مار خطرناك به بلخ رسید (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۷/۴/۱۵ کد خبر: 152416 منبع: پرینت

سفر مكرر انورالحق احدي به بلخ وانتقادات تند تيز آن از اشرف غني بيانگر داستان تكرار ساده انديشي اعتماد رهبران ما به دشمنان شان است.
چرا انورالحق احدي از يكطرف پيش عطا ميرود و از طرف ديگر از اشرف غني انتقاد ميكند؟

يكي از گزينه هاي احتمالي جايگزيني اشرف غني در صورت مشكلات يابحران در انتخابات پيش رو انورالحق احدي ریيس افغان ملت يا جبهه نوين مي باشد.
وي آرام آرام مثل كرزي و غني برأي حمله در قلب مردم شمال آماده ميشود!

بارها به دوستان خود در فضاي مجازي نوشتم باز هم تكرار ميكنم خواهشاً دقت كنيد، به سخن شيرين و خنده پشتونيست ها نگاه نكنيد، بلكه به اعمال، گفته ها، برنامه ها و انديشه هاي آنها نگاه كنيد.

مگر اين ریيس افغان ملت نبود که بارها عليه مردم شمال در غرب مقاله نوشت؟
در كابل دركنار كرزي بارها عليه مردم شمال صحبت نكرد؟
از وزارت ماليه غير پشتونها را اخراج نكرد؟
وي از حاميان كرزي و غني در انتخابات نبود؟
احدي از استادان انديشه پشتونيزم و پايه گذاران مكتب فكري نسل جديد فاشيزم اوغاني و محو غير پشتونها از آريانا زمين است.
و...
پس چرا استاد عطا به اين مار اعتماد مي كند؟

احدي فردي بسيار خطرناك است. وي بسيار مخرب تَر از كرزي و غني است. وي خود را برأي رياست جمهوري در هماهنگي با كرزي و غني آماده ميكند.
آنها از وضعيت موجود آگاهي دارند که غني بخت زيادي برأي پيروزي در انتخابات پيش رو ندارد.
إز كثرت غير پشتونها و پيروزي در انتخابات و جديت مردم شمال براي بدست آوردن حق شان آگاهي دارند.

پشتونها دانسته اند سه گيلاس زهر تقلب انتخابات رياست جمهوري را مردم غير پشتون نوشيده اند. پشتونيزم ها فهميده اند ديگر غير پشتونها تقلب را تحمل ندارند آماده پيكار مبارزه و حتي جنگ تمام عيار هستند.
از اينرو انورالحق احدي را آماده ميكنند در صورت عدم توانايي غني در مديريت بحران تقلب انتخابات وي را برنده انتخابات رياست جمهوري ياحد اقل كفيل رياست جمهوري قرار دهند.

ديگر اين فريب ها را مردم شمال نبايد بخورد، هفده سال دروغ دسيسه توسط پشتونيزم ها امروز برأي رهبران سنتي ما بس است. ديگر قدر و جايگاه خود را رهبران شمال بايد بدانند.
براي معاون شدن وزير شدن، مردم خود را رها نكنند. پشت آدم هاي بي ارزش بروند.
غير إز رياست جمهوري به هيچ چيز نبايد قانع باشند.
اتحاد خود را عطا، محقق و دوستم حفظ كنند. آماده رهبري باشند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احدی
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی چرا قسیم فهیم و داکتر عبد الله و دوستم و عطا محمد نور و اسمعیل خان و محقق و خلیلی دیگران را در پهلوی خود گرفت؟
برای این که میدانست که او نمیتواند تمام قدرت را به قوم خود بگیرد و دیگران را محروم کند. زیرا باعث جنگ قومی میشد.
حالا شما هم نمیتوانید تمام قدرت را به سه ملیت تاجک و ازبک و هزاره تقسیم کنید و قوم پشتون را در نظر نگیرید.
برای در نظر گرفتن یک نماینده پشتون در ترکیب دولت آینده، کی خوبتر از انورالحق احدی میباشد که متهم به پشتونیست بودن و افغان ملت بودن است و رای پشتون ها را نیز به خوبی بدست می آورد.
شما از او میتوانید برای خاموش بودن پشتون ها استفاده کنید و در عین حال مواظب باشید که از چوکات خارج نشود و بر علیه شما اقدام نکند و هر زمانی که دیدید از چوکات خارج شد و در پی سقوط شما شد و خواهان قدرت گرفتن برای خودش شد، یک طالب لنگی سیاه را با مواد منفجره در لنگی اش ، به جان وی بفرستید.
مثلی که کرزی برای برهان الدین ربانی فرستاد.

