ما نفرخودرا ( اشرفغنی احمدزی) پیدا کرد ه اییم ..... " بلاخره عاقبتش چنین باید بوده باشد ....
احترام وحرمت به کرامت انسانی این هموطن به خون غلطیده ام که نمیخواهم وآرزو هم ندارم که حرف تحقیرآمیزی به آدرس ایشان در این حال احوال بنویسم.
ولی اگر یاد تان بوده باشد اشرف غنی درجریان کمپاین انتخاباتی تیم تحول وتداوم گفته بود : داگز دا میدان هرکه با ما بزکشی میکند بفرماید...!
درحقیقت این صحنه دلخراش مهر تا ییدی است برحرف های حساب شده اشرفغنی ...ومطمینا هدف از "بزکشی" اشرفغنی احمدزی این صحنه درد آور که فرزندان پاک سرشت وپاک دیانت این مرزبوم را یک نیروه اجیر شرفباخته نظامی به میدان بزکشی انداخته اند میباشد ؛ زیرا وی ادامه دهنده راه سیاست امانی ومومندی است....!!
ولی فراموش نباید کرد که نوبت آنانیکه که کفته بودند" : " دربین افغانهاکسی دیگری که یک دیدگاه را ترسیم کنند که مانفت داریم ، سرمایه داریم ؛ تاریخ داریم واین احساسات واین رود طوفانی بخاطر سرسبزی وآبادی استفاده کنند , این نیاز به یک ادبیات نو داشت ؛ این ادبیات نو را درافغانستان دااکتر صاحب« اشرف غنی احمدزی» معرفی کردند .. " روزی خواهد رسید ، ویکی پی دیگری به این وضعیت دچار خواهند شد واگر به حال نیاید این شتر بدبختی عقب خانه وکاشانه هرکدام مان لم خواهد زد ....
بقول رودکی بزرگ :
هرکه ناموخت ازگزشت روز گا ر
نیزناموزد زهیچ آموزگار

>>>   Amirzada
چرا در اوج نسل کشی ازبیک ها روابط دوستم با غنی گرم تر میشود؟

در حالیکه با گذشت هر روز بعد از دست گیری نظام الذین قیصاری ابعاد جنایات تکاندهنده فاشیزم ارگ بر ملا میشود و اعتراضات مردمی گسترش می یابد، جنرال دوستم با سرور دانش معاون دوم غنی با خرسندی و افتخار ملاقات می کند و با کمال سنگدلی نسل کشی ازبیکان بی گناه را نظاره می کند. در عین حال پسر دوستم باتور بحیث نماینده پدر هر روز با افتخار در زیر عکس غنی رجال سیاسی را ملاقات می کند.
آیا این شایعه درست نیست، که در دست گیری قیصاری و کشتار بی رحمانه ای ازبیک های بیگناه دوستم همدست غنی است؟
اما جالب اینست که یکی از دوستم پرستان روشنفکر مقیم تاشکند با بسیار ترس و لرز که مبادا مورد تجاوز و خشم پسر رهبر قرار نگیرد جرات می کند و از باتور دوستم عاجزانه خواهش می کند که عکس های اشرف غنی را به اصطلاح او از مهمان خانه" تورک تبار!!" های افغانستان دور کند.
چرا هیچ دوستم پرستی از ترس تجاوز دوستم و پسرش حتا در زمان اوج فاجعه جرات نقد به آدرس آنان را ندارند؟
این چه بازی به سر نوشت مردم شریف و خوشباور ازبیک تبار است؟

>>>   آن احمدزی چه کرد که این احمدزی کند.

>>>   akhshi Zafari
مردم را از قیام باز نمانید!
اگر وزیر خارجه به پمپو چیزی گفته یانگفته زیاد چیزی را تغییر نخواهد داد.اما قیام عمومی میتواند شما را از حمل یوغ استبداد و ستم های ارگ رهایی بخشد.پس به دوومی بپردازید و خود را مصرف این چه کرد‌و آن چه گفت نسازید.

>>>   Ali Faiq
التماسا پيام هايتان را براي تمويل كننده گان كشور به زبان انگليسي بفرستيد تا از عمق فاجعه دولت وحشت مُلي واقف شوند! ما هميشه -متأسفانه- مشكلات خود را به نزد گرگان گفته ايم و همان گرگان سوگند خورده دوباره ما را دريده اند! لطفا استراتيژي مبارزه تان را از حالت بومي خارج ساخته و جهاني اش كنيد!

سالها است بخاطر عدالت اجتماعي و حقوق شهروندي پيكار نموده ايم و اكثراً از حقوق #تاجيكان، #هزاراه ها و برادران #اهل هنود خود دفاع نموده ايم...امروز از حقوق برادران #ازبيك_خراساني خود سخت داريم در تيويتر و محافل سياسي دفاع مينمايم! اگر روزي #اوغان_خراساني هم مظلوم واقع شود، از حقوق آنها هم دفاع خواهيم نمود!

