تظاهرات در فاریاب به خشونت کشیده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152372 منبع: پرینت

تظاهرات حامیان نظام‌الدین قیصاری، در فاریاب به خشونت کشیده‌ شد.
مظاهره حامیان آقای قیصاری زمانی به خشونت کشانیده شد که در نزدیک به ساختمان ریاست امنیت ملی ولایت فاریاب گردهم آمده و قصد ورود به آن ساختمان را داشته‌اند.

شاهدان عینی می‌گویند که صدای فیر نیز از ساحه شنیده می‌شود و احتمال دارد که در نتیجه فیرها، یک شمار از اعتراض‌کنندگان کشته و زخمی شده باشند.
مسؤولان امنیتی تا هنوز در مورد این روی‌داد در شمال کشور چیزی نگفته‌اند.

این درحالی‌ است که شماری از شهروندان ولایت فاریاب پس از بازداشت، نظام الدین‌ قیصاری، فرمان‌ده امنیه ولسوالی قیصار و نمایندۀ ارجنرال دوستم برای آن ولایت، در شهر میمنه دست به تظاهرات زدند.

در عین زمان باید گفت که از ولایت سرپل گزارش شده که شماری از شهروندان آن ولایت نیز، تظاهرات شان را بر خلاف حکومت مرکزی، آغاز کرده‎‌است.
دولت مرکزی می‌گوید که بررسی‌ها از نظام الدین قیصاری، فرمان‌ده امنیه ولسوالی قیصار فاریاب جریان دارد.

گفته می‌شود که آقای قیصاری در تامین امنیت ولایت‌های فاریاب و سرپل، نقش مهم را در جریان سال‌های گذشته بازی کرده‌است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   حالا وقت این رسیده که از چاپلوسی دیپلوماسی و عاجزی یعنی از گفتن تظاهرات مدنی بگذریم به تظاهرات خشونت آمیز چون بزرگان میگویند که آب که از قد پرید چه یک نیزه و چه صدنیزه و حالا تمام سران غیر پشتون بجز از سرکوبی و تبعید از روزگار خوب برخوردار نیستند بنآ روز آن رسیده که با دولت حساب کنیم و حق خود را بخواهیم چرا که کم کم بعد از سرکوبی بزرگان دست به کشیدن کرسی های خورد غیر پشتون ها در ادارات شده است و حتی میگویند که ملت از یک قوم است .
لذا بهترین راه حق خواستن است نه تبعید سرکوبی سر زنش صلب صلاحیت کشیدن از وظایف توهین و انتحار
با احترام
سید امید غافل
کابل

>>>   دانستن حق شماست‎.
دیگر زمان بردگی و اسارت و جهل فرا رسیده و یک عده که هنوز در خواب قرون وسطایی به‌سر می‌ برند از خواب بیدار شوند در غیر آن بعید است که راه به‌ جایی ببرند این چند دهه جنگ و کشتار هر بدی که داشته اما یک خوبی بزرگی هم داشته که مردم را آگاه ساخته است و این آگاهی برای یک عده متحجر و فاشیست سخت مایه‌ ی نگرانی شده است اما چاره‌ ای نیست مردم این سرزمین مردم پنجاه سال، صد سال و دوصد سال پیش نیستند این انقلاب‌ ها و تحولات، مردم را سخت بیدار و هوشیار ساخته است و حالا چاره‌ ای نیست جز اینکه این بیداری و هوشیاری را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم در غیر آن هرکسی بخواهد خلاف اراده‌ ی آگاهانه‌ ی مردم حرکت کند چیزی جز گرفتاری در دام ذلت نصیب اش نخواهد شد
Beheren

>>>   نظام الدین قیصاری یک شخص سرکش و یاغی است که از اوامر و هدایات قوماندان امینه و والی سرکشی مینماید باید به جزای اعمالش برسد تا پند به جنرال دوستم و غیره شود.

>>>   در مورد توطيه سركوب فرمانده هاي حوزه مقاومت توسط حكومت بي تفاوت نخواهيم ماند.
دستگيري نظام الدين قيصاري يكتن از قوماندان هاي مشهور حوزه مقاومت در ولايات شمال غرب كشور بدون دلائل موجه نشاندهنده انست كه حكومت ميخواهد تا با از بين بردن مقاومت هاي مردمي در ولايات شمال راه را براي نفوذ و تسلط طالبان در ولايات فارياب و جوزجان مساعد سازد .
دعوت نمودن قيصاري در مجلس امنيتي و بعدا دستگيري وي به بهانه اينكه موصوف نيرو هاي امنيتي را تهديد كرده است به هيچ وجهه نميتواند از نظر حقوقي دليلي براي دستگيري وي باشد .
قانون اساسي كشور آزادي بيان را منع نكرده است ، از گفتن تا عمل كردن بسيار فاصله وجود دارد ، همه شهروندان كشور حق دارند تا نظريات خود را در محتواي كه ميخواهند بيان كنند . در حاليكه تا به حال هيچ كس نمي فهمد كه قيصاري در مجلس چه گفته است . انچه تا به حال بيان شده است از قول منابع حكومتي بوده است نه منابع مستقل و بيطرف .

