واژه اوغان در جهان بی ارزش است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۶    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152541 منبع: پرینت

فرهنگ و عرف ديپلماتيک اين است که وقتی مقام دولتی خارجی وارد يک كشور می شود به مقامات بزرگ ميزبان احترام بگذارد.

بعنوان مثال مایک پمپيو وزير خارجه آمريكا هرچند كشور قدرتمند باشد در مقابل آن غنی ریيس جمهور يک كشور است بايد جايگاه و عرف ديپلماتيک را حفظ كند اما متاسفانه هيچ توجهی به اصول و قوانين ديپلماتيک نمی كند!

مایک پمپيو ریيس اطلاعات مركزی آمريكا سيا بود وی اطلاعات دقيق از غنی و زندگی آن دارد. پشتونيست ها ملت، دولت، نام و نشان كشور را بي ارزش كرده اند! مجاهدان هيچ چيز اگر نداشتند در جهان حرمت داشتند و به آنها احترام قایل بودند.

تفاوت حاكميت پشتون و غير پشتون از كجا تا كجا است؟


گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
غیرپشتون
حاکمیت
عرف دیپلوماتیک
وزیر خارجه آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   ازین معلوم میشه که ارزش ملی ره هم نداری

>>>   اينها را هم همان دزدان به اصطلاح مقاومت اوردند!! همين دزدان را كه خودت مريد شان هستى همه به ركاب همين اشغاكران نمى دويدند؟؟ و مى كفتند كه كلان كلان بمب بياندازيد!!! فرق بين اشرف غنى و شما ها دزدان به وطن اين هست كه شما ها را كسى به حيث يك طرف نمى شناسد و قبول نمى كند!! مكر افغان را همه دنيا به نام افغان مى شناسد!

>>>   افغان یا اوغان تنها نام یکی از قوم های سرزمین افغانستان« خراسان کهن » است

ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی در اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) , به دستور شاه عباس صفویی به سیستان در اطراف تالاب هامون هرمند سرزمین آبرفتی مسکن گزین شده اند و از اولاد شان در مقابل بقایای شاه طهماسب « شیعه دوازده امامی » سرباز میگرفت.
کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از سر زمین آبایی افغانان محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان از قبایل هندی الا صل ملتانی نام برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد. در یا داشتهای تاریخی بعضی از نویسنده گان انگلیسی منجمله ( جنرال ادوارد فلینستون ) مولف کتاب افغانان نماینده انگلیس در در باره شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نیشن با تفصیل آن در اطراف کوه سلیمان , خیبر پشتخوا و وپیش وژوب سرزمین آبایی افغانان می باشد و ذکر گرده است.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.

مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.
دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»

هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.
داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله و کوچی های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند .

تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است

منابع و ما خذ :
1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- میر محمدصدیق فرهنگ ، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 . 7- افغان ( گزارش سلطنت کابل ) , مونت اسوارت افنستون , ترجمه محمد آصف فکرت 1376. 8- اقوام کوچی مجموع مقالات به کوشش حسن پاپلی یزدی 1372 .
9—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات

>>>   مجاهد کجا وحرمت کجا.شاید هم در۴۰ سال اخیر از چاردیواری خانه ات پا به بیرون ننهاده ای ویا هم شاید از سیاره دیگری برای مامینویسی.

>>>   کسیکه عرف دیپلو متیک را میداند اینراهم باید بداند که نوکر پیش و بادار از عقبش نمیرود.

>>>   وقت افغان در قرن ۲۱ هنوز نمیداند که در گرما اب یخ ودر سردی باید چای داغ نوشید.این گناه جهان است یا افغان.

