گزارش شورای وزیران تحت ریاست داکتر عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۷/۴/۱۲ کد خبر: 152359 منبع: پرینت

جلسۀ شورای وزیران تحت ریاست داکتر عبدالله رییس اجرایی در قصر سپیدار برگزار شد.
رییس اجرایی در سخنان مقدماتی‌اش حمله به شهروندان سیک و هندوی کشور را محکوم کرد و گفت که حمله به اقلیت‌های مذهبی یک جنایت نابخشودنی است. شهروندان هندو و سیک در رشد و توسعۀ کشور نقش اساسی داشته‌اند و نمادی از تنوع فرهنگی جامعۀ ما به شمار می‌روند. رییس اجراییه به نیروهای امنیتی هدایت داد که در تأمین امنیت شهروندان اهل هنود و سیک از هیچ اقدامی دریغ نورزند.

داکتر عبدالله به حوادث پسین اشاره کرد و گفت که صلح آرزوی تمام مردم افغانستان است. آتش بس مورد استقبال تمام مردم قرار گرفت و در روزهای عید مردم از آتش بس استقبال کردند. اما نحوۀ اعلان آتش بس و آنچه اتفاق افتاد، مشکلاتی در پی‌داشت که باید از آن درس‌هایی بیاموزیم و در آینده از تکرار آن جلوگیری نماییم.

رییس اجرایی کشور تصریح کرد که ایجاب می‌کرد به قوای امنیتی رهنمودهای مشخص و واضح صادر می‌شد و قبل از اعلان آتش بس باید مشوره‌های وسیعی صورت می‌گرفت. حکومت به این آتش بس پابند ماند؛ اما طالبان ادامه آتش بس را رد کردند.

داکتر عبدالله ابراز داشت که موضوع مناطق امن برای طالبان از سوی جناح‌هایی مطرح شد؛ اما از طرف حکومت و مردم افغانستان رد گردید. اعلان مناطق امن برای تروریست‌هایی‌که عملیات تروریستی را علیه مردم افغانستان سازماندهی می‌کنند، از هیچ منطقی برخوردار نیست. افغانسان خانۀ امن برای کسانی‌ است که می‌خواهند در صلح و آرامش زندگی نمایند.

رییس اجرایی به برگزاری نشست بروکسل اشاره کرد و گفت که در این نشست درباره‌ ادامۀ حضور و کمک‌های اعضای ناتو برای افغانستان در قالب حمایت قاطع تصمیم گرفته می‌شود. رهبری حکومت ملی در این نشست اشتراک خواهند کرد.

همچنان داکتر عبدالله گفت که در هفته‌های گذشته شاهد تحولات جدی در کشور بودیم. امیدواریم برای تحقق هر برنامه و رسیدن به صلح و توسعه‌ پایدار و حکومت‌داری بهتر، وحدت و هم‌نظری را در نظر بگیریم. برخورد عادلانه با قضایا زمینۀ وحدت را فراهم می‌سازد. در غیر آن حرف‌ها تنها در شعار باقی می‌مانند.
رییس اجرایی کشور مسوولیت جدید را به سرپرستان وزارت‌های اطلاعات و فرهنگ و شهرسازی و مسکن تبریک گفت.

در ادامه، مسوولان وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله دربارۀ اوضاع امنیتی کشور گزارش دادند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای وزیران
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   عدالت درافغانستان
اشرف غنی: تمام مقامات دولتی را که تبدیل،برطرف،ممنوع الدخول ویا خروج، تبعید ، وادار به استعفآ و برایشان دسیسه ساخته ازتیم مخالفش بوده است . ام عبداله هیچ عکس العمل نشان نداده است .

>>>   باید جلسه شورای وزیران از طرف همه نهاد های دولتی جدی گرفته شود به فیصله های آن عمل گردد نهاد های که سر کش نماید به برخورد جدی صورت گیرد .

>>>   جناب داکتر صاحب عبداله! اهمیت وظیفوی من وشما یکسان است. من ۳ سال میشود بیکار هستم.
عاقل

>>>   عبدالله بر راي ميلوني مردمش لگد زد و بر مردمش پشت گردانيد. به قول بعضي ها پشتون بودنش را بر ياران و مردم كه دوستش داشت ترجيح داد . جناب داكتر صاحب عبدالله !!!
ايا متوجه استي كه از ان محبيوبت هشتادو پنج درصدي ات در بين مردمت چند درصدش باقي مانده ؟؟؟
ايا ميداني اگر زمان برگردد و دوباره راي گيري شود چند نفر برايت راي ميدهند؟؟؟ اگر نميداني بگذار من برايت بگويم. غير از شخص خودت و شايد چند نفر دور و برت كسي ديگر را نخواهي يافت.
بنده خودم با همه دوستان و اقارب و بستگان برايت راي دادم ولي امروز بشيمانم و مثل من مليونها شخص ديگر. خجالت بكش نامرد تو به اين قوم چه كردي ؟ در بد ترين روز هايشان صدايت بلند نشد. ما ميدانستيم تو پشتون استي ولي به پاس ياري و دوستي از ميان همه نخبه گان نه پشتو گفتيم نه تاجك نه غيره و ترا به عنوان رهبر خود انتخاب كرديم ولي در حق مردم كه با تو بود سخت جفا كردي حالا نبايد ازردهشوي اگر دوستانت ترا نامرد خطاب ميكنند يا بيوفا . چون تو شايسته بد تر ازين سخنان استي.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است