جنایت های گلبدين فراموش می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152483 منبع: پرینت

با گذشت دو سال از مصالحه گلبدين راکتیار با دولت فاشیست و بازگشت وی به کابل نه تنها پرونده های قضایی علیه وی بررسی نشده است بلکه گلبدين برای به دست گیری بخشی از کابینه به روش های غیر دموکراتیک دور خیز کرده است.

اخیرا برخی افراد نزدیک به اکلیل حکیمی وزیر مستفی مالیه اعلام کرده اند که فشارهای سیاسی گلبدين به اشرف غنی احمدزی کوچی دلیل اصلی استعفای وی بوده است. بر اساس این گزارشات گلبدين قصد دارد یکی از اعضای حزب اسلامی را در این سمت جایگزین نماید.

ملاقات چند روز گذشته سفیر سابق آمریکا با گلبدين نیز بیانگر دست های پشت پرده ای است که قصد دارند این سیاستمدار بد نام قاتل ملت را بار دیگر بر مقدرات مردم حاکم نمایند اکنون لازم است بار دیگر به نهادهای داخلی و بین المللی حقوق بشر یادآوری کنیم که دوسيه های حقوقی علیه گلبدين راکتیار کماکان پابرجا است و هیچ دادگاهی تاکنون برای بررسی آنها تشکیل نشده است.

محمد طاهر شهیدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
جنایت
نظرات بینندگان:

>>>   از نوشتار وادبیات این شخص معلوم میشود از بقایا کمونزم مافیا زمین غارت اموال مردم بیکناه است حکمتیار نه در نزان است ونه صلاحیت عزل مقرری رادار یک تحمت کازب است
پروانی

>>>   درخواست جدید جیب خرچیچ گلبیدین 213 ملیون افغانی از کآد 91 !
با وجود اینکه سفارت های امریکا انگلیس عربستان ملیون ها دالر به حلقش ریخته اند اما باز هم چشمش به پول های بیت المال است ، چون این گرگ هارا آی اس آی آنقدر حریص تربیه کرده که اگر کره زمین را در شکم شان داخل کنند بازهم سیر نمیشوند×

>>>   محقق دوستم سیاف خلیلی مسعود وبرادران شان فهیم عبدالله عطا محمد نور امرالله نا صالح وسایر جنایت کاران جنگی کمتر ا زحکمت یار نه بوده این جواسس باید هم در حکومت باشد هم اپوزوسیون باشد هم هرکاره باشد اما حکمت یار که درخانه خود ارام شیسته باید محاکمه شود اول جنابت کاران جنګی دیګر محاکمه شود دارایها دوذدی مصادره شود باز نوبت به حکمت یار میرسد
ګیلانی

>>>   جنایت های که دیگران کردند ومیکنند گلبدین درنسوارش هم نمیآید قضاوت شما مملوازتعصب وغلط است
چراتمام جنایتکاران رانام نمیبری یااینکه آنها ازخود اند واین بیگانه

>>>   جنایات گلبدین ربانی مسعود که مسول ویرانی کابل و قاتلین 80000 کابلی بیگناه هستند هیچ وقت بخشیدنی و فراموششدنی نیست.
زلمی

>>>   در این جنایات تنها حکمتیار نبود بکه تمام این رهبر های خاین است او متشکل از جمعیت ها وحدت ودیگر خاینین واضع بگویم موتر شوی ها نداف ها جوالی ها و نفر خدمت های است که تاریخ گوا است چرا حقوق بشر از دیگر خاینین نام نمیبرد وتمام تان خاین این ملت استین وخواهید بود مردم را بازی ندهید همه چیز را مردم میداند تنها گلبدین نی بلکه تمام تان قاتل وخاین استین

>>>   امریکا نه عاشق غنی است و نه دشمن داعش و طالب و یا هم گلبدین. امریکا برای منافع خود اصلاٌ دشمن ندارد هرکه منافع اش را تامین کرد و برای منافع امریکا کار کرد از وی مانند دستمال و کاغذ تشناب استفاده می کند.
همین امریکا نبود که برای سر گلبدین ۵ ملیون دالر جایزه تعین کرده بود و وی را در لست تروریستان گنجانیده بود ؟ چه شد همه اش قصه ک .... شیر است .

>>>   Aziz Arianfar
بارها پیشنهاد کرده ام که بایسته است تا روز اول اسد به خاطر جنایات فزونشمار عبدالرحمان خان و جینوسایت در قبال مردم ما به عنوان روز مصیبت ملی اعلام گردد، اما کمتر کسی به این ندا پاسخ گفته است.
جامعه جهانی در قبال جینوسایت ارمن ها از سوی خلافت ارتجاعی عثمانی و جینوسایت یهودان از سوی رژیم فاشیستی هیتلر همواره واکنش در خور نشان داده است. اما کسی از جینوسایت عبدالرحمان خان در قبال هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها و پشتون های غلزایی سخن نمی گوید.
این روز می تواند همچون روز همبستگی ملی برگزار گردد و زمینه را برای پژوهش ها و کاوش های تاریخی پیرامون علل و عواملل و پیامدهای سهمگین جنایات عبدالرحمان خان فراهم نماید.
جا دارد تا براران هزاره به عنوان بزرگترین قربایان این جنایات، در این راه پیشگام شوند.