>>>   اگر عقل و منطق دارید به اوغان اعتماد نکنید حتی اگر ولی الله هم باشد . متوجه باشید اوغان نمک حرام است و احسان فراموش

>>>   نمیدانم که ازکدام قشر قوم قبیله پرست میترسید؟مذهبی شان ویا قومی شان؟ ا گر شما بخواهید با تمام این قوم روابط متقابل خودرا ببندید امکان ندارد چون در جامعه چند ملیتی امکان بریدن با سایر اقوام ممکن نیست.الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین
رحمان بابا

>>>   نمیدانم که ازکدام قشر قوم قبیله پرست میترسید؟مذهبی شان ویا قومی شان؟ ا گر شما بخواهید با تمام این قوم روابط متقابل خودرا ببندید امکان ندارد چون در جامعه چند ملیتی امکان بریدن با سایر اقوام ممکن نیست.الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین
رحمان بابا

>>>   احدي بايد دست كم گرفته نشود. بايد فريب خنده هاي زهر آلود او را نخوريم. او هميشه يك فاشيست بوده و به ضد ديگر اقوام است. او در ارتباطات خود با ساز مانهاي خارجي كمتر از خليلزاد و غني نيست. اين سه نَفَر در وقت تحصيل در بيروت از يك كأسه نان خورده اند. دو موضوع او را از دوتاي يادشده متمايز تَر ميسازد. اول اينكه او ريس افغان ملت بود و خدمات زياد در وقت وزارت خود به دار و دسته خود نموده است. دوم اينكه او داماد خاندان گيلاني است. او در دوران حكومت طالبان كسي بود كه از تريبون غرب براي " د افغانستان ريشتني بچي" براي آنها تبليغات ميكرد. خلاصه كه او بهيچصورت قابل اعتماد نيست. رهبران غير پشتون بايد اينبار خود به ميدان بيايند و به چوكي هاي بي صلاحيت معاونيت و چند وزارت خودرا ذليل نسازند و اراده مردم خودرا معامله نكنند.

>>>   یک تحلیل کاملا دقیق بیغرضانه وسنجیده شده مملو از حقایق وواقیعت.

>>>   احوال دمی ؟ جناب گل امیری.
احتیاط خوب است .

>>>   پشتونها درست درک کرده اند که نه تنها ازبکها بل تاجکهاوهزاره ها هم کله خام هستند.تعصب قومی کرزی وغنی مارا تباه ساخت حال اقای نور با احدی( پدر تعصب) ارتباط برقرار کرده. لعنت به نادانی.
عاقل

>>>   تا ابله در جهان باقیست مفلس در نمی ماند.
ابله(غیر پشتون)_مفلس(پشتون).

>>>   اتحاد غير پشتونها پوده است. از همين پودگى غير پشتونها افغانه ها يا افغانيه و اوغان که همچم و همچون ولقب وتخلص ومترادف پشتون است حاکمان افغانا استفاده مى کند.
رهبران غير پشتونها ازبرکت بيشتر از هفتصد شاعران نامدارزبان پارسى دربارى ومدنى ("مدينه" درعربى و "سيتى" در انگلسى شهر معنى مى دهد و افغانه و يا بالقب محلى وعامه اوغان وافغون قوميت را ترجيع مى دهد از شهروند يا Citizen را قومى ) مبنى بر مدارا بودن خود ساده انديش اند.اين رهبران عقلانيت را بخاطر صلح ومدارا ازدستداده اند.
رهبران پشتونها سياست عاقلانه مى کنند.
"گوته" (بخوان گويتى) شاعر آلمانى که از حافظ وجامى ستايش نموده گفت: "کسيکه سر خود امر کرده نتواند برده ديگران است".

>>>   بتایید از گفته های اقای امیری باید گفت که همین احدی همرای اسماعیل یون و چمعه خان همدرد و تعداد دیگری از پشتون ها در چهاراهی مقابل ارگ و وزارت مالیه بخاطر نوشت نام ملیت بتمام اقوام تظاهرات کردند که غنی احمدزی انرا پذیرفت و قانون توشیح شده خودش را گروگان گرفت و پس از بیشتر از دوسال فرمان غیر قانونی تقنینی را در ارتباط ملیت هم اقوام بنام افغان =پشتون را صادر کرد و توزیع تذکره برقی را باساس همین فرمان غیر قانونی از داخل ارگ توزیع انرا شروع کرده است اینها یکی شان هم طرف اعتماد نبوده ونیستند.

