شرایط حضور در مشاوردانی ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۴/۱۷ کد خبر: 152444 منبع: پرینت

شرایط حضور در مشاوردانی ریاست جمهوری:
1- مشاور ترجیحا از امریکا آمده باشد، یا حداقل پایش به امریکا رسیده باشد، در صورتی که از اروپا آمده باشد به صفت زیر مشاور مقرر میشود.
2- مشاور، تنها کار رسمی اش مشوره ندادن به رییس جمهور است.
3- مشاور زمانی انتخاب میشود که، یک نقطۀ بحران را با او خاموش کند، در پس از بحران میتواند نقش شلغم را در دستگاه ریاست جمهوری ایفا کند.
4- مشاور نباید از چیزی که نباید بداند، بداند، وی فقط بصورت ماهانه میتواند معاش خود را از مالیۀ کردیت پنج افغانی موبایل مردم اخذ کند.
5- مشاور در جریان مشاوریت فقط می تواند در نماز عید رییس جمهور را ببیند، آنهم صرفا بخاطر اینکه چهره اش در نزد رییس جمهور فراموش نشود.
6- مشاور به بند تنبان رییس جمهور کاری نداشته باشد، این شوخی خوبی با رییس جمهور نیست، شما میتوانید این شوخی را با رییس جمهور کنید، ملا هیبت الله آخوند به شما سلام رساند.
6- هر مشاوری که در طول یک سال بتواند بله گوی خوبی باشد به وکیل دانی بصورت متحدالمال فرستاده میشود.
7- الزامی است تا مشاور از رییس جمهور بیشتر نفهمد و اگر میفهمد کوشش کند از فهمیدگی خود کم کند.
8- مشاور مکلفیت دارد تا به مردم بگوید، هوا خوب است، میوه خشک داریم، کردیدت موبایل موجود هست، معاش سر ماه پرداخت میشود و امنیت کافی وجود دارد و مردم نبایاد نگران آینده باشند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
غنی
مشاور
نظرات بینندگان:

>>>   يكى از شرايط ايست كه مثل رسول طالب قبلا تكسى وان بوده باشى و در عين زمان از اداره سوسيال پيسه بگيرى

>>>   ارزش همه مشاورین کمتر از ....ای اتمر می‌باشد . ر—ن

>>>   و بالاخره مشاور کسی باید یک حزب، روند، جریان سیاسی و غیره را بر ضد حکومت راه اندازی کند تا بدون امتحان و پرس و پال حتا اگر تا پاکستان هم نرفته باشد مقرر شود.
مشتاق

>>>   حمد بهزاد
اگر برای مردم به صحنه بیاییم، ورق برخواهد گشت !

برای مهار حذف کنندگان، آنان که هدف سیاست های حذفی واقع شده اند باید هماهنگ و متحد شوند.
مناسب ترین کانون برای شکل گیری یک وحدت سراسری و جهانی علیه ستم، تبعیض و استبداد حاکم بر افغانستان «مطالبات عدالت‌خواهانه مردم» است.
باید بپذیریم که مردم به خاطر منافع شخصی، حزبی، خانوادگی، وزارتی، وکالتی، ولایتی، سفارتی و ... به صحنه نخواهند آمد؛ بلکه حماسه حضور مردم زمانی در داخل و خارج از کشور شکل خواهد گرفت که سیاستمداران دوباره پشت مطالبات جامعه بایستند؛ و اینبار محکم تر از پیش ایستادگی کنند.
«مطالبات عدالت‌خواهانه مردم» بهترین وسیله برای شکل گیری «وحدت سراسری و فراقومی» نیز است. خلق های محروم قادر نخواهند شد که هر کدام به تنهایی «برنامه های حذفی» ستم سالاران و تبعیض پیشگان را مهار سازند؛ اما تجربه نشان داده است که هرگاه با درک منافع و سرنوشت مشترک شان در کنار هم ایستاده و با حرمت نهادن به مطالبات مردم شان حرکت کرده اند، تحولات بزرگی را بوجود آورده اند.
توجه داشته باشیم؛ برای خلق های محروم در این سرزمین ثبات در پیگیری مطالبات و نیفتادن در دام بدیل گرایی حلقات انحصارطلب و زورگو اهمیت استراتژیک دارد؛ زیرا انحصار طلبان تا اتحاد مردمان را در برابر خود دیده اند، سر کیسه بذل و بخشش مال و منصب را گشوده اند و با پیش کش کردن بدیل های کم اهمیت،از فشار بر خود کاسته اند.
جنبش روشنایی نمونه ای بارز از ایستادگی یک جامعه برای تحقق یک مطالبه عدالت‌خواهانه است. حاکمیت با تمام زر و زور و تزویرش، نتوانسته است این خیزش بزرگ برای عدالت، برابری و رواداری را از مسیر دادخواهانه اش منحرف و یا منصرف بسازد. این جنبش در راستای مبارزاتش می تواند از توان اجتماعی و تجربیات سازمانی خود در گستره جهانی مدد گیرد و با هماهنگی همه نیروهای تغییر طلب و عدالت‌خواه و با ارائه‌ی کم هزینه ترین روش های مبارزاتی، ماشین استبداد و تمامیت خواهی را زمینگیر سازد.

>>>   Salam
چرا ما خراسان را جاگزين افغانستان مى ناميم ؛
عدالتخواهان تاجيك با درك عميق از تاريخ و شناخت
معضل كنونى كشور به اين نتيجه رسيدند كه نام ها و نشان هاى تبارى از هر قومى باشد نمى تواند محور اتحاد شود. اينكه اكثريت مطلق مردم نام قومى افغانستان را نمى پذيرند ناشى از همين رويكرد قومى و تبارى است كه يك قوم همه يى نماد هاى ملى را بنام خود اختصاص داده است و ادعاى شان هم اين است كه نام كشور افغانستان است و افغان هم مترادف پشتون است و اين كشور متعلق به پشتون ها است و ديگران همه مهاجر اند .
براى آنكه اين بن بست بشكند و كشورى بنا شود كه همه اقوام خود را در آئينه آن بيبنند و اسم و رسم آن در گرو قوم خاص نباشد ، ما نام كهن اين سرزمين يعنى خراسان را بر گزيديم .نخبگان تاجيك فهميده از نام هاى محلى و تبارى فاصله گرفتند و خراسان را بر همه مقدم شمردند.عدالتخواهان تاجيك قطعن مى خواهند منشا اتحاد ، اتفاق و هم دلى ميان همه اقوام باشند و در هيچ جاى برنامه هاى شان رويكرد هاى تبارى برجسته و اصل نباشد .
در يك خراسان فدرال و دموكراتيك ، استان هاى فدرال مى توانند در يك همه پرسى شفاف نام هاى مناسب خود را دريابند و درفش و نشان هاى خود را داشته باشند ، اصلى كه در همه كشور هاى فدرال معمول است .
ما خراسان فدرال و دموكراتيك را يگانه راه براى زدودن تفوق طلبى هاى قومى بر گزيده ايم و به حقانيت آن باور داريم .

>>>   حقیقت تلخ گریه کنم بر این مصیبت یا از تعجب فرومانم؟!

>>>   هرکس نمیتواند در لست مشاورین خودرا شامل نماید. باید درجریان تحصیل خود ناکام مانده باشدوازناکامی تصدیق داشته باشد.
مشاوریکه هنگام رفت وآمد سرک های کابل را بند نتواند از لست انداخته میشود.
مشاورینیکه با نیکتایی بوظیفه نیایند حیثیت رییس کل را برهم زده از کار برکنار میگردد.
مشاورینیکه این سو وآنسو میرود وبدون اجازه رییس کل با خارجی ها دید وبازدید نماید باید در ک و ن خود یک قفل بگذارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است