>>>   Omar Ahmad Parwani
حکومت قاتل
تنها عنوانی که به این حکومت مردم ستیز میتوان داد عنوان "حکومت قاتل" است. حکومتی که با تکرار فاجعه رستاخیز تغییر و جنبش روشنایی امروز یک بار دیگر بر روی شهروندان بی دفاع و عدالت شلیک نموده و ده ها شهروند معترض را به شهادت رسانیده است.
کار نامه سیاه رهبری حکومت مردم ستیز:
شهید ساختن حدود ۱۰۰ شهروندان عدالت طلب جنش روشنایی
شلیک بر معترضان جنبش رستاخیز تغییر و شهید ساختن ۷ جوان معترض
حمله بر نماز گزاران جنازه سالم شهید و به شهادت رسانیدن بیش از ۱۶ نماز گذار
شهید ساختن عمدی دخترک فقیر توسط کاروان موتر های حاکم ارگ در لغمان
شلیک بر مردم بی دفاع فاریاب و شهید ساختن ده ها شهروند معترض.

>>>   Omid
هسته های تجزیه و استقلال طلبی در کشور، جان گرفته است و به طرف شگوفا شدن روان است. یگانه مسوول آن حکومت متعصب قومی است. من خواهان تجزیه این وطن مظلوم نیستم ولی این تغییرات در جامعه ای مانند افغاستان که برخورد قومی و تبعیض گرایانه هر روز صورت بگیرد، پدید خواهد آمد. فرمانده طالب از زندان آزاد میشود ولی فرمانده ضد طالب که دها هزار حامی دارد، دستگیر میشود. قضیه فاریاب شاید خاموش شود ولی قلب ها و اذهان مردم آن مناطق دردمند و ناراض باقی خواهند ماند و این همه باعث داشتن افکار جدید خواهد شد و بعداً برای تحقق آن افکار به جاده ها خواهند آمد.

>>>   Ziai
هم میهنان عزیزن، جوانان اگاه و فرهنگیان پرشور ، شما خوب میدانید که استبداد غنی با گروه مزدور در ارگ آنهم به قوت مالی استکبار جهانی به اندازه زیاد شد که بلاخره مردم شزیف فاریاب با پیروی از انقلاب کبیر فرانسه زن ومرد با بیل ، تبر ، کلند و چوب در دست گرفته به جاده ها و خیابان ها ریختند. از همه ملت شریف تاجیک وهزاره التماس مینمایم تا مردم شریف ومظلوم فاریاب را تنها نگاشته در این عدالت خواهی و حق خواستن مردم را که قیام نموده اند لطف کمک نمایید. در غیر آن چند روز بعد این جلپه سیل استبداد خانه های تاجیک و هزاره را نیز ویران وبه خاک یکسان خواهد نمود.

>>>   دولت بهترین کار را کرده که این جنایت کاران را گرلته وبه چنگال قانون بسپارد که از دست این جناوران تمام مردم بیغم شود وتا که این مردم در چوکات قانون اصلاح نشود از راه دیگر امکان ندارد
زنده باد اشرف غنی کااین کار کرده خدا برایش همت دهد تا چند نفر از زور داران که حکومت را بخاطر قدرت وچوکی خراب کرده زنده باد اشرف غنی
بااحترام
ع ب د از کابل

>>>   اين حكومت يك حكومت خاين ومزدور است هر كلان قوم وهر سر اقوام كه پشتون نباشد بنام هاى مختلف دسيسه جور ميكنند مثل دوستم مثل اعطا ووزير سابق امنيت ملى وده ها مثل ديگر به برادران هزاره زورشان نميرسد واگرنه يك كلان شان ازاد نميبود از حكومت مزدور هيچ گله نيست ٠

>>>   غنی می خواهد با کمک امریکا در سمت شما ل داعیش را جا بجا کند البه با گم کردن پارت دوستم

>>>   او مردم ساده مظاهرات را چی میکنید رسما کنترل ولایت را بگیرید عکس های غنی و عبد الله را پایین کنید حکومت مردمی اعلان کنید در هر مسجد جامع یک تشکیل مسلح ایجاد کنید . نفر های نظام الدین قیصاری همه مسلح هستند اطراف شهر میمنه خود را برسانند
چاری بای

>>>   من خوب فهمیده ام گاهی یک پشتون وقتی میخواهد نظر خود را نویسه کند فقط در کله اش پشتون پرستی وجود دارد هیچ گاه براساس فطرت پاک و عقل و منطق و انسانیت نظر نمینویسد درجه اول خودخواهی برایش مهم است حتی اگر با جرم و جنایت و تقلب باشد مفکوره اش تحقق آرزوهای فاشیستی ضد سایر اقوام است ای کاش مشاهده میکردم برخی پشتونهای حق طلب خودشان را جای سایر اقوام میگذاشتند تل شاید عدالت خواهی جنبش روشنایی و رستاخیز را درک کنند اما افسوس و تآسف که انسانیت مرده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است