آقایان عبدالله و ربانی! کمی سیاست بیاموزید!
ندانم کاری و تست آزمایش روی مردم بس است. خود را و قوم خود را و موقعیت جغرافیایی خود را بشناسید و فرصت های پیش آمده برای اقوام را هدر ندهید و بیش از این به تملق آمریکایی ها نپردازید 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۵    ۱۳۹۷/۴/۱۷ کد خبر: 152455 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) چهار روز قبل سفارت آمریکا در کابل سالروز استقلال این کشور را در داخل سفارت جشن گرفت.
طبق معمول از همه سران حکومتی و دولتی به شمول اشرف غنی رییس جمهور در این مراسم دعوت شده بودند. اما هیچکدام از سران پشتون در راس حکومت، حاضر نشدند تا به سفارت آمریکا بروند. هرچند وزیر دفاع در این مراسم شرکت داشت و تاجیک ها را زیرنظر گرفته بود.

در این میان اکثر کسانیکه به سفارت رفتند فقط تاجیکها بودند. تاجیک هایی که هرگز آمریکا به آنان در هیچ مقطع تاریخی اعتماد نکرده و همیشه از آنان به عوان سکوی پرتاب برای پشتون ها استفاده کرده است.

عبدالله رییس اجرایی حکومت که انگار بیکار است و در همه مراسم ها شرکت می کند، حتی اگر افتتاح یک دوکان باشد، در این مراسم نیز به حضور سفیر آمریکا رسید تا شاید به خیال خام خودش به آمریکایی ها نزدیک شود. در حالیکه هنوز نفهمیده است که آمریکا حامی غیر پشتون ها نیست و باید در چنین مراسم هایی در درجه اول تابعین و قوم مورد اعتماد آمریکا شرکت کنند نه عبدالله که هرگز آمریکا به وی اعتماد نکرده است.

شاید عبدالله خود را پشتون میداند همچنانکه تا کنون در همه مراحل به نفع فاشیست های پشتون میدان را خالی کرده است، اما دیگرانی که خود را تاجیک واقعی میدانند و دم از حقوق تاجیک های می زنند چرا به سفارت آمریکا رفتند؟
چرا صلاح الدین ربانی و بسم الله محمدی و دیگران به سفارت آمریکا رفتند؟

تاجیک ها باید بدانند که قوم مورد اعتماد آمریکا تاجیک ها نیستند، بل فاشیست های پشتونی هستند که در آمریکا زندگی کرده و تعلیم دیده اند و اینک نه به عنوان یک پشتون افغان که به عنوان یک آمریکایی در راستای حفظ منافع آمریکا در پوشش قوم پشتون به افغانستان اعزام شده اند و از موقعیت پشتون ها بکام آمریکایی ها عمل می کنند.

تاجیک به دلیل سابقه همکاری با اروپایی ها و ایرانی ها و برخی از کشور های آسیای میانه و ازبیک ها به دلیل نزدیکی به ترکیه و برخی کشورهای آسیای میانه و هزاره ها به علت تفاهم عقیدتی و مذهبی با ایران، هرگز مورد اعتماد آمریکا نبوده و در آینده نیز نخواهند بود، هرچند بیشتر از پشتون ها چاپلوسی و تملق آمریکایی ها را بکنند.

در قدم اول انگلیس و اینک آمریکا صرفا به سران قوم پشتون اعتماد داشته و دارند. زیرا پشتون تنها وابستگی مرزی و فکری شان به پاکستان است و پاکستان تنها مرکز طراحی و برنامه ریزی آمریکایی ها در منطقه می باشد. پس طبیعی است که آمریکایی ها صرفا قوم پشتون اعتماد کنند.

لطفا دقت کنید، ندانم کاری و تست آزمایش روی مردم بس است. خود را و قوم خود را و موقعیت جغرافیایی خود را بشناسید و وقت خود را ضایع نکنید و فرصت های پیش آمده برای اقوام را هدر ندهید و بیش از این به تملق آمریکایی ها نپردازید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت آمریکا
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   ما ايراني ها يه ضرب المثل داريم كه خيلي معروفه:
جوجه ها رو آخر پاييز ميشمارند !
حالا آخر داستان حضور امريكا و غرب رو در منطقه خواهيد ديد
امريكا از منطقه اخراج ميشه قطعا و شكي در اون نيست
افغانستان هم به دست صاحبان اصليش خواهد رسيد.