>>>   استاد عطا خودش راه را گم کرده است و به بیراهه روان است مردم او را از خود بیگانه میدانند دلش با هر دلاک که یکجا میشود شود خداوند با مردم است

>>>   هر گز مردم افغانستان فریب این مزدوران امریکا واروپا را نخورند
ما ملت رنجدیده همیشه فریب این گارسونها واشپزان اروپا وامریکا که بنامهای مغز متفکر ریس انستتوت امریکا،
وغیره نخورید که بقدرت رسیدندباز هیچکسی را نمیشناسند

>>>   گلو بچیم نمیدانم تو‌و امثال ترا چی بنامم باسوادان ...شاید این‌هم نام درست که‌شما را تعریف کند نیست.
یکی با نام افغان دیگر تان با نام افغانستان و‌۹۹٪ اجیران فرصت طلب تان در شبکه‌های اجتماعی دزدان و پست ترین موجودات را با دیده درایی و‌بیشرمی قهرمان میسازید.انانکه تحت نام قوم ملیت و غیره به احساسات مردم بازی کرده‌و در صدد تفرقه اندازی هستند لطف کرده جواب سوالهای ذیل را اراییه کنند تا قناعت صدها تن فراهم شود.

اگر پشتون متجاوز است اگر پشتون از قوم‌بنی اسراییل است اگر پشتون وطن شما خراسانیان را اشغال کرده اگر پشتون متعلق به این سرزمین نیست پس کجاست غیرت تان کجاست همت تان کجاست اریایی بودن‌و‌مسلمان بودن تان که امروز به قول شما ها بیش از سه صد سال بالای تان حکمرانی میکنند؟

اگر سه صد سال قوم‌ انتحار و‌انفجار بالای تان حاکم است ایا نیاکان و‌پدران تان غیرت داشتند ؟ اگر داشتند چرا ندا ازادی و فاشیزم شکنی را بالا نکردند ؟ و اگر انها نکردند این‌همه داد و واویلای شما یعنی چه ؟ فرزندی که‌نداشت نشانی از پدر نخواند اش پسر یا انها سفله و‌خیله چون‌شما نبودند و نه وجدان و ضمیر شان را قربانی چهار دزد و‌جانی نکردند منطق داشتند مغز داشتند قضاوت با شما.

اگر موضوع از خیانت کشتار چوور و‌چپاول باشد کدام رهبر جهادی و تکنکورات های دیسانت شده دست پاک‌دارد ؟ یکی شان را نام ببرید مشکل اساسی در داشتن مشکلات روز افزون کشور نه بلکه در منطق و طرز تفکر اشخاص مثل تو‌است در این کشور بدبخت کخ از هر قوم‌باشی کسی ترا اجازه کار نمیدهد چون مکلف هستی که مجرمین را اصلا دست نزنی چون در هر حالت قوم پرست ملیت پرست و جانی معرفی میشوی

>>>   همه شان از ايتلاف ازبك تاجك هزاره (اته) ترسيده اند و ميدانند اينبار با تقلب و تذكره دادن به پاكستاني ها هم نميتوانند پيروز شوند بنابرين مناطق اته را نا امن ساخته به طالب سپرده ميروند تا ايشان نتوانند در انتخابات اشتراك وسيع نمايند. با اين هم دل شان نا ارام است و ميخواهند خود را شامل ايتلاف اته نمايند تا انرا تخريب و يا يك پشتون مظلوم نما مثل كرزي را كانديد ان نماييند تا با راي اته رييس جمهور شده بعدا بالاي گرده هاي شان سوار شود. رهبران ايتلاف اته بايد بدانند كه اگر معامله گري كنند يا اين ايتلاف شان بشكند نزد مردم منفور خواهند شد. همين كه مردم تا حال خاموش اند و در بسا مسايل مهم اقدام به بر اندازي اشرف غني نميكنند دليلش اميد به پيروزي در انتخابات پيشرو است. و اشرف غني هم اين را دانسته اخرين تخريب هاي خود را بدون حراس انجام داده ميرود كه يك مثال عمده ان دستگيري ناجوان مردانه نظام قوماندان در حين جلسه است.