>>>   Baha
خدایا زمین لرزه ای
اوج وحشت و بربریت حکومت اشرف غنی تا تنزل انسانیت در حد کشتار دسته جمعی، تیرباران سربازان قیصاری به دستور اشرف غنی، جنایت بشری محسوب می‌شود.
مگر کجاست رهبران پوشالی با یک مشت حرف های مفت و کجاست خدا که تاب توان این همه فاجعه انسانی را دارد و زمین لرزه ای نمی کند تا همه کشور را در کام خود فرو ببرد و این مردم بینوا از هر روز مردن یک بار بمیرند و من هم می خواهم با اینها بمیرم، خدایا زمین لرزه ای.

>>>   Motaref
هفت شبانه‌روز می‌شود که مردم در هفت ولایت شمال و شمال‌شرق دست به‌تظاهرات گسترده زده‌اند. احتمال می‌رود دامنه‌ی این اعتراضات به‌شهرهای دیگر از جمله کابل هم برسد. اما حکومت در برابر این اعتراضات خاموشی اختیار کرده و نمی‌خواهد به خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها رسیدگی کند. این درحالی‌ست که اشرف‌غنی به‌خاطر یک راهپیمایی صدنفری در کابل، قانون نافذه‌ی ثبت احوال نفوس را دور زد و کشور را وارد فاز جدیدی از بحران کرد. آیا یک حکومت مسوول می‌تواند در برابر خواست مردم، برخورد و رفتار دوگانه داشته باشد؟

>>>   ر اویانی
گیریم که قیصاری زنده است و آزادش کنند؛ دیگه چی؟
و یا گیریم که آقای دوستم را آوردند و او را بر همان چوکی «بز کشی» ( به گفته احمدزی) باز نشاندن؛ دیگه چی؟
یعنی دست روی دست گذاشتن و به فاشیزم تن در دادن و برده شدن؟

هممیهن گرامی!
این ستم و تفنگ همراه با شتم و نیرنگ، فاشیزم است و ایدون به مکتب تبدیل شده است.
مکتب فاشیزم پشتونیزم با خدا در ستیز است.
این فاشیزم هنوز در دو سد سال پیش زندگی دارد.
تا هنوز بسبار هم دور است از آیبن و فرهنگ شهرآبینی.
هنوز سخت آشفته و سرگران خوی دریدن و ترکاندن و ویرانگریست.
این فاشیزم هیچ گفتمان و عهد و پیمان و راه و روان‌ همزیستی را پذیرا نیست؛ چون نمیشناسد؛ چون اگر شناخته بودی، فاشیزم نبودی..
این فاشیزم نه قران آسمانی را شناسد و نه گفتمان شهروندی را.
این فاشیزم بدون رستاخیز مردمی و مقاومت و رزم، از کردار سادیستی و کشتار تباری دست بر داشتنی نباشد.
پس، بر خیز برای شکستن کاخ این فاشیزم و برای آزادی و برای دگر سازیی ساختار فرمانروایی در کشور و برای دگرسازیی نام و نشان و سرود و پرچم و زیربنا و روبنای کشور !

>>>   باز كدام نيرنگ ديگر از باند جنايت كار ارگ در پيش است.

>>>   اقای حسن علی من نه پشتونم ونه فاشیست ولی ازین ازبک کله خام چیزی بور نمیشه.انچه نوشتید برای دلخوشی خودتان خوبست.

>>>   فقط انتظاربکشید نوبت شماهم میاید دلسوز

>>>   حالا دیگر خشم مردم بپا خاسته علیه عملکرد ضد اسلامی و انسانی و اخلاقی ارگ در ارتباط با دستگیری قیصاری و بقتل رساندن بادیگاردان انرا که بهود و نصار چنین جنایت را انجام نمیدهند که اینها به اسیران دسته بسته بادیگاردان قیصاری که انها را برگبار بسته انجام داده اند و قابل بخش و مدار نیستند هیچکسی نمیتواند که این خشم موجود سمت شمال را که ریس جمهور غنی و دارو دسته ان بخاطر عقده گیری های شخصی و قومی شان و در حمایت از طالبان ترورست و بخواست گلبدین جاسوس بد نام تاریخ قاتل هزاران انسان بی گناه کشور ما که شهرت قصاب کابل را بخود گرفته خاموش ساختن چنین حرکت مردمی جز رسیدگی بخواستهای قانونی شان که مطرحه کرده دیگر چیزی و کسی این حرکت مردمی بزرگ را خاموش کرده نمیتوانند .

>>>   باز كدام نيرنگ ديگر از باند جنايت كار ارگ در پيش است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است