وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با حنیف اتمر در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152484 منبع: پرینت

عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه ازبکستان به کابل آمده است تا با مقام های حکومت درباره اوضاع منقه گفتگو کند.

بر اساس دفتر رسانه‌های شورای امنیت ملی افغانستان، وزیر خارجه ازبکستان با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان دیدار و روی همکاری‌های امنیتی و اقتصادی میان دو کشور بحث و گفتگو کردند.

محمد حنیف اتمر در این دیدار گفت: «در بخش همکاری‌های منطقه‌یی، تأمین امنیت و ثبات، به نقش ازبکستان باور کامل دارد و افغانستان به تداوم روابط سیاسی، اقتصادی و روابط دو جانبه برای پیشرفت، آماده‌گی دارد».

وزیر خارجه ازبکستان نیز گفت، کشورش برای آمدن صلح در افغانستان آماده هر گونه همکاری است.
عبدالعزیز کاملوف روی همکاری‌های منطقه‌یی تأکید کرده و گفته است که کشورش خواستار حضور قدرت مند افغانستان در مناسبات منطقه‌یی است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
آيا دوستم بيش از اين درخور رهبرى قوم شريف ازبيك است !
پاسخ منفى است ، زيرا دوستم ديگر آن دوستم سالهاى نود نيست ، او نتنها آن هئيبت رهبرى را باخته است بل آن امكانات نظامى ديروز را در اختيار ندارد ، دوستم پوتانسيل مردم شريف ازبيك را در پاى يك فاشيست چون غنى ريخت و غنى را رهبر ازبيك ها ناميد ، معلوم مى شود نه دوستم و نه مشاوران او از فهم سياست هاى بلند عاجز اند و هيچ برنامه يى سياسى بلند مدت ندارند . دوستم با آنكه مردم هنوز هم به او حرمت دارند و او را به عنوان رهبر تحمل كرده اند ولى او مردمش را در شرايط بحرانى تنها گذاشته است ، دوستم با وجود يكه رسمن فرد دوم كشور شمرده مى شود ولى او صلابت وجرات استفاده اين حق را ندارد و تن به ذلت و تبعيدداده است . در اين روز ها غنى و تيم فاشيستش مردم اوزبيك را دارند توهين و تحقير مى كنندو به رگبار مى بندند ولى او حتا توان و قدرت پخش و نشر يك پيام ويديوى را به مردمش ندارد . پرسش اين است كه چنين آدمى آيا درخور رهبرى قوم بزرگ چون ازبيك ها است !
نخبگان سياسى ازبيك بايست دوستم را به چالش بكشند و از او بخواهند يا با مردمش باشد و يا صحنه را به مردمان با اصالت و هدف مند خالى سازد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است