>>>   آريايى
نامه داكتر لطيف پدرم به جنرال دوستم در واقع به قول عام يك سيلى سياسى است كه همه نكات را در بر دارد. داكتر پدرام به خوبى واضح ساخته است كه دليل وضعيت موجود مردم ازبيك اقدامات خود دوستم است . كسى كه خط مش و هدف نداشته باشد، عاقبت به همين سرنوشت دچار خواهد شد. رهبران تاجيك و هزاره نيز از اين قافله عقب نخواهند ماند، چون انها داراى همين شرايط اند. بعضى انها تا فعلاً با مدارا و معامله باقى مانده اند كه به زودى بازار معامله هم بسته خواهد شد و ان روز نه تنها حاكم شهر انها را حتى براى دست بوسى نخواهد پذيرفت بلكه مورد نفرت و نكوهش مردم نيز قرار خواهند گرفت. نمونه هاى ان را همين حالا مى بينيم. اينكه داكتر پدرام تاكيد كرده به هيچ قيمتى از اصول خود نخواهد گذشت درسى است تاريخى و اساسى. هر چند انچه اتفاق ميفتد براى عده يى ممكن تلخ واقع شود اما از سوى به نفع مردم است تا صف مرد ها از نامرد جدا شود. امروز عده يى با منافع شخصى شان بهانه يى براى ضايع سازى حق مردم شان شده اند در حاليكه هيچ دستاورد و بازده براى مردم شان نداشته اند. زمان آن رسيده تا ثابت سازند اگر هنوز علاقه دارند در موقعيت هاى باد اورده خويش باقى بمانند و منافع خويش را حفظ كنند بايد از اين پس ان را با مبارزه صادقانه براى منافع مردم بدست بياورند نه با موج سوارى هاى فرصت طلبانه و فروش مردم!

>>>   Abdul Hai Khurasani
شهرستان چمتال استان بلخ در آستانه‌ی سقوط کامل قرار دارد.
توطیه یی شوم مثلث؛ فاشیسم ارگ،باند تروریستی حکمتیار و طالبان در سپهر زادگاه مقدس زردشت و مولانا سایه افکنده است و تو گویی ما سقوط خویشتن را به تماشا نشسته ایم!
بر اساس اطلاعات مؤثقی که به من رسیده است، متأسفانه شهرستان چمتال در آستانه ی سقوط کامل قرار دارد و تا حالا که چهل و ساعت از تهاجم وحشیانهٔ باند تروریستی حکمتیار و طالبان می گذرد، ارتش نه تنها هیچ اقدامی نکرده است،بلکه تو گویی از ارگ دستور دارد تا زمینه سقوط کامل این شهرستان را فراهم آورد.
مردم شریف استان بلخ
آماده دفاع از عزت ، عظمت،هویت و تمدن تان باشید، این رسوایی نتیجه فقدان زعامت درست و توطیه فاشیسم ارگ با همکاری باند تروریست پرور حکمتیار و طالبان مزدور و انتحاری است.
برای دفاع از استقلال و آزادی هر فرد باید یک سرباز باشد، زمانیکه ارتش ارتش نیست.
سوال اساسی مردم ما این است که آیا کاخ سپیدار از عمق توطیه ایکه در شمال قدم به قدم در حال اجراست ، خبری دارد یا نه ؟
همین حالا برای اقدام قاطع دیراست، اما فردا باید دعا بخوانید و مرثیه بسرایید.

>>>   بهرین گزینه در شرایط کنونی اینست که از غنی ریس جمهور طاغوت شکن و مدبر حمایت کنیم.
حمیدی

>>>   درسقوط چمتال دولت با نیروهای امنیتی کمک نمیکند وتماشا میکند تا سقوط کند ونسل کشی کنند بعد ازچند روز اقدام میکند پس از نسل کشی .

>>>   اعتماد کردند به پشتون ها یعنی با دو پا رفتن در داخل چاه

>>>   جلو سفر این خاین فاشیزم خاک فروش وفارسی زبانان کش را بگیر وگرنه خودرا کدام روز به بهانه دید وبازدید انتحاری مکند

>>>   مار خوش خط وخال است مانند پری ولی نیش زدنش مانند اژدهای قوی وخطر ناک.
اریا

>>>   قدرت های پشتون روز به روز به خاطربه دست اوردن چوکی ریاست جمهوری کم شده میرود که حتا راه دیگری نیافتند دست به تقلب زدند...
حالا میخواهند با ناامن ساختن مناطق شمال کشور و اشتراک نورزیدن مردم درانتخابات بازهم ذریعه تقلب رای را به نفع خود اعلام کنند.
اییی رهبرهای پشتون بلاخره قدرت به دست مردم غیر پشتون خواهد آمد و آن روز روز سیاه شما خواهد بود...!!!!!!!!!!