>>>   وقت ایمان وباور انسان از خالقش منتفی گردد وبجای حدای لاشریک به اوباما وجان کیری وترامپ وترزامی معتقد گردد واین همه ارتقا ورتبه های مادی را از مردم وتوده های ملیونی نداد وان را فضل خارجی ها بخوانداسمش را بگذارید داکتر عبدالله این مولود نا میمون باندازه ای خودرا پاین اورده که درهیچ جای پنیا وهیچ کسی دیگری تا اینحد کرتیش وتپازع نکرده واز مقام انسانیت تنازل نه نموده است خوب در افتتاح مانند همگان اشتراک نمودی باکی ندارد وکمی پیش تر از دیگران رفتی هم نشان اطاعت وفرتنی از ارباب استاما در مراسم تجلیل از استقلال امریکا بستن نیکتای به رنگ بیرق امریکا بی اندازه نشان ذلت ورسوای برای خود وبرای ملت افغان است حتی خود امریکای ها در هیج جاوهیچ محفلی چنان نمیکنند که این خود باخته وخود فروخته چنان کرده بود اگر افغان این است من از افغان بیزار هستم واگر پشتون هم این چنین باشد اصلا منکر پشتون گردیدممزدور در جهان بسیار است درمانده وبیچاره هم در اطراف واکناف جهان فراوان میباشداما تا این حد پاین امدن جای بسا افسوس وخجالت وسر افگندگی برای ملت قهرمان وسر افراز افغان است این همه نشان میدهد که اینها از ملت چقدر مایوس ودلسرد گردیده واعتماد واعتقادش به خداومعتقدات ضعیف شده است درحالی که خارجی ها اصلا پروای همچو هر چه مالی وریا کاری را ندارند وشاید نفرت هم بنمایندبگیرید پشتونهای قهرمان وفرزندان احمد شاه ابدالی ووزیر اکبر خان این متاع هرزه وناچیز خودرا دیگر ما شرم داریم که اورا تاجکش بخوانیم ودر زمره ایخود حساب نمایم طبعا شما هم قبولش ندارید واو مانند گوسفند عایر درمیدان بدون سرپرست خواهد ماند
مولانا قربان

>>>   به تفرقه قومی دامن نزن انسان انسان است این چی معنی دارد پشتون نرفت تاجک رفت عوض این گپها خدایته یاد کو

>>>   عبدالله خو ميفهمد كه هيچكاره است. ولي او در زندگي دو چيز ميخواست كه به هردوي ان رسيد. پول و شهرت. او نه در قصه مردم است و نه در قصه وطن. زنده باد خودش و كأسه ليسان أطرافش. او آرايش كرده هر روز در تلويزيونها ظاهر ميشود و دريشيهاي لوكس خود را بنمايش ميگذارد. در مجالس تشريفاتي مانند شاه ولي خان كابل گيروك اشتراك ميكند. بيست تا موتر زره از پشتش روان است. اضافتر ازاين او نه ظرفيت دارد، نه متانت ونه هم تعهد. او از آرائيكه ديگران برايش جمع كردند ، هم پاسداري كرده نتوانست. يك دلقك، لشم معامله گر.

>>>   بسم الله برای سپاسگذاری از انمریکائی ها اشتراک کرد چون از برکت دالر های انها در وزارت دفاع وداخله بود که ملیاردر شده!نباید ناسپاسی کنیم

>>>   Aziz Arianfar
بارها پیشنهاد کرده ام که بایسته است تا روز اول اسد به خاطر جنایات فزونشمار عبدالرحمان خان و جینوسایت در قبال مردم ما به عنوان روز مصیبت ملی اعلام گردد، اما کمتر کسی به این ندا پاسخ گفته است.
جامعه جهانی در قبال جینوسایت ارمن ها از سوی خلافت ارتجاعی عثمانی و جینوسایت یهودان از سوی رژیم فاشیستی هیتلر همواره واکنش در خور نشان داده است. اما کسی از جینوسایت عبدالرحمان خان در قبال هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها و پشتون های غلزایی سخن نمی گوید.
این روز می تواند همچون روز همبستگی ملی برگزار گردد و زمینه را برای پژوهش ها و کاوش های تاریخی پیرامون علل و عواملل و پیامدهای سهمگین جنایات عبدالرحمان خان فراهم نماید.
جا دارد تا براران هزاره به عنوان بزرگترین قربایان این جنایات، در این راه پیشگام شوند.