>>>   ارگ غنی جای قاتلان، جیایتکاران و راکتبارهای طالب گلبدین و داعش است

>>>   اگر اوضاع داخلی کشور خوب گردد و تفنگ حاکم نباشد بشمول خودم که پدر و برادر و یک طفل شش ساله ام را گلبدین بی دین جاسوس ای اس ای توسط راکت های کور اش که از تپه خیر ابد ولسوالی چهار اسیاب به شهر کابل انداخت میگردید من سه عضو فامیل خود را ازدست دادم علیه گلبدین خاین جنایتکار اقامه دعوی میکنم اما در شرایط حاضر که از یکطرف عدالت در حکومت غنی احمدزی وجود ندارد و از جانب دیگر گلبدین و غنی احمدزی ریس جمهور از یک قوم و یک زبان و دریک فکر قومگرایی و تعصب و دشمنی با دیگر اقوام غیر از قوم خود شان دارند و اکنون قدرت را در غصب شان دارند و با مطرحه دعوی صد در صد ترورم متصور است اگر گلبدین خاین زنده بود و عدالت بشکل واقعی ان وجود داشت و مجرم بجزای اعمالش میرسید ادعای سه عضو فامیلم ا علیه گلبدین قصاب کابل در محکمه شرعی مطرحه خواهم کرد چنانی که دیگران منتظر چنین روزی هستند من هم منتظر هستم چون فعلن بجای صادقین خاینین جنایتکار در نزد اشرف غنی احمدزی مقرب تر و معزز تر است و عدالت بکلی زیر پا شده .

>>>   مگر جنایات ربانی مسعود مزاری دوستم سیاف و هر گو گنس دیگر باید فراموش شود؟ یا چطور .

>>>   حكمتيار صاحب خوب ميكند نر واري از از امريكا پول ميگيرد شير واري ميخورد. چون زحمت كشيده عرق ريخته. قند و قروتش باد شما را چي؟

>>>   به زودی کسی خواهد آمد که سه قوم هزاره و تاجیک و ازبک را متحد کرده تا با نیروی هم انتقام شهدای خود را از پشتون های جنایتکار و گروهک طالب که همه پشتون هستند بگیرد ، به امید آن روز .
علی از دره صوف

>>>   راكتيار صاحب بشتر به پول ضرورت دارد چند سال در غار ها مخفي بود غير از تاريكي چيز ديگر را نديده

>>>   صد فیصد مکافات هم میشود این حکومت یک چشم جور دارد و یک کور اورا که می شناسد میگوید ازطرف کو ر تیر شو اوکسانیکه در دسته شما نیست از جور تیر میکنند همه مشکلات از همان جا پیدا میشود .

>>>   برادر عادلانه قضاوت کنید تنها یک نفر آ ملا مد نکنید شما جنایات محقق جاسوس خلیلی و غیره. آ فرا موش کرده اید این ها سینه های نتا. آ بریده آ اند مردمان مظلوم. آ در کانتینر ها سوزانده اند جنایات. آ آ کمحقق واین جوالی ها انجام. داده اند با جنایات چنکیز وهلا کو قابل مقایسه است این جنا یه کاران منحیث مجرمین جنگی قابل محاکمه میباشند

>>>   محقق دوستم سیاف خلیلی مسعود وبرادران شان فهیم عبدالله عطا محمد نور امرالله نا صالح وسایر جنایت کاران جنگی که فراموش شده اند حکمتیار نیز حق دارد که فراموش شود

>>>   گلبدین واکسین تیتانوس برای دزدان و جنایتکاران است از همین سبب تمام مکروبها‌در هراس است وقتیکه دو نفر دزد بیگانه دعوایی نصف حکومت را میکند گلبدین حق شش وزارت را دارد

>>>   دوستان محترم من دیروز در سایت دانشنامه ویکیپدیا مقاله ای مشاهده کردم که تعداد کشته های جنگ در کشور های مختلف جهان را ثبت کرده بود و من از مطالعه آن در نهایت تعجب و حیرت فرو رفتم
مقاله با نام تعداد قربانیان جنگ در جهان از سال ۲۰۱۵ به بعد بود من فکر میکردم قربانیان جنگ عراق و سوریه و لبنان و یمن و لیبیا با وجود جنایات داعش بیش از کشور ما بوده باشد اما آمار متاسفانه اینچنین بود،:
اول افغانستان ۲ میلیون نفر!
دوم سوریه ۵۰۰ هزار نفر
سوم عراق ۴۰۰ هزار نفر
چهارم جنگ مکزیک ۱۵۰ هزار نفر
پنجم یمن و لیبیا ۵۰ هزار نفر
ششم سومالی و نیجریا در درجات بعدی قرار داشتند.
بر این اساس افغانستان نا امن ترین کشور میباشد دوستان محترم برادران خوب فکر کنید قاتلان این همه قربانی در کشور ما چه کسانی هستند؟ از کدام قوم هستند؟ خوب منطقی باشید و حقیقت را ببینید اگر یک نفر هم قومی شما جنایت کرده است از او اعلام بیزاری کنید.

>>>   خاینین جهان از محاسبه الهی نجات ندارند بالخصوص از افغانستان

>>>   اگر واقعا" میخواهید همه جنایت کاران جنگی محاکمه شوند شرافتمندانه دست از حمایت این دولت مردان فاسد بردارید وبرای یک دولت دیموکرات حقیقی که در راس آن این جنایتکاران نباشند مبارزه کنید وازحمایت این شاه شجاع ها دست بردارید جوانان پاکدل و روشن ومسلمان رابرای آمدن در پارالمان و شوراهای ولایتی و ولسوالی حمایت کنید تا بتوانیم با آوردن وکلای با درد ، وطن پرست ، ضادق و دلسوز در ساختار یک حکومت انسانی که توانائی محاکمه این جنایت کاران جنگی را داشته باشند بجود بیاورند و آنهارا به سرنوشت شان برسانند.
والسلام. صابر شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است