تثبیت فاشیسم در سایه ی تهدید کاذب
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۶    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152458 منبع: پرینت

مشت بر هم می‌زدند از ابلهی
پر بدند از جهل و از دانش تهی
صاحب سری عزیزی صد زبان
گر بدی آنجا بدادی صلحشان
پس بگفتی او که من زین یک درم
آرزوی جمله‌تان را می‌دهم

مولانا

الف) توطیه‌ی جدید چند بعدی اطاق تفکر فاشیسم ارگ کابل جهت سبوتاژ نهضت احیای خراسان و مدیریت افکار عمومی در جهت استراتژی ارگ می باشد.
فاشیسم؛ توطیه ی خطرناکی را جهت فروپاشی اجتماعی و تضعیف ارکان اساسی تمدنی میان تمام اقوام و هویت های ساکن کشور طرح ریزی کرده و قرار است عوامل مرتبط با نهاد (مشاوریت امنیت ملی) آن را اجرا و عمل نمایند. نخستین هدف فاشیسم از این توطیه این است که تا با تشدید اختلاف میان هویت های غیر افغان از یک طرف و گسترش شکاف میان شهروندان افغان و سایر هویت ها از طرف دیگر به استراتژی تثبیت افغانیسم ادامه بدهد و مردم را به بهانه گسترش جنگ و بحران عمیق فروپاشی به تمکین از فاشیسم قومی فرابخواند.

ب) توطیه‌ی خطرناک فاشیسم برای انحراف افکار عمومی و سبوتاژ نهضت احیای خراسان با تحریک احساسات هویت های فرهنگی و وارثان اصلی تمدن خراسان در مقابل هم می باشد. هدف اصلی اطاق توطیه‌ی ارگ برجسته سازی شعارهای قومی پشتونستان، هزارستان و ترکستان و تبلیغ تقابل آن با نهضت تمدنی خراسان با این تعریف که شعار خراسان نیز یک واکنش قومی می باشد و بنابراین بهتر است برای جلوگیری از فروپاشی کامل کشور به همین هویت فاشیستی و تک قومی افغانیسم تمکین نماییم تدوین شده است. بعد دیگر توطیه این است که با ایجاد صفحه های مستعار در شبکه های اجتماعی و با رویکرد افراطی و شعارهای تعصب آمیز و تحریک کننده علیه هویت های ساکن کشور گفتمان خراسان را به انحراف ببرند و جو وحشتناک نفاق قومی را تشدید نمایند تا شهروندان کشور از ترس آینده خطرناک حاکمیت فاشیسم را غنیمت بدانند تا بدنه اجتماع از گفتمان تمدنی فاصله بگیرد.

ج) خراسان یک هویت تمدنی، تاریخی، فراقومی و میراث مشترک تمام اقوام و هویت های ساکن در کشور می باشد.
گفتمان خراسان جامع است و تمام شعارهای هزارستان، ترکستان، افغانستان، پشتونستان یا هر شعار دیگری را می تواند در یک ریفرم مدرن اداری تحت پوشش قرار بدهد. مثلاً؛ در یک نظام صدارتی پارلمانی فدرال تمام این ایالت ها می توانند در هویت سیاسی، جمهوری ایالات متحده خراسان جمع گردند. بحث خراسان یک واکنش مقطعی نیست بلکه کنش هدفمندی می باشد که پلورالیزم (سیاسی، هویتی، فرهنگی و دینی) را در تمام ابعاد آن نوید می دهد و تحقق زندگی شهروندی مدرن و مشارکت دموکراتیک در قدرت سیاسی را از اهداف بلند خود می داند.

هویت خراسان نه به اعتبار تمدنی و نه به استناد تاریخی هر گز یک هویت قومی و انحصاری نبوده و نیست. در امپراطوری های تمدن خراسان بیش از یازده فرمانروا داشته ایم که از همه ی هویت ها تاجیک ها (سامانیان، طاهریان و غوریان)، هویت های ترک (از غزنویان تا بابریان و سلجوقیان و تیموریان)، کردها، بلوچ ها و افغان‌ها (ابدالیان) همه شامل بوده است. در خراسان نه تمدنش قومی است نه زبانش نه مذهب اش نه تاریخ اش در هرچه در تمدن خراسان داریم تمام اقوام شریک هستند و در سپهر گسترده اش خود را می توانند تماشا کنند.

نتیجه
من از جوانان کشورم بخصوص جوانان هدفمند تاجیک تمنا دارم تا متوجه دام و توطیه فاشیسم باشند و به هیچ وجه علیه هیچ هویتی هتاکی، فحاشی و ترش رویی نکنند.
هدف بزرگ اخلاق متعالی و روح معنویت می خواهد.
ما با هیچ هویتی دشمنی نداریم فقط با فاشیسم در مبارزه هستیم و فاشیسم به معنی پشتون نیست.
ما آماده هر نوع مناظره، گفتگو و تعاطی آرا و تضارب اندیشه با شخصیت های با صلاحیت تفکر فاشیسم افغانی هستیم تا از گفتمان تمدنی خراسان دفاع کنیم.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توطیه
تهدید
ارگ
هویت
خراسان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است