>>>   یاره بی عقلی هم اندازه ی دارد - این آدم زردآلو امیری همیشه خیال پلو دیګران را مفت تحریر میدارد - نمیدانم چی منفعت میبرد - از واژه های که بکار میبرد بی عقلیش هویداست

>>>   انوار الحق احدی کفایت یک مدریت بست 4 را هم ندلارد چی رسد به وزارت وریاست
حیف این مصارف برای تحصیل ووقت ضایع ساختنش
هرکسی رابرای کاری آفریده اند
احدی صرف میتواند یک معلم مضمون پشتو صنف ده الی دوازده باشد وبس!
ر

>>>   گل امیر خود یک جاسوز و در لباس یک تاجک به اصطلاح دو آتشه کار می کند اصلاٌ این آدم به قومیت هم باور ندارد با همین مقالات خود تشه در ریشه تاجک ها میزند خود این آدم یک جاسوس استخدام شده از جانب پشتون ها است با این نوشته های خود به جنگ قومی دامن می زند و آب بر آسیاب دشمن تاجکان می ریزد. اگر همانطور هم نباشد تعصب قومیتی این ادم غیر انسانی و غیر اخلاقی و حتی خاینانه است.

>>>   Lalzad
درس های جانسوزی از غزنی و فاریاب!
===========================
(هر کی ناموخت از گذشت روزگار - هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار)

* وقتی مردم پشتو زبان یا افغان های غزنی دروازه کمیسیون انتخابات را بسته می کنند و با صدای بلند می گویند که «یازده وکیل غزنی همه هزاره اند و هیچ پشتونی نماینده ندارد»؛ معنای واقعی اش این است که «یک هزاره نمی تواند نماینده افغان باشد»!

*‌ دولت/حکومت و کمیسیون انتخابات هم با کمال وقاحت این خواست آنها را می پذیرد و غزنی را به حوزه افغان و غیرافغان تقسیم می کند... آیا این پرسش برای سایر اقوام پیدا نمی شود که پس «چگونه یک افغان می تواند از غیر افغان ها نمایندگی کند»؟

* آیا درد جانسوزی بیشتر از این وجود دارد که یک غیرافغان تحصیل کرده حق نمایندگی از افغان ها را نداشته باشد، ولی یک افغان قلدر می تواند برای سال ها سلطان یا حاکم بلا منازع غیر افغان ها باشد؟

* آیا ایجاد چنین فضایی در کشور بدین معنی نیست که ما نه در یک جامعه نسبتا انسانی و دموکراتیک، بلکه در یک «جنگل قبیله» زندگی می کنیم و قانون «هر که زور است، حق است»، جریان دارد؟

* در فاریاب نیز عین داستان است: جنگسالار غیرافغان دزد و قاتل و جنایتکار است و باید سرکوب شود، ولی انتحاری، انفجاری، دزد، جنایتکار و جنگسالار افغان از جمله «برادران ناراضی» اند و باید برای شان امتیاز داده شود...
+ + +
برو قوی شو، اگر خواهی زنده مانی
که در نظام قبیله، ضعیف پامال است

>>>   احدی بنام مخالف نقش جاسوس را ایفا می کرد. نمیدانم چرا کسی متوجه نمی شود.
مگر همین احدی در وزارت مالیه در وزارت تجارت تمام فارسی زبانان را اخراج نکرد . این افغان ملتی ها بخاطر اهداف خود شان ادارات را گنده و مردار نکردند و از ...............

>>>   در دوران کرزی تمام قدرت با تاجک ها بود راست اش، انها چه کردند غیر زمین های دولتی را چور کردند ، مال بیتالمال را خوردند، دزدی ها و ختطاف ها همه توسط شان صورت گرفت و چه وچه راست اش این تاجک های که فعلا در قدرت هستند ظرفیت دولتداری را ندارند

>>>   استاد عطا تازه فهمیده است که چطور به نظام فاشیستی ۲۶۰ ساله پایان داد استاد عطا حالا بالای پایه گذاران خارجی نظامهای شوونیست و فاشیست کار میکند چون در داخل نظام اصلآ مبارزه فایده ندارد .نظام توسط امریکا و چند کشور دیگر تمویل میشود و این نظام اقوام دیگر را به کشورهای کمک کنند مانند حیوان و جواسیس معرفی کرده است یعنی معرفی فاشیزم را در اصل بر دوش دیگران انداخته ...رزی میروید و احمق زی میاید همه تاثر لابی گری های خارجی است نه کدام لیاقت یا شایسته گی اوغانهای خاک فروش.

>>>   زنده با د رهبر محبو ب دلها و ریس جمهور منتخب اینده کشور جلالتمآب محترم دکتور انوارالحق احدی با معا ونیت اول استاد عطا و معاونت دوم شخص نزدیک به جنرال دوستم به باور بزرگ باتور دوستم
ونجات کشور از تبا هی
خو شحال لغما نی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است