نخستین بانک اسلامی در مزار شریف افتتاح شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152511 منبع: پرینت

برای نخستین‌ بار یک بانک خصوصی اسلامی در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ افتتاح شد.
در مراسمی که برای افتتاح این بانک اسلامی با حضور مقامات محلی و عالمان دین در شهر مزار شریف راه اندازی شد سلیم رحیمی مسوول بازاریابی و توسعه تجارتی بانک اسلامی افغانستان گفت که تمامی خدمات این بانک براساس دستورات اسلامی ترتیب و تنظیم شده‌است.

به گفته وی این بانک در بخش‌های گوناگون در بیش از 30 ولایت افغانستان کار می‌ کند که دارای نزدیک به 60 نمایندگی است. وی از مردم ‌خواست که در راستای بهبود وضعیت کارهای اقتصادی و تجاری خود از بانک اسلامی استفاده کنند.

حجت الاسلام علی اکبر نورالحق مسوول بخش علمای دفتر تبیان در بلخ نیز با شرکت در مراسم افتتاحیه این بانک گفت جامعه اسلامی، ملت مسلمان و بازار مسلمین نیاز به بانکی دارد که مخالف ارزش‌ های دینی نباشد بنابراین داشتن بانک اسلامی در کشوری اسلامی یک نیاز مبرم است.

شماری از عالمان دین که در این مراسم شرکت کرده‌اند نیز تاکید کردند که فعالیت‌ بانک‌ های اسلامی در افغانستان یک نیاز جدی است.

آوا نوشت: این در حالی است که مسوولان بانک اسلامی افغانستان همچنین تاکید می‌ کنند که این بانک در بخش‌ های وام‌ های کوچک، متوسط و بزرگ بر اساس دستورات اسلامی فعالیت می‌ کند.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مزار شریف
بلخ
بانک اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   دام تزویر مکن چون دگران قران را
اسلام بیچاره همیشه خصوصا از چند دهه بدینسو به بازی گرفته شده وزیر اسم مقدس ان بسیار اهداف استعماری وسیاسی واقتصادی به پیش برده میشود عوام از مردم قبول میکنند که هرچه را پسوند اسلامی بدهیم اسلامی میشود مثلا خدای نخواسته ظلم اسلامی وتجاوز اسلامی وسود وربای اسلامی !!!و...
ما این مسله را اسلامی بیحث نمی کیریم ودر پی فتوای شرعی ان نیستیم فقط یک چیز را از جناب شیخ می پرسیم که ایا این بانک با بانک مرکزی افغانستان وسنترال بانک ارتباط دارد ویا خیر؟اگر نداشته باشد هیچ ممکن نیست ودرانصورت بانک نیست صرافی ویک شرکت مضاربتی خصوصی است واگر با هم مرتبط باشند وان بانک ها حتما معاملات ربوی وغیر اسلامی دارند واین بانک تا نصف راه اسلامی است بعد از نصف دیگر راه میشود بانک خصوصی غیر اسلامی بهتر است به چشم ملت خاک نزنید واز نام اسلام عزیز استفاده نکنید در محیط غیر اسلامی ودر زیر سایه ای استعمار وتجاوز تطبیق احکام اسلامی پاشیدن تخم در زمین شوره زار است ویکبار دیگر به گرگ های درنده پوشانیدن لباس میش را می ماند
تبنگ چی

>>>   تفاوت بانک اسلامی با بانک های عادی:
بانک اسلامی پول تو را میگیرد و با آن تجارت میکند. مال را از یک شهر ارزان میخرد و در شهر دیگر قیمت میفروشد و مفاد آن را بعد از گرفتن مصارف خود و یک اندازه ذخیره برای سرمایه گزاری های بعدی، بین سهام داران یا کسانی که پول در بانگ گذاشتند، در آخر سال تقسیم میکند.
بانک های غیر اسلامی پول تو را میگیرند و برای تو یک فیصدی مفاد قایل میشوند و با پول تو تجارت میکنند و مواد را از یک شهر ارزان میخرند و در شهر دیگر قیمت میفروشند و در آخر سال محاسبه میکنند که از مفاد شان چقدر پول فیصدی مفاد به صاحبان پول دادند و چقدر مصارف خودشان میشود و چقدر دیگر برای سرمایه گزاری دارند.
حالا من خو کدام تفاوت درین دو بانک نمی بینم.
یکی شان قبل معامله سود ومفاد برای شما قایل میشوند و دیگری شان بعد از معامله برای تان سود و مفاد قایل میشوند.
اگر کدام تفاوت موجود است، لطفآ مسؤلین بانک اسلامی بفرمایند و واضح سازند.
وگرنه بغیر از بازی دادن خدا چیز دیگر نیست.
مثلی که روزه میگیری و شبانه دوچند نان میخوری و آدم های پولدار را روزه افطار میکنی و از حال گرسنه گان هیچ خبر نداری و بعد از یک ماه عید میشود و شادی میکنی که از غم گرسنگی خلاص شدم و گرسنگان همان حالتی که داشتند، دارند و هیچ تأثیری در حالت شان نمی آید.
اینها همه برای کسانی که به خدا عقیده دارند، به جز از فریب دادن خدا چیز دیگری بوده نمیتواند.
منبعد در هر رمضان، افراد غریب و نادار و گرسنه، بروند دروازه پول دار ها را تک تک بزنند و برایشان بگویند که ما روزه افطار آمده ایم.
اگر گفتند که برایتان پول میدهیم و یا نان میدهیم، بروید، هیچ قبول نکنید و بگویید که ما داخل خانه شما میشویم و رییس خانه شما برای ما در سالون خانه اش نان بیاورد و ما نان میخوریم و روزه خویش را افطار میکنیم. خودش نیز باید در سر دسترخوان با ما یکجا نشسته روزه خویش را افطار کند.