>>>   اگر برعکس تاحکان نمیرفتند و پشتون ها میرفتند باز میگفتید که این ها را خبر نکردند جون برایشان مهم نیست ولی حالا میگویید انها نرفتند و این ها چرا رفتند تو که این همه را میدانی خودت چرا هیچ پوخی نشدی

>>>   رشته تحصیلی اصلی عبدالله و ربانی "سیاست" نیست!!! آنها در رشته "پرکردن جیب" تحصیل کرده اند!!!!

>>>   Abdul Hai Khurasani
احمد شاه درانی، آخرین فرمانروای خراسان بود نه مؤسس افغانستان.
جعل بزرگ فاشیسم در باره مؤسسی هویت سیاسی افغانستان.
آیا احمد شاه ابدالی نخستین مؤسس افغانستان بود؟
نه، نبود و این جعل بزرگ تاریخ و اهانت سترگ به آخرین فرمانروای خراسان است.
چرا؟
هیچ سند و مدرک معتبر تاریخی که ثابت نماید، احمد شاه ابدالی در زمان حیات خود مدعی تأسیس کشور افغانستان شده باشد، به طور قطع وجود ندارد.
تاریخ احمد(نوشتهٔ منشی عبدالکریم)،
تاریخ احمدشاهی(نبشته‌ی محمود الحسینی) و تاریخ حسین شاهی(تالیف
امام الدین حسینی)
شاهد این مدعاست.
از هر سه تاریخ معتبر که یکی در عصر خود احمد شاه ، شاه زمان و دیگری در دوران درانیان نگاشته شده است، این را ثابت می سازد که احمد شاه خود را جانشین نادر افشار، شاه ایران و سلطان خراسان می دانست.
او هر گز تصور نمی کرد روزی چنین اتهام بزرگی را به او وارد کنند و او را بنیانگذار هویت سیاسی افغانستان بنامند.
در مقدمه تاریخ احمد نوشته‌ی منشی عبدالکریم که بالقاب ذیل آغاز گردیده ؛
احمدشاه درانی، پادشاه جم جا
گردون وقار
خورشید اشتهار
عالی نصب
فرخنده حسب ، خاقان زمان ، قاآن دوران ، ....
هر گز نامی و سخنی از کشور افغانستان نیست .
جلوس او را به عنوان پادشاه خراسان گرامی می دارد.
از متن نوشته شده بر سکه طلا و نقره ضرب شده در زمان احمدشاه پیداست، که او از نظر فرهنگی و هویتی یک فرمانروای کاملاً خراسانی است.
سکه طلا دوران احمد شاه :
حکم شد از قادر بیچون به احمد پادشاه
سکه زن بر سیم و زر از اوج ماهی تا به
ماه
سکه نقره :
احمد شاه پادشاه درانی

>>>   یک بام ودو هوا چیست
حکومت فاشیست اشرف غنی
فرمانده قیصاری کمرش را برای دفاع از خاک وطن بست.او از جان، شرف و ناموس وطن در برابر لشکر پاکستان ویا طالب وداعش با شجاعت وپایمردی دفاع نمود.او میدید قوماندان اعزامی غنی احمد زی خائن وتروریست چگونه هر روز پاسگاه های دولت را برای طالب وداعش تسلیم میدارد ،شجاعانه در برابر این عمال تروریست قد برافراشت.
او به گناه دفاع از وطن،در یک اقدام محیلانه ونامردانه عمال غنی احمدزی دستگیر شد ودر اسارت رژیم ضدملی قرار گرفت.
اما دریک بام دیگر ،جنایکاران حزب گلبدین جنایتکار وخونخوار که برای وطن فروشی،خیانت،کشتار وجنایت کمر بسته بودند،هنگام ارتکاب جنایت وقتل صد ها هموطن وویرانی کشور دستگیر شدند،به زندان افتیدند،اما با استقبال حکومت تروریستی مواجه شده وبا اهدای تحایف از زندانها رها شدند و دوباره قتل وکشتار را آغاز کردند!!
چه باید کرد؟؟
سکوت یا قیام در برابر حکومت ضد ملی وفاشیستی اشرف غنی
راه نجات راه قیام وبراندازی این نظام جنایتکار است

>>>   Mansoor Badry
نخستین زمینه سازی های جمهوری فدرالی به گونه (زون ها) در افغانستان در زمان حاکمیت پرچمی ها به رهبری ببرک کارمل به گونه ابتدایی ان پیاده شده بود .
امروز می توانیم از همان سیستم اداره سیاسی به گونه زون ها تا رسیدن به توافق همه گانی بهره ببریم . تجربه کاری هم داریم .

>>>   Aziz Arianfar
تشخیص اولویت ها در مراحل تاریخی بسیار مهم است.
در اوضاع و احوال کنونی باید:
1. شعار راندن اتمر از دستگاه دولت و گماشتن او به یک کرسی سفارت در یک کشور دور دست به شعار مرکزی و سراسری مبدل شود. در این امر باید همه احزاب و جریانات سیاسی مشارکت ورزند و پیش از این که اتمر آن ها را یکه، یکه از صحنه بیرون و یا حتا کاملا حذف نماید؛ بر برکناری او پا بفشارند.
زیرا همانا اتمر سلسله جنبان همه تنش های تباری در چند سال اخیر است. بدون اتمر غنی احمدزی قادر به پیاده کردن اندیشه های افراطی تبارگرایانه خود نخواهد بود.
2. دو دیگر، برای نخستین با برای جنرال دوستم شانس بسیار بزرگ تاریخی پدید آمده تا با پیوستن به جنبش مردمی و اپوزیسیون و بریدن و برهم زدن رابطه با غنی، غسل تعمید کند و کفاره همه معامله گری ها، خیانت ها و جنایات تاریخی خود را بپردازد.
اما اگر باز هم معامله و خیانت کرد و به اردوگاه غنی پیوست، دیگر تاریخ هرگز او را نخواهد بخشید.
با این هم، اگر درست عمل کند، می تواند به قهرمان ملی مبدل شود.

>>>   Aziz Arianfar
باید به هر گونه معامله گری و زد و بند و خیمه شب بازی پایان داد. هرگاه انتخاباتی برگزار شود، دیگر نباید به باندهای مافیایی کرزی و احمدزی اجازه داد با سرنوشت مردم و کشور بازی نمایند و ما را اسیر و برده بسازند.
هرگاه قرار باشد، مانند امریکا سیستم دو حزبی داشته باشیم، چرا باید این احزاب قومی باشند؟
ما به احزاب فراگیر سراسری فراتباری نیاز داریم.
سیستم حزبی دو قومی مردود است.
بایسته است تا همه احزاب و گروه های اپوزیسیون یک نامزد واحد و نیرومند پیش نمایند.
هر تاجر سیاسی هم که به تیم کرزی و احمدزی برود، باید بایکوت شود.
زیرا دیگر کارد به استخوان رسیده است و نمی توان فروش کشور در ازای زد و بند و معامله با دالر های خون الود شیوخ عرب را برتابید.

>>>   هر دو نقر مورد نظر جفا بزرگی ب ه حق ملیون ها نفر که پیرو خطا استاد ربانی شهید بودند خط بطلان کشیده وملیون ها نقر را به به حاشیه وبی سرنوشتی رها کردند بزرګترین حزب سیاسی را منحل کردند واقعا رهبر شدن کار ساده نیست رهبر دل قوت وجرعت وخود ګذری میخواهد که در وجود این افراد به ندرت دیده میشود اینها تنها پول وزن ووکندکروززر می اندیشند بس
قیام

>>>   متاًسفانه نگاه و اطلاعات و آگاهی و برخورد خیلی از هموطنان خیلی سطحی و ناشیانه هست و به همین دلیل نیازی به جواب و بحث و جدل با شما نیست.چونکه خودتان هم نمی دانید چه می خواهید و فقط با احساسات و نقل و قول نظر می دهید.مردم صاحب اصلی کشورند و باید به طریق انتخابات آزاد زیر نطر ناظرین بین المللی و به شیوهً دموکراسی بر سرنوشت خود و کشورشان حاکم شوند، دیگر دوران دیکتاتوری، گله و چوپان بازی و سلطه گری و عمامه و تاج،قوم پرستی، نژاد پرستی و حاکمیت .... بپایان رسیده است. پیروز باد مردم اافغانستان

>>>   در یک کلام تاجک ها پله بین ، خود خواه ، مقام دوست ، معامله گر و آسیب پزیر استند.
اگر خلاف این است لطفا ثابت کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است