>>>   حقیقت اینست که اوغان هرچه بدی دارد یا ندارد بجایش اما اگر اوغان نباشد از دست شروفساد کسی درین ملک زندگی کرده نمیتواند
بیشترین ظلم اختلاس غصب دزدی مردم آزاری کار همین هاست ، در شعبات دولتی رشوت دسیسه بازی کار شکنی جعل کاری همه کار اهل شروفساد است خلاصه کی است که از شمالی باشد ودزد نباشد ؟؟؟ آیا امکان دارد ؟
ر

>>>   زیر نام افغانستان به غیر از جنگ و خونریزی چیزی دیگری نداریم. بسیاری از کشورها و شهرها نام‌شان را تغییر داده اند و هیچ مشکلی نیز بوجود نیامده است، ما هم می‌توانیم چنین کنیم

>>>   اوغان ها اصلا از کوه سلیمان اند ، به غیر از کوه سلیمان ، در هر جایی اوغانستان که هستند ناقل هستند . تاریخ بخوانید .

>>>   به چى نام افغان افتخار كنم به انتحاريش به وطن فروشى مادرزنا هايش به نادانى افغان هايش به ايكه ميليون ها مهاجر داره به ايكه فاسدترين كشور جهان شناخته شد به ايكه وحشتناك ترين نام فعلا در جهان شده به چى نام افغان افتخار كنم هيچ بشرى انتحارى نمى كنه اما همي افغان هاى با افتخار انتحارى مى كنه

>>>   خراسان با افتخار و بدبختانه افغانستان انتحار و انفجار و برده . اين يك أصل پذيرفته شده جهاني است.

>>>   اگر افغان نيستى از كشور ما خارج شو"
در مقابل ان ناچار بايد گفت:"اگر خُراسانى نيستيد از كشور ما خارج شويد، ما خُراسان خود را دوباره ميخواهيم"

>>>   واقعیت امر این است که از هر طرف که مطالعه بفرمایید خاستگاه و زادگاه افغان کوه سلیمان و نواحی آن است.
بهترین راه برای حفظ یکپارچگی کشور رفتن به طرف یک ریفرندم با دو گزینه خراسان و افغانستان هستیم تا تکلیف برای همیشه مشخص گردد.

>>>   نام افغانستان رد جعلی است ،هر نام دیگر پذیرفتیست.

>>>   اینگونه حرکات درجلسات خود شان فراوان دیده شده مثلا معاون باراک اوباما جلوتر از اوباما حرکت میکرد یا کدام وزیرش ، نزد آنان این بی احترامی نیست چون آنها همه خودرا انسان ومساوی فکر میکنندولازم نمیدانند که برای کسیکه مقام دارد تملق وچاپلوسی کنند ، این را بگذارند به افغان ها !تاروزیکه صلاحیت وقدرت داشتی بوت هایت را هم پالش میکنند وقتی بی صلاحیت شدی سلامت را هم علیک نمیگیرند این فرهنگ عالی افغانی ماست !

>>>   زور تان به غنی نمیرسد، چرا در .... قوم غیور پشتون چسپیده اید. در .... قوم پشتون استخوان یافته نمیتوانید!!!

>>>   تمامیتخواهان، ونژادپرستان، درارگ، غیر ازنوکری و مزدوری،چیزی دیگری بلد نیست،

اینها ازروز اول که درکشورما حکومت تشکیل دادند،به کمک انگلیس تکیه کردند،وگوش به فرمان ومزدورحلقه بگوش انگلیس شدند،و مردم مارا سرکوب کردند، ومخترعین ،کسانیکه چیزی را اختراع می کردند،در زمان نادرشاه و ظاهرشاه خائن، وبه دستور انگلیس دست گیر میشد ودرسیاه چالها، سر به نیست می کردند، ولادرگ می شد،پای شوروری را همینها درکشور باز کرد،تروریستها با هر نامی باشد ازهمین هاست ،امریکا را هم اینها برسر مردم مسلط کردند ،مردم مظلوم ما که سی سال مبارزه کردند وخون دادند ،تااززیر یوغ قدرت جهمنی شوروی آزاد گردد، همین حلقات نژادپرست وفاشیصت (اوغانی) قدرت جهنمی دیگری را بنام امریکا وناتو، مسلط کردند!
مردم غیور کشورباید دست به انقلاب دیگر بزند، زیرا تازمانیکه امریکائیها درکشور ماحضور دارد، واین حلقات فاشیصتی وقوم گرا با تکیه بر امریکا ،اهداف قوم پرستانه خودرا پیش می برد،همین آش است وهمین کاسه !!!

>>>   دقیقا درهیج جای دنیا پشتون را ادم حساب نمیکنن پشتون ها بخاطر همین است خودرادرراس قرارمیدهن تا دیده شون

>>>   د تورانیان
من افغان نیستم
من هيچ گاه خودم را از اقليت‌ها نمي‌دانم، در این دیاری که انگلیس ها و روس ها تجزیه و اوغانستانش نام نهادند اقلیت‌هایی وجود ندارد و اگر دارد مهاجرین کوه سلیمانی ست, نه ما که از بومیان این دیاریم.
هر کس تعريف خراسان را بداند، بايد قبول کند که هيچ کس اقليت نيست. نسل همه ما از یما, کوروش, زردشت, فریدون, رستم, ابومسلم, یعقوب لیث صفار و مسعود بزرگ است و خراسان هم اسم يک ملت و تبار نيست، اسم يک سرزمين است. یک سرزمین کهن.
در تاريخ گاهي جنگ مي‌شود و مرزها تغيير می‌کند، اما قرار نيست هويت ما از بين برود، هویت ما همانند هویت افغان ها, ساخته و پرداخته ی استعمار نیست که تغییر کند, خراسان هميشه کشور من بوده است و من خراسانی ام.

>>>   گل امیری! همه جهان همه روزه در غم صلح افغانستان است! چرا؟ زیراکه همان اقبال نابغه شرق گفته:
اسیا یک پیکر اب وگل است
و ملت افغان دران پیکر دل است
ز گشاد او گشاد اسیا
زفساد او فساد اسیا
مگر امروز ملت افغان دل جهان است!
بخارا خو نیست که بخار شود!
افغان

>>>   Najib Salam
تاريخ شاهد است كه حاكمان پشتون تبار با توهين و تحقير خارجى ها عادت كرده اند و اين راز موفقيت شان در سياست بوده است ، خارجى ها مى دانند كه اين طايفه حاضر است تن به هر گونه ذلتى دهند در بدل حاكميت ، براى همين خارجى ها ، استعمار و استكبار اين طايفه را برگزيده است .
اينجا بحث لابى گرى و اين واژه ها نيست ، بل انتخاب استكبار ميان مزدور ها و رستم ها و سر بلند ها است .

>>>   من افغان نیستم
من هيچ گاه خودم را از اقليت‌ها نمي‌دانم، در این دیاری که انگلیس ها و روس ها تجزیه و اوغانستانش نام نهادند اقلیت‌هایی وجود ندارد و اگر دارد مهاجرین کوه سلیمانی ست, نه ما که از بومیان این دیاریم.
هر کس تعريف خراسان را بداند، بايد قبول کند که هيچ کس اقليت نيست. نسل همه ما از یما, کوروش, زردشت, فریدون, رستم, ابومسلم, یعقوب لیث صفار و مسعود بزرگ است و خراسان هم اسم يک ملت و تبار نيست، اسم يک سرزمين است. یک سرزمین کهن.
در تاريخ گاهي جنگ مي‌شود و مرزها تغيير می‌کند، اما قرار نيست هويت ما از بين برود، هویت ما همانند هویت افغان ها, ساخته و پرداخته ی استعمار نیست که تغییر کند, خراسان هميشه کشور من بوده است و من خراسانی ام.

>>>   گل میر خان بابا مجاهدین ده سیاست چی میفهمند اگر سیاست یاد میداشتند امروز سرنوشت این ملت به این حالت نمیرسید دوران حکومت ربانی از یاد تان رفته در تنها در کابل چند گروه حکومت میگرد مجاهید فقط و فقط در دزدی چوروچپاول بیت المال قتل دیگر هیچ چیز یاد ندارند
احمد از ترکیه

>>>   اوغان خو شما مردم بی فرهنگ و بی کلتور استید. ولی ما اصلاً افغان استیم. شما واقعاً فرق خوب و بد را کرده نمیتوانید. قسم به ذات پروردگار که تا روز قیامت با این اهداف شوم تان نایل نمی شوید و یک یک تان ارمان به گور خواهی رفت. بروید گم شوید به جای که شما در آن جنگل ها بزرگ شده اید. هنوز شما کشوری بنام تان ندارید و در تمام جهان جای پای برای شما تفرقه انداز ها وجود ندارد. همانطوریکه ذلیل ساختید خوده ذلیل خواهی ماند.

>>>   من در دوران مکتب ازصنف اول تا صنف دوازدهم به مکتب درس خوانده ام که ۹۵ فیصد شاگردان مکتب ازقوم پشتون ها بودند و۹۹ فیصد معلمین هم تدریس وهم درلیلبه پشتون ها بودند. درصنوف مختلف همین مکتب معلمین مضمون پشتو برای شاگردان درس میدادند که افغان په اصل کی پکت و بیا پخت شو بیا پختون شو بیا پشتون شو بیا ابگان شو بیا اوغان شو اوبیا افغان شو.حالا شما میتوانید ریشه واقعی افغان را دریابید وصد درصددر یابید که کلمه افغان اصلا از پشتون گرفته شده است.اگرکسانی دیگر دروغ بگوید معلمین پشتون به هیچ صورت واقعیت کلمه افغان را دروغ نمی گوید. اگر همصنفی پشتون هایم حیات داشته باشد واتفاقاوهمین نوشته را بخواند حتما و حتما میگوید که همین نوشته حقیقت دارد و کاملا صحیح است.اینکه ملیت افغان(پشتون ها) افغانستان یا ملیت های دیگر اقوام افغانستان در یک مقطع تاریخی با انواع مشکلات مواجه شده اندد عدم درک واقعی از احساسات و خواست اصلی مردم و اقوام افغانستان زجر کشیده بوده و درحدود چهل سال است که با مشکلات مختلف مواجه بود است.حالا تمامی اقوام وملیت های برادر و برابر افغانستان برای همزیستی مسالمت آمیز وصلح دائمی تلاش کنند تا ازیک طرف امنیت وصلح دائمی در جامعه حکمفرماگردد وازطرف دیگر زمینه رشد و ترقی درجامعه حاکم گردد.
انشالله وتعالی ومن الله التوفیق.
الحاج.ع.ناصری از آسترالیا

>>>   کجا مجاهدین حرمت داشت وقتی مرحوم ربانی به ایران سفر کرده بود از طرف مقامات ایران هیچ توجهی به او نمیشد گذشته را بخاطر باورید

>>>   اوغانیت را تمام دنیا میشناسد حتا تا سیاره مهتاب ولی کولی ها را بدون اینکه افراد کوچه و بازار بخاطر عزیزه جنسی خود از کولی ها‌استفاده میکند ما دیدیم که تمام دنیا چقدر به ربانی با یخن چرکین اش در غارهای قطعه ۳۱۵ خیرخانه احترام می‌کردند و سفرایی کشورهای خارجی به دست بوسی ایشان میرفتند

>>>   تاجک ها از نام شان پیدا است که مردم تاج دار بوده اند وهیچ وقت به هیچ غلدری سر خم نکرده اند وعرف دیپلماتیک را می فهمیدند ولی پشتون از شتر چرانی وکوچی گری چی میداند به مسایل دیپلماسی وسایر موارد.
اریا

>>>   چرا بلسان شان در دوزخ گپ میزنند بی ارزش نیست .

>>>   مجاهدین از کجا کردند حرمت را ، جهاد را در مقابل دالر جورج بوش فروختند مردمان بودند که اردوی با ارزش افغانستان را به بهانه ریفورم نابود کردنند و به عوض آن اشخاص غیر مسلکی ، بی تجربه و کسانیکه حتی یک روز هم در مکتب نظامی سپری ننموده اند به رتب جنرالی و مارشالی رسیدند امروز همه مردم پی برده اند که مجاهدین همانا پروژه امریکا بود بخاطر به زانو آوردن روس ها .

>>>   برخلاف: واژه ( افغان) در جهان ارزش دارد. چون در جهان کسى معنى ومفهوم اش نمى داند. در غرب فکر مى کنند که افغان از اقوام يهودى گمشده بنى اسراييل اند
که کورش بزرگ از بخت نصر نجات و در از طريق خليج پارس به شرق ايران سرحد هندوايران پناه داد.
ولى در سرزمين اسپنديار و رستم ورودابه و مولوى و رودکى وناصرخسرو دقيقى وسنايى و هفت صد شاعران پارسى "افغان" معنى ومفهوم فرياد وشيون فغ وفغان وافغان مى دهد.در هر حال "افغان" لقب کاذب براى پشتون است.
اين لقب از جهت کاذبيت خود نتوانست و نه مى تواند و نه خواهد توانست حيثيت ٬عزت واعتبار ملى و سراسرى سرزمين خورشيد را گيرد. مغزهاى متفکر که در حقيقت "سبک مغز" اند اين واقعيت را ناديده گرفته اند.

>>>   حکومت غنی احمدزی کوچی به دو دلیل در استانه سقوط یکی تحمیل هویت تک قومی افغان بالای اقوام غیر افغان د یگر اسکان کوچی ها ی پاکستان !
متفکر دو جهان اشرف غنی احمدزی کوچی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر ازچهار سال به ساحل کشیده نتوانست . غنى احمدزی و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امورمشهود مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه طالبان ترویست بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده است.
افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و انها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با خراسانیان کهن ندارند بلکه بر ضد مردم بومی آن هستند و تلاش دارند هویت تک قومی « افغان » خود را بر‌دیگر اقوام بومی تحمیل کنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی خود دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت در مرکز ولایت صلاحیت دولت راه نمی‌دهند.
بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با طالب نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی احمدزی نمی تواند انسانی فکر کند ، بناً ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب ارگ نیشن طرف داران طالب و داعش خواهدشد.
شهود است که غنی احمدزی مغز تعصب دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان کشور درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی احمدزی کوچی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو به گزافه گوی های غنی شوونیسم در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى جوان شده است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان تروریست است و نیم قلب دگر به ظهو پشتونیسنان است اومردم شریف اعتما د به گپ های دروغین چرب غنی مکار نکنید. جوانان شجاع دلیر وارث این سرزمین کابلستان ، زابلستان ، تخارستان ، بلخ بومی شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیست وجنایت کاران ارگ نیشن و همدستان تروریست خونخوار خود را آماده کنید.
باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های خبیثه فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است , هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت ارگ طی این 18 سال صورت می گیرد کیست ؟

غنی مرد ِ عصبی بیمار روانی و جسمی است و شهود آن چیغ و صدا و مرد بدخوی غش و مکار و حیله و مرد نامرد ، مرد بی وفا در دوستی ، و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد .
چون غنی دارای مغز پوچ گنیده است از بابت رفتارتعصب و عمل شیطانی اقوام شریف افغانستان را بنام اوغان دارانی , اوغان غلجی , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عزیرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی برای رفا ء و آسایش در این چهار سال انجام نداد و نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و افغان ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر ران آزادسازیم
با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن افتابی ما را آباد سازیم
هشدار به آن يكعده آدم هاي ساده لوح كه ميگن جابجايي و اسكان دهي كوچي به حال ما فرق نميكند و اهميت اين مسئله را ناديده مي گيرند . حالا ببنيد !!
اگر برنامه ناقلين تكميل شد و كوچي ها در تمام نواحي شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، هر روز جنگ و خونريزي .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است