>>>   بهتر و واقعی آنست تا بنک هارا بانک شناخت نه (بانک اسلامی ) یعنی بدون
پسوند . زیرابانک را اسلامی ساختن امکان نه دارد و نه در صدر اسلام سیستم
بانک داری رواج داشته .
یک قصه واقعی و یک حقیقت را میگویم بشنوید :
در امارات متحده اسلامی دکان بزرگی داشتم .قالین ها و قالینچه های افغانستانی هم دران عرضه میشد و یکی از دوستان چند تخته قالینچه های انتیک
افغانستانی را به خاطر فروش دران امانت گداشته بود .خریداری پیدا شد و بهای موافقت شده را پوست دیتد چک از جانب یک بانک اسلامی آورد. درحالیکه خریدار انفرادی بود نه نماینده ء منتخب و صلاحیت دار بانک که کفیل
بیع و شرا محسوب شده بتواند . من سوالاتی را طرح کردم که چطور و چگونه
این بانک پول را میدهد درحالیکه شما حسابی نزد آن از دارایی خود ندارید
گفت حیلت اینست که در حقیقت این مال (مبیعه ) را بانک از شما خریداری
میکند و به من به فایده فروخته است و من مدیون بانک استم .
ببینید و خوب دقت کنید نه دیدو دیداری از جانب بانک از مبیعه وجود داشته و نه
بیع مقاوله با من یا صاحب اصلی مال که گرچه صلاحیت فروش را به من داده بود و نه اخذ و قبض مال که امر فقهی است . پس کجایی این مفاد برای بانک حلال است که نیست . من ازان معامله بااین دلیل و شک های دیگرخود داری کردم .
به همین گونه مثال ها زیاد است . لذا باورم نیست تا بانک ها به هر نامی که باشد بدون سود به کسی پول بدهد . یا مثلا این گونه بانک هاموضوع مضاربت را
پیش می کشند و در اخر سال آنچه اجراات و معاملات که کرده اند از روی
فیصدی به صاحبان داردایی در بانک مفاد توزیع می کنند مضاربت هم ضرر دارد و هم مفاد چند معامله ضرر میکند و چند مفاد اوقات پول گذاری در بانک
یک ویک رنگ و یک تاریخ نیست و گپ های دیگر ، بهتر است اگر سیستم بانک داری قبول می شود که در شرایط عصر چه در معاملات داخلی و چه
بین الممالک بروی فکت های قبول شده عمل کرد و از حیله سازی ها ی عجیب و غریب چشم بست . گپ بسیار است مختصر کردم .
از سیاسی ساختن اسلام برای حفظ قدرت سیاسی و دینی برای یک تعداد روحانیون قدرت طلب و دنیا پرست چه بگویم ؟ اینجا گنجایش تفصیل و تطویل
نیست .
ناشناس لندن

>>>   آه آه از صرافان گوهر نا شناس
خرمهره را با در برابر می کنند
غلام جان مزار شریف

>>>   همه اش دروغ است، در پاكستان و سعودي و قطر هم ميگويند بأنك اسلامي و .... و غيره، همه اش دروغ است، پول مسلمان ساده را گرفته و در بانكهاي غرب بسود ميدهند، نيم فايده را بأنك ميگيرد و يك اندازه هم به صاحب پول.
كدام بأنك اسلامي فعاليت اقتصادي مفيد كرده ميتواند، همه تجارت و بانكهاي كامياب دنيا از يهود و نصاري است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است