این لطف اشرف غنی را هرگز فراموش نمی کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۷/۴/۱۷ کد خبر: 152436 منبع: پرینت

صرف نظر از اینکه اشرف غنی قوم پرست، فاشیست یا هربدو بلا که هست میخواهم صادقانه اعترا ف کنم که در طول تاریخ حکومت های اوغانستان یگانه رییس جمهور گوسفندی بود که مردم ما را با تندروی هایش از خواب ابدی بیدار کرد و مجبور ساخت که مثل زنده جان ها عمل کنند این لطف اشرف غنی را هیچگاهی فراموش نمیکنم.

گرچه که میتوانست مثل گذشته رهبران و بزرگان و ملا و چلی ما را به دالر بخرد و نوکر و فرمانبردار خودش بسازد اما برعکس که نساخت، یکتعداد رهبران ما که خودشان خود را بزور فروختند بالای اشرف غنی به خاطر پول و سرمایه های شان و یا هم چوکی و قدرت و چور و چپاول خودشان است اینها خود خواسته بودند که نوکر شوند پس غنی هم خوش شد و به همان پولی که میخواست یک جاسوس بخرد با همان پول به جای یکی دوتا را از اقوام غیر اوغان خرید.

حال که این مردم از خواب زمستانی بیدارشده اند و جرأت دادخواهی را پیدا کرده اند امیدوار هستم که باز خواب گران بالای شان غلبه نکند و با یک یا دو کپه بنگ ارگ دوباره بخواب نروند وگرنه تا ۳۰۰سال دیگر کسی نخواهد بود که بیدارشان کند آنوقت دیگر متفکری هم نخواهیم داشت.

همان رهبرانی که خودشان را ناجی مردم میخوانند امیدوارم که کنار مردم شان بیایستند و دیگر دزدی و گرگی را هم بس کنند همانقدر که خوردند هفت پشت شانرا بس است بگذارند که یک کمی این مردم گرسنه و بیچاره ای ما هم نان روی دسترخان هایشان بیاید اگر وجدان دارید نمیخواهید که در تاریخ روی سیاه باشید اتفاق کنید درغیر آن خون همه بگردن رهبران شرفباخته و بی وجدان و خودفروش خواهد بود.

فریده فروغ


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فریده فروغ
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   میراقا از هرات
درود ها به فریده فروغ
قلم ات سبز و نویسا باد ، کاملا دقیق فرمودین

>>>   ناهید ازکابل؟؟ زی بروزن انتحارزی

>>>   ري نزنيد اشرف غني باز هم پاچا ميشود. البته پاچاي تنبان گپچه پوشان قهرمان.

>>>   فریده فروغ! بسیار دلم سوخت ! تو هنوز هم به ان دزدان امید داری؟ تو هنوز هم از مفسدین دزدتان میخواهی رهبتان شود؟ رهبر کسی می شود که تنها برای دیګران زیست کند! نه که وندبازان تاریخ بشریت شوند خودرا هم بشرماند که قوم هم همرایش بشرمد!

>>>   فریده جان همین حالا رهبران دلخواه غیر پشتون شما بالای نام آیندۀ کشور باهم همنظر نیستند. یکی خراسان می خواهد، دیگری ترکمنستان و آن دیگری هزارستان.
من صدای پای جنگ های داخلی را این بار در ولایات شمال کشور می شنوم. آنوقت پیشمانی سودی نخواهد داشت.

>>>   بيشك خانم فروغ

>>>   جواب (فریده جان همین،،) در مورد نام خراسان هیچ کس مخالفت ندارد چون نام خراسان یک نام کلی و تاریخی است اما نام هایی دیگر چون هزارستان و تاجکستان و ترکستان نام هایی جزیی و منطقوی است

>>>   >>> زرب المشل: از بس که جهان برشده زوعده خلافی
ترسم که کدو کوزه آچار نگردد دوستان عزیز وطنداران سرزمین افغان کلمه قوم وملیت را باید کنار بگذاریم ودست
بدست همدیگر داده وطن .میهن زیبا وقهرما نا ن تاریخی میهن خویش را با اتحا د وهمدلی.شجاعت با اتفاق وهم دلی وبا قیمت جان خویش نگذاریم که دیگر که جاسوسان ومزدوران اجنبی بنام این وآن جا گرفته ویکا یک عدف نشان قراردهد که هنوز هم وقت داریم وباید به آینده بنگریم ویکبار به عقب خویش بنگریم که ما درکجا قرارداریم وچه باید کرد.
ضرب ا لمثل که گویند(ازبس که جهان برشده زوعده خلافی ترسم که کدو کوزه آچار نگردد.
برادر کوچک شما عبدالرحیم (مسافر) ازولایت هرات)